Sposób Mainfreight na dostawę Holandia-Polska w dwie doby

Mainfreight Europe, członek nowozelandzkiej Grupy Mainfreight, opracował system szybkich transportów drogowych między Polską a Holandią. Dostawy, które dotąd zajmowały do 72 h, zostały przyśpieszone do 48 h. Jak tego dokonano?

Przyśpieszenie transportów to skutek zastosowania nowych rozwiązań technologicznych i logistycznych. Pierwszym jest wdrożenie rozwiązań informatycznych do zarządzania transportem o nazwie Mainchain. Umożliwiają one jednolity standard w identyfikacji i dokumentacji przesyłek, które, raz zeskanowane i wprowadzone do systemu, nie muszą być ponownie oklejane podczas przeładunków. Dzięki temu oszczędza się czas potrzebny do wielokrotnego etykietowania i identyfikacji.

Kolejny pomysł Mainfreight na przyśpieszenie dostaw to usprawnienie logistyki magazynowej. W magazynach drobnicowych utworzono osobne miejsca przeładunkowe podzielone według kierunków transportu. Po nadaniu przesyłki w Holandii trafia ona do wydzielonego miejsca w tamtejszym magazynie, a wieczorem tego samego dnia wyjeżdża do Polski.

Innowacje wprowadzono też w procesie transportu. Zastosowane naczepy rotacyjne umożliwiają podjęcie ładunku od razu w momencie dojazdu samochodu do magazynu. Operator wprowadził też podwójne obsady kierowców zapewniające ciągłość przejazdów oraz możliwość bieżącego powiadamiania klientów o rzeczywistym czasie dostawy dzięki systemom telematycznym.

Do realizacji transportów na terenie Europy operator wykorzystuje flotę złożoną z ponad 500 ciągników i 600 naczep, z czego tabor własny Mainfreight Poland to 60 zestawów. Swoje szybkie bezpośrednie linie drobnicowe Mainfreight oferuje nie tylko do i z Holandii, ale też do Rumunii oraz na trasach Polska – Hiszpania i Polska – Portugalia.

AM