Drobnica na linii Polska-Portugalia częściej z Mainfreight. Planowane nowe trasy

Mainfreight Poland, będąca częścią nowozelandzkiej grupy logistycznej Mainfreight, rozwija i przyśpiesza sieć linii drobnicowych między Polską a Portugalią. Wzrasta tygodniowa liczba transportów do i z Porto, a dzięki podwójnej obsadzie kierowców skróceniu uległ czas dostawy. W Nowym Roku 2018 planowane są kolejne przyśpieszenia i nowe trasy.

Dostawy na linii między Polską a Portugalią realizowane są przez Mainfreight Poland we współpracy z portugalskim operatorem logistycznym Garland. Centrum logistyczne Garlanda, z którego obsługiwane są ładunki drobnicowe do i z Polski znajduje się w Maia koło Porto. Do realizacji zamówień na tej linii Mainfreight Poland wykorzystuje zarówno flotę własną, jak i flotę firmy Garland.

W każdym tygodniu z Maia do Polski wyrusza 6 do 7 samochodów, a z Polski do Maia – 3 pojazdy. Punktem rozładunkowym w Polsce jest Zabrze – stamtąd drobnica rozwożona jest do dalszych miejsc w Polsce, a także do Rumunii, Bułgarii, Czech, Słowacji, Niemiec, Węgier i krajów bałtyckich.

Ważnym usprawnieniem w transportach Mainfreight na linii Polska-Portugalia jest zastosowanie podwójnej obsady kierowców. Dzięki niej ograniczony został czas postojów, a czas dostawy między Portugalią a Polską wynosi obecnie do 3 dni roboczych.

W nadchodzącym roku 2018 Mainfreight planuje dalsze zwiększenie wolumenu transportów między Polską a Portugalią – mówi się o liczbie transportów z Polski zwiększonej z 3 do nawet 6 pojazdów tygodniowo. Planowane jest też uruchomienie transportów drobnicy do i z Niemiec. Będzie to kolejna trasa po dotychczasowych liniach do i z Holandii (do 48 godzin), Francji, Hiszpanii, Portugalii, Rumunii i Ukrainy.

AM

Źródło: Mainfreight