LPP we współpracy z Checkpoint Systems wprowadza technologię RFID do swojej marki odzieżowej „Reserved”

14 stycznia 2019 r. – Firma Checkpoint Systems rozszerza swoją współpracę z polską grupą odzieżową LPP poprzez wprowadzenie na szeroką skalę systemu identyfikacji radiowej (RFID), który pozwoli na poprawę dostępności towaru i poziomu zadowolenia klientów oraz zwiększenie wydajności firmy. Program zostanie wdrożony w całym łańcuchu dostaw LPP, począwszy od procesu produkcji poprzez platformę eCommerce oraz ponad 1700 sklepów w 23 krajach.

Firma Checkpoint dostarcza już do LPP elektroniczny system przeciwkradzieżowy EAS, a nowy program RFID @Source pozwoli na usprawnienie procesu dostaw oraz oszczędność czasu pracy pracowników salonów potrzebnego na sprawdzenie zgodności zamówień, zwiększy też dokładność informacji na temat stanu magazynowego towarów. Pokazuje to, że Checkpoint jest w stanie dostarczać zarówno technologię EAS, jak i RFID, aby spełnić wymagania polskiego klienta.

Oczekuje się też, że wprowadzenie technologii RFID zwiększy dochodowość firmy dzięki poprawie wydajności, co powinno przełożyć się na wzrost sprzedaży o 3%. Poprawi to też identyfikację pojedynczego towaru w łańcuchu dostaw, jednocześnie zwiększając dostępność produktów w sklepie. Technologia pozwoli również firmie LPP na łatwe określenie najlepiej sprzedających się produktów i kluczowych trendów w każdym z salonów, co umożliwi dopasowanie produktów do poszczególnych obiektów i oczekiwań klientów.

Checkpoint będzie współpracować z dostawcami LPP, zapewniając im tzw. klipsy oraz etykiety  z układem scalonym RFID, które będą aplikowane w fabrykach na etapie produkcji odzieży. Aby dodatkowo usprawnić proces łańcucha dostaw, LPP w swoich centrach dystrybucji zainstalowało tunele RFID. Pozwalają one na dokładną kontrolę przychodzących i wychodzących towarów, co gwarantuje dostarczanie odpowiedniego asortymentu do poszczególnych sklepów.

źródło: ITBC Communication