Zarządzanie

Szybkie tempo rozwoju – ID Logistics podsumowuje IV kwartał i przychody za 2018 rok

8 lutego 2019

ID Logistics, jeden z europejskich liderów w dedykowanej logistyce kontraktowej, podsumował działalność za rok 2018. Przychody operatora w IV kwartale wzrosły o 9,2 proc. (12,8 proc. w ujęciu like-for-like) i osiągnęły poziom 374 mln EUR. Wyniki za cały rok 2018 są równie świetne, Grupa ID Logistics uzyskała w tym czasie przychody większe o 6,1 proc. (9,3 proc w ujęciu like-for-like), które wyniosły 1,410 mld EUR.

W IV kwartale we Francji, rynku macierzystym Grupy, ID Logistics odnotował wzrost przychodów o 10,7 proc. a w całym roku o 8,4 proc. Osiągnięcie tak dobrego wyniku było możliwe dzięki umacnianiu współpracy ze stałymi klientami oraz rozpoczęciu realizacji 6 nowych kontraktów. Znacząco wzrosły też przychody Grupy ID Logistics wygenerowane z działalności na rynkach międzynarodowych. W IV kw. zwiększyły się one o 14,7 proc. w ujęciu like-for-like, a w ciągu całego 2018 roku – o 10,2 proc. Wszystkie kraje osiągnęły bardzo dobre wyniki, głównie dzięki pozytywnym trendom rynkowym oraz 10 nowym kontraktom. Przy uwzględnieniu wpływu efektów walutowych oraz rozliczeń hiperinflacyjnej gospodarki Argentyny, wzrost przychodów w IV kw. wyniósł 7,9 proc. a całego roku 4 proc.

W 2018 roku ID Logistics w Polsce, podobnie jak w pozostałych oddziałach na świecie, utrzymał dynamiczne tempo rozwoju. Firma znacząco rozszerzyła współpracę z klientami, wzmacniając zakres obsługi magazynowej i świadczonych usług.  Duży nacisk położono także na testowanie i wdrażanie w magazynach innowacyjnych rozwiązań logistycznych, tak aby zapewnić klientom jak najbardziej efektywne wsparcie w zarządzaniu łańcuchami dostaw.

„Bardzo dobre wyniki osiągnięte zarówno w IV kwartale jak i całym 2018 roku dają nam solidną podstawę do dalszego, dynamicznego rozwoju. Jednocześnie będziemy umacniać naszą pozycję na rynku dedykowanej logistyki kontraktowej, w której się specjalizujemy. Dalej będziemy rozszerzać i pogłębiać współpracę z obecnymi klientami oraz docierać do nowych firm z branży tradycyjnych i specjalistycznych sieci handlowych, FMCG, e-commerce, odzieżowej i kosmetycznej”  zapowiada Sylwia Dunn, business development director, ID Logistics.

źródło: www.id-logistics.com/pl