Boom w sprzedaży online motorem rozwoju P3

P3 Logistic Parks, długoterminowy zarządca i deweloper obiektów magazynowych i logistycznych, w ciągu ostatnich 12 miesięcy odnotował silny wzrost. Częściowo wynika to z boomu w sprzedaży online, zwiększającego zapotrzebowanie na magazyny w strategicznych lokalizacjach na terenie Europy. Baza klientów P3 wzrosła o 20%, a udział sieci detalicznych, po raz pierwszy w historii firmy, przekroczył próg 30%.

P3 opiera się na mocnych fundamentach. W 2018 roku portfolio firmy powiększyło się o blisko 0,5 miliona m2, skompensowane strategiczną sprzedażą 250,000 m2 aktywów nie związanych z podstawową działalnością firmy. Ponadto, na koniec 2018 r. rozpoczęte i planowane budowy we wszystkich parkach P3 miały łączną powierzchnię ponad 1,2 mln m2, zarówno w projektach BTS, jak i spekulacyjnych. Poziom najmu w obiektach firmy utrzymuje się powyżej 95%.

„Branża logistyczna jest obecnie pod wpływem zaostrzonych apetytów inwestycyjnych, popytu ze strony klientów i innowacji technologicznych” – powiedział Ian Worboys, Chief Executive Officer P3 Logistic Parks. – „Branża logistyczna wychodzi z cienia i jest teraz jedną z najbardziej atrakcyjnych oraz stabilnych klas aktywów inwestycyjnych. W P3 stale działamy w sposób ukierunkowany na klienta, a rosnące grono klientów detalicznych docenia nasze elastyczne i długoterminowe podejście. Prawdopodobnie dlatego co 1,3 dnia podpisujemy nową umowę najmu, inwestycje w trakcie realizacji obejmują powierzchnię powyżej 660,000 m2 i zamierzamy budować największe specjalistyczne projekty w Europie.”

W Polsce zauważalne są podobne trendy. Dynamiczny rozwój handlu internetowego i zwiększone zapotrzebowania na obiekty dla klientów sprzedających swoje produkty on-line, w tym sieci detaliczne, również znalazły odzwierciedlenie w projektach realizowanych przez P3. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy deweloper oddał do użytku ponad 115,000 m2 nowoczesnych powierzchni magazynowych.

Od czasu nabycia P3 przez singapurski państwowy fundusz inwestycyjny (GIC) w grudniu 2016 roku za kwotę 2,4 mld EUR, portfolio firmy wzrosło do ponad 4,1 mln m2 powierzchni najmu, z bankiem gruntów obejmującym ponad 1,3 mln m2. Zespół ekspertów P3 powiększył się do 140 osób w dziewięciu krajach na terenie całej Europy. W 2018 roku firma P3 mianowała nowego dyrektora zarządzającego w Niemczech, Sönke Kewtiz, nowego dyrektora zarządzającego w Polsce, Bartłomieja Hofmana oraz nowego dyrektora zarządzającego we Francji, Christophe Chauvard.

źródło: www.p3parks.com