Magazyn

Pojemniki Georg Utz w automatycznym magazynie Frisco.pl

26 kwietnia 2019

Georg Utz sp. z o.o. dostarczy 35 tys. pojemników wielokrotnego użytku z tworzywa sztucznego do nowego, wysoce zautomatyzowanego magazynu Frisco.pl – największego supermarketu internetowego w Polsce. Magazyn o powierzchni 11 tys. m2 jest zlokalizowany w parku Panattoni Europe City Logistics Warsaw, w miejscowości Klaudyn k. Warszawy. W tym innowacyjnym technologicznie centrum logistycznym zostaną wykorzystane dwa rodzaje pojemników Georg Utz – EUROTEC do automatyki magazynowej w systemie Schuttle oraz pojemniki do dystrybucji zamówień internetowych do domu klientów. Oba produkty wyposażono w kody kreskowe, które umożliwią zarządzanie systemem dystrybucji i pełną kontrolę obiegu opakowań.

Pojemniki EUROTEC o wymiarach 600x400x320 mm, w kolorze błękitnym posłużą do magazynowania i transportu wewnętrznego żywności. EUROTEC to produkt przeznaczony do automatycznej obsługi we wszystkich popularnych systemach magazynowych. Dzięki specjalnym wpustom, pojemniki EUROTEC są idealnie przystosowane do  manipulacji przez robot przemysłowy, umożliwiając precyzyjne zamocowanie na automatycznych przenośnikach. Pojemnik występuje w bardzo wielu wymiarach oraz wariantach dna. Odpowiednio dobrany rodzaj dna do planowego obciążenia pojemnika,  eliminuje ewentualną możliwość jego wygięcia oraz zapewnia właściwe przemieszczanie na przenośnikach. W magazynie Frisco.pl wykorzystano w sumie 25 tys. pojemników EUROTEC, z podwójnym dnem. Dodatkowo 5 tys. pojemników wyposażono w specjalne przegrody, dzielące na cztery komory, dla ułatwienia przechowywania  i  kompletacji drobnych produktów spożywczych.

W magazynie znalazło się również 10 tys. pojemników trapezowych w kolorze malinowym, o wymiarach 600x400x355 mm. Pojemnik posiada zamknięte dno, cztery ażurowe ściany, a także 4 otwory uchwytowe ułatwiające ręczną manipulację. Produkt ten został przeznaczony do kompletacji zamówień internetowych w magazynie oraz dystrybucji towaru przez pracowników Frisco.pl do domu klienta. Jest to rodzaj pojemnika obrotowego – pełny można ustawiać w stos i przewozić jeden na drugim. Po wypakowaniu zawartości natomiast, wystarczy opakowanie obrócić o 180i umieścić pojemniki jeden w drugim, a ograniczymy w ten sposób powierzchnię załadunkową nawet o 85 %. Na górnej krawędzi pojemniki posiadają specjalne uchwyty, które służą do zamocowania reklamówek, oddzielających od siebie różny asortyment. Takie rozwiązanie gwarantuje bezpieczeństwo przewożonej żywności – ochronę przed zgnieceniem, wylaniem czy uszkodzeniem artykułów spożywczych. Jest to duża przewaga w stosunku do tradycyjnych, kartonowych opakowań, w przypadku których np.  rozlanie transportowanego produktu powoduje zniszczenie kartonu i jego zawartości, a często również sąsiadujących opakowań. Ponadto pojemniki plastikowe ustawiane w stosie, nie niszczą się pod swoim ciężarem, co może mieć miejsce w przypadku opakowań z kartonu.

Nowa inwestycja pozwoli nam na przynajmniej czterokrotne zwiększenie skali działalności oraz równoczesne rozwijanie różnych modeli biznesowych. Automatyzacja nowego obiektu przyczyni się także do zwiększenia wydajności procesów, co będzie miało wpływ na obniżenie kosztów obsługi zamówień. Automatyczny system pakowania to również lepsza kontrola stanów magazynowych oraz eliminacja błędów w pakowaniu. W magazynie znajdą się wydzielone powierzchnie przeznaczone na chłodnię i mroźnię. Produkty świeże będą przechowywane w różnych strefach temperatur, a część z nich dostarczana będzie w modelu just-in-time. Wszystkie te rozwiązania wpłyną pozytywnie na szybkość i efektywność obsługi rosnącej liczby klientów naszego sklepu powiedział Grzegorz Bielecki, prezes Frisco.pl.

 

Bardzo nas cieszy, że nasze pojemniki wielokrotnego użytku będą służyły w nowym magazynie Frisco.pl. Jest to unikatowa inwestycja na skalę naszego kraju i pierwszy automatyczny magazyn służący wyłącznie do sprzedaży żywności przez internet. Oznacza do duży krok naprzód dla branży e-grocery, która przyciąga coraz więcej klientów, zainteresowanych zakupami spożywczymi przez internet z dostawą do domu. Życzymy wielu sukcesów firmie Frisco.pl i mamy nadzieję, że nasze rozwiązania pomogą w realizacji biznesowych planów – powiedział Wojciech Bytner, dyrektor generalny Georg Utz.

źródło: www.utzgroup.pl/