O Konferencji

Codziennie słyszymy, że świat się zmienia, następuje technologiczna transformacja a to co obowiązywało wczoraj, dziś ewoluuje. Jak jest w rzeczywistości? Czy e-commerce to już podstawowa gałąź handlu? Czy do paczkomatów, dostaw w tym samym dniu, śledzenia w czasie rzeczywistym dołączą kolejne narzędzia, które ułatwią i zachęcą do zakupów w Internecie?

A może nadeszła już era new retail, łączenia technologii off-line i on-line, które nadadzą nowy wymiar decyzjom jakie klienci podejmują w czasie stacjonarnych zakupów? Co oprócz technologii wpłynie na rozwój decyzji zakupowych konsumentów – naszym zdaniem logistyka, jej elastyczność, szybkość reakcji na zmiany, poszanowanie dla środowiska naturalnego i zdolność odpowiedniego wykorzystania zasobów ludzkich i synergii z nowymi technologiami.

Poleć nas w mediach społecznościowych a otrzymasz prenumeratę

Pobierz grafiki i wyemituj je w poście razem z #newretaillogistics i poleć nas w mediach społecznościowych a otrzymasz półroczna prenumeratę Logistics Manager w wersji mobilnej.

Co zyskujesz będąc na konferencji?

Wiedza i benchmarking

Poznasz trendy, jakie usprawniają i ulepszają logistykę, magazynowanie, łańcuch dostaw

Networking

Nawiążesz interesujące kontakty biznesowe i branżowe, które mogą zaowocować ciekawą, długotrwałą współpracą i zainspirować do zmian i rozwoju

Eksperci i praktycy

Wysłuchasz najlepszych w swoim fachu praktyków i ekspertów, wskazujących innowacyjne drogi do optymalizacji logistyki

Dyskusje i rozmowy

Możesz podyskutować z prelegentami, zadać im pytania, włączyć się do dyskusji panelowych

Prelegenci

Artur Olejniczak

Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Logistyki i Magazynowania

Czytaj więcej
Bartek Tulejko

Partner, Strategic & Logistic Advisory M4 Real Estate

Czytaj więcej
Mariusz Stasiak

Prezes Zarządu Emapa

Czytaj więcej
Daniel Przybyła

Kierownik sprzedaży outsourcingu, Adecco Outsourcing

Czytaj więcej
Mariusz Sobczak

Ekspert outsourcingu usług przemysłowych, Adecco Outsourcing

Czytaj więcej
Krzysztof Wieczorek

Business Architecture Director, OEX24.com

Czytaj więcej
Aleksander Gwizdała

Dyrektor Sektora Opakowań Antalis Poland

Czytaj więcej
Patryk Grzelak

interLAN

Czytaj więcej
Sebastian Plesiński

Sales & Marketing Director DSV Road

Czytaj więcej
Katrin Krawiarsch

Business Developer Eastern Europe ProGlove

Czytaj więcej
Andrzej Bekierski

Business Development Manager Raben Logistics Polska

Czytaj więcej
Frank Tinschert

Managing Partner Maxflow Consulting Ltd

Czytaj więcej
Mirosław Wośko

Menadżer sprzedaży Baumalog

Czytaj więcej
Bartosz Nowosad

Menadżer sprzedaży Baumalog

Czytaj więcej
Bartłomiej Jabrocki

Kierownik Działu Sprzedaży i Wdrożeń, OPTIDATA

Czytaj więcej
Szymon Jankowiak

Manager ds. transportu, Żabka Polska

Czytaj więcej
Jakub Kownacki

dyrektor techniczny, ISS RFID

Czytaj więcej
Sławomir Rajach

Doradca logistyki e-commerce

Czytaj więcej

Program konferencji

8:00 - 8:50

Rejestracja Uczestników

8:50 - 9:00

Rozpoczęcie konferencji

9:00 - 9:20

Opakowania w łańcuchu dostaw sektora e-commerce oraz ich wpływ na środowisko – trendy i oczekiwania

Aleksander Gwizdała, Antalis Poland

Studium przypadków każdego z elementów procesu pakowania, od produkcji poprzez logistykę wewnętrzną, zewnętrzną, customer experience, aż po właściwe zarządzanie odpadem (m.in. biorąc pod uwagę zadowolenie klienta, aż do procesów recyklingu i ochrony środowiska).

9:25 - 10:10

Panel dyskusyjny: Same Day Delivery. Jak przezwyciężyć problem ostatniej mili?

Moderator: Artur Olejniczak, Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Logistyki i Magazynowania
Paneliści: Sebastian Plesiński, DSV, Krzysztof Łukoszyk, Raben, Sławomir Rajch, doradca logistyczny e-commerce

Udoskonalenie procesu ostatniej mili to jedno z największych wyzwań przed jakimi stoi e-commerce. W modelu Same Day Delivery nie ma miejsca na pomyłki, zwłaszcza gdy klient wykazuje się brakiem cierpliwości. W panelu przyjrzymy się pomysłom na ostatnią mile takim jak crowdsourcing, autonomiczne dostawy oraz sprawdzimy co oferują światowi giganci tacy jak Amazon, Alibaba, Walmart, JD.com prześcigający się w rozwiązaniach dostawy w ramach ostatniej mili, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom e-klientów.

10:10 - 10:30

Rewolucja w zarządzaniu transportem, dzięki nowoczesnym rozwiązaniom informatycznym

Bartłomiej Jabrocki, OPTIDATA

10:30 - 10:50

Czy planista nadal jest potrzebny? Algorytmy optymalizacyjne w łańcuchu dostaw

Mariusz Stasiak, Emapa

Algorytmy optymalizacyjne rozwiązują problemy, których człowiek nigdy nie będzie w stanie zrealizować. O przykładach na wykorzystanie nowoczesnej technologii w łańcuchu dostaw oraz o oszczędnościach jakie można uzyskać, opowie Prezes Zarządu Spółki Emapa.

10:50 - 11:10

Dlaczego tak cicho o omnichannel i co się stało, że się nie udało?

Krzysztof Wieczorek, OEX24.com

Prelegent opowie o tym, że „boom” na omnichannel ustał, i dlaczego wszyscy o tym milczą. Ponadto wyłoży „na stół” powody, dla których wdrożenie prawdziwego omnichannel / multichannel nie jest takie łatwe, jak się to jeszcze 2 lata temu wszystkim wydawało.

11:10 - 11:30

Wyzwania rynku jako bodziec do rozwoju

Patryk Grzelak, InterLAN

Wyzwania mogą być dokładnie tym, czego potrzebujesz.

11:30 - 11:55

PRZERWA KAWOWA - NETWORKING

11:55 - 12:15

Weryfikacja poprawności załadunku w magazynach Rossmann przy pomocy RFID

Jakub Kownacki, dyrektor techniczny, ISS RFID

Prelegent opowie o przełomowym wdrożeniu systemów ISS RIFD w magazynie firmy Rossmann - jak, dzięki technologii RFID, udało się zautomatyzować pracę w magazynie wysyłkowym, ograniczyć czasochłonność oraz zminimalizować błędy podczas załadunku towarów. Prelegent opowie także o wprowadzonych rozwiązaniach, które pozwoliły klientowi prawidłowo identyfikować załadunek boksów z przestrzeni magazynowej do pojazdu, pozyskać informacje o ich bezbłędnym dostarczeniu do sklepów czy systemowo potwierdzać powrót do magazynu.

12:15 - 12:35

Outsourcing Labor Intensive, jako HR’owa usługa przyszłości – Case Study

Daniel Przybyła, Mariusz Sobczak, Adecco Outsourcing

Na podstawie wybranych projektów Adecco Outsourcing, omówimy możliwości optymalizacji procesów produkcyjnych oraz logistycznych w ramach przedsiębiorstwa. Celem panelu jest przedstawienie Labor Intensive Outsourcing, jako narzędzia pozwalającego skutecznie usprawniać działania firmy, szczególnie w kontekście zmian legislacyjnych oraz trudnej sytuacji na rynku pracy.

12:35 - 13:20

Panel dyskusyjny: Digital przyszłością retailu

Moderator: Bartek Tulejko, M4 Real Estate
Paneliści: Wiesław Majewski, Empik, Andrzej Bekierski, Raben, Krzysztof Wieczorek, OEX24.com

Rewolucję cyfrową wymuszają konsumenci. Digitalizacja handlu ma zapewnić spójne doświadczenie marki po stronie klienta, ale pociąga lawinę zmian po stronie łańcucha dostaw. Trzy najważniejsze wyzwania to: coraz krótsze czasy reakcji na popyt, pozyskanie i retencja personelu, oraz stała presja na obniżanie kosztów logistycznych. Jak firmy działające na rynku polskim przygotowują się na nadchodzące zmiany?

13:20 - 13:40

Poznaj przyjaciół magazynu. Jak skanery ProGlove pomagają w przedświątecznej gorączce.

Katrin Krawiarsch, ProGlove

Udoskonalenie procesów magazynowych, poprawa ergonomii, podwyższona jakość procesów i oszczędność czasu oto wyzwania dla branży Retail i E-Commerce. Poznaj rodzinę produktów ProGlove, które zastępują tradycyjne skanery i umożliwiają pracownikom różnych procesów logistyki bezpieczną i wydajną pracę.

13:40 - 14:05

PRZERWA KAWOWA - NETWORKING

14:05 - 14:25

400 pobrań na godzinę

Mirosław Wośko i Bartosz Nowosad, Baumalog

Uzyskanie wydajnego i bezbłędnego procesu kompletacyjnego spędza sen z powiek niejednego menadżera logistyki. Jak zwielokrotnić ilość realizowanych zamówień i jednocześnie zminimalizować ilość popełnianych błędów? Przedstawiciele firmy Baumalog przedstawią możliwości jakie dają regały windowe Modula w procesach kompletacyjnych, pozwalając uzyskać 400 pobrań artykułów na godzinę i niwelując ilość popełnianych błędów do minimum.

14:25 - 14:45

Magazyn e-commerce – jak płynnie integrować kanały online i offline?

Damian Kołata, Cushman & Wakefield Polska

Kanały sprzedaży i zwrotów nieustannie się krzyżują, a magazyn przestaje być miejscem przeznaczonym do składowania palet i kompletacji ich wózkami wysokiego składowania. Nowoczesna powierzchnia powinna służyć zarówno rynkowi tradycyjnemu, jak i szybkiej kompletacji dla elektronicznego kanału sprzedaży, a także efektywnemu procesowaniu zwrotów. O tych i innych wyzwaniach, a także o najnowszych trendach opowiem już 26 listopada w Poznaniu.

14:45 - 15:05

Prawny background e-commerce

Patrycja Wróblewska, Kancelaria Prawna Iuridica

W dobie rosnącej popularności sprzedaży internetowej, wygląd strony internetowej, jej przejrzystość, wykorzystane oprogramowanie czy sposób prezentacji oferowanego produktu to kluczowe elementy wpływające na sukces handlu e-commerce. Przedsiębiorcy często zapominają jednak o prawnych regulacjach związanych z prowadzeniem handlu w Internecie. Może to prowadzić do konfliktów z kupującymi, organami państwa czy też strat finansowych, a w skrajnych przypadkach nawet do konieczności zamknięcia sklepu internetowego.

15:05 - 15:55

LUNCH

15:55 - 16:15

Digital Platforms in Retail Logistics

Frank Tinschert, Maxflow Consulting Ltd

Prelekcja w języku angielskim

16:15 - 16:35

Jak nadążyć za wymaganiami współczesnego handlu międzynarodowego skupionego na potrzebach konsumentów?

Daniel Kierdal, Linker Cloud Fulfilment Platform

Aby sprawnie obsłużyć logistykę ecommerce czy omnicommerce potrzeba współpracy kanałów sprzedaży z operacjami magazynowymi i transportem. Jak to zrobić na rozproszonym rynku i wykorzystać efekt synergii i ekonomii współdzielenia aby efektywnie konkurować z gigantami? Przykłady konkretnych projektów logistyki ecommerce, które umożliwiły firmom rozwój biznesu oraz możliwe scenariusze na przyszłość.

16:35 - 16:55

Robotyzacja e-commerce

Michał Grabia, Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Logistyki i Magazynowania

Roboty na magazynach mają stać się normą w 2025 r. Wynika to z potrzeby elastycznej, wydajnej i zautomatyzowanej realizacji handlu elektronicznego, zwłaszcza, gdy dostawa tego samego dnia stanie to powszechną usługą. Dodatkowo nieunikniony wpływ robotyzacji magazynów pod e-commerce umożliwi skalowanie operacji zgodnie z założonymi wymaganiami, jednocześnie oferując znaczny wzrost wydajności i łagodząc nieodłączne wyzwania związane z zatrudnieniem.

16:55 - 17:00

Zakończenie konferencji

Partnerzy konferencji

Patronat honorowy

Partnerzy

Partnerzy merytoryczni

Partnerzy medialni

VIDEO

ZOBACZ NASZE INNE WYDARZENIA

REJESTRACJA

Kontakt

Informacje organizacyjne

Miejsce: Novotel Poznań Centrum, plac Andersa 1

Termin: 26 listopada 2019 r.

Wojciech Sochacki

zarządzanie projektem

Czytaj więcej
Grzegorz Rosiński

współpraca merytoryczna

Czytaj więcej
Szymon Drobina

współpraca komercyjna

Czytaj więcej
Marcin Haremza

informacje organizacyjne

Czytaj więcej