Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse



Transport i Spedycja

Ekol łączy intermodalnie północ z południem

27 września 2017

Dzięki nowemu połączeniu kolejowemu firmy Ekol, biegnącemu z Belgii do Włoch, otworzyła się droga dla transportu intermodalnego między Europą Północną a krajami Środkowego Wschodu. Przesyłki będą transportowane bez angażowania choćby jednego kierowcy i ze znaczną korzyścią dla środowiska naturalnego.

Po niedawnym intermodalnym połączeniu Budapesztu z Kolonią, firma Ekol uczyniła kolejny krok w rozwoju swojej sieci w relacji północ-południe. Nowe połączenie przebiega między Zeebrugge w Belgii a Triestem we Włoszech. Oznacza to ważny krok, jakim jest intermodalne połączenie Morza Śródziemnego i Północnego.

Pociąg będzie kursował z Triestu dwa razy w tygodniu, przewożąc różnego rodzaju jednostki transportowe: naczepy Mega, kontenery i nadwozia wymienne w relacjach między krajami Środkowego Wschodu, Turcją czy Iranem a Europą Północną: krajami Beneluksu, Francją i krajami Wysp Brytyjskich.

Oprócz usprawnienia transportu towarów między krajami Północy i Południa, ważny w obliczu niegospodarnego nieraz traktowania zasobów mineralnych i przyrodnicznych Ziemi jest też aspekt ekologiczny. Jak mówi Alaa Jennane, Engineering Business Development Director firmy Ekol, nowe połączenie umożliwi przewożenie na wspomnianych trasach „w całkowicie ekologiczny sposób bez potrzeby angażowania nawet jednego kierowcy”. Według szacunków firmy, nowy pociąg pozwoli oszczędzić 15 000 drzew miesięcznie i ilość paliwa wystarczającą na okrążenie globu 9 razy.

Ekol zapowiada plany wdrożenia w przyszłości kolejnych połączeń intermodalnych z portu EMT w Trieście, którego udziały przejął w zeszłym roku.

AM

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Supply Chain | Transport i Spedycja

Tomasz Pyka z awansem w strukturach DB Schenker

Magazyn | Supply Chain | Transport i Spedycja

Bezpieczny transport i magazynowanie żywności


Popularne posty
  • Czym różni się praca kierowcy w USA a w Europie?
  • Kabotaż i cross-trade na nowych zasadach w 2022 roku
  • Bring Linehaul zmienia się w Bring Intermodal
  • Zmiany w systemie SIPSI
  • Nowy Jedwabny Szlak – szansa dla kolejowych przewozów towarów w Polsce
  • Rentowny wzrost na kolejne lata – Strategia Rozwoju OMIDA Logistics
  • Integre Trans optymalizuje transport z PTV Map&Guide
  • Grupa Geis przejęła oddział Kühne + Nagel w Niemczech
  • Najbardziej złożony logistycznie transport 953 ton
  • ROHLIG SUUS Logistics otworzył w Białymstoku własną agencję celną
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.