Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse


Transport i Spedycja

Prezes PKP CARGO: Nowy Jedwabny Szlak to projekt dla wszystkich

29 września 2017

Prezes Zarządu PKP CARGO Maciej Libiszewski podczas Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO 2017 wziął udział w panelu nt. perspektyw rozwoju przewozów towarowych Nowym Jedwabnym Szlakiem. Wśród wielu poruszanych aspektów wskazywał m.in. na szanse, jakie powinny zostać wykorzystane przez uczestników tego projektu.

Nowy Jedwabny Szlak to największy pokojowy projekt od czasów II wojny światowej. Oczywiste jest, że największe korzyści z jego realizacji powinien odnieść autor tego projektu, czyli Chiny. Europa w celu odpowiedzi na projekt powinna zaproponować własne rozwiązania i zdaniem prezesa Libiszewskiego powinno to być obok swobody przepływu usług, kapitału i przemieszczania się ludzi wprowadzenie wolności przepływu technologii, jak to ma miejsce w Chinach, Indiach czy USA.

Mówiąc o wzroście przewozów kolejowych na Nowym Jedwabnym Szlaku (NJS), prezes PKP CARGO wskazywał m.in. na różnice dzielące Chiny od innych państw na tej trasie.


Skala działania przewoźników w Europie i w Chinach to są zupełnie różne światy. W Chinach transportuje się rocznie ponad 3 mld ton towarów, podczas gdy np. Grupa PKP CARGO przewozi w tym okresie ok. 111 mln ton (2016). Dlatego wzrost przewozu towarów z Chin to duże wyzwanie dla europejskich przewoźników, przede wszystkim pod względem logistycznym. W Polsce widzimy już co się dzieje, widzimy, że korkuje się granica polsko-białoruska, widzimy skalę problemów, która wyniknie z zamknięć naszej infrastruktury, widzimy też, że nasi partnerzy w Europie Zachodniej również już mają zajęte okienka w terminalach przeładunkowych. PKP CARGO od dawna postuluje budowanie nie tylko nowych autostrad i dróg szybkiego ruchu, ale również nowych linii kolejowych – podkreślił prezes Libiszewski.

Odnosząc się do szans, jakie powinny wykorzystać państwa  uczestniczące w projekcie NJS, prezes Libiszewski powiedział, że wymierną korzyścią kolejowego Nowego Jedwabnego Szlaku może być transport żywności z Polski do Chin.

– Agregaty w kontenerach  specjalnych mogą utrzymać stałą temperaturę przez około dwa tygodnie. Tyle mniej więcej trwa podróż koleją. Chińczycy mają dobrą opinię nt. polskiej żywności i dla naszej gospodarki i dla kolei może to być istotna szansa do wykorzystania. Samolotem transport jest zbyt drogi, a drogą morską trwa zbyt długo. Dlatego kolej jest dla tych ładunków optymalnym rozwiązaniem – zaznaczył prezes PKP CARGO. Widzi on w projekcie NJS jego globalny charakter i implikacje dla wielu państw świata. – Nowy Jedwabny Szlak to szeroka wizja, która obejmuje inwestycje w Eurazji – szczególnie uczestników projektu  na jego trasie.  Ale ta wizja obejmuje także i Afrykę, a nawet i kraje Ameryki Południowej. Myślę, że ten projekt jest na tyle duży, że tego „tortu” naprawdę starczy dla wszystkich – podsumował prezes Maciej Libiszewski.

Źródło: PKP CARGO

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Transport i Spedycja

Czym jest terminal przeładunkowy?

Transport i Spedycja

Cena, terminowość i możliwość monitoringu są najważniejsze przy wyborze dostawców transportowych

Popularne posty
  • Czym różni się praca kierowcy w USA a w Europie?
  • Kabotaż i cross-trade na nowych zasadach w 2022 roku
  • Zmiany w systemie SIPSI
  • Nowy Jedwabny Szlak – szansa dla kolejowych przewozów towarów w Polsce
  • Najbardziej złożony logistycznie transport 953 ton
  • Integre Trans optymalizuje transport z PTV Map&Guide
  • Grupa Geis przejęła oddział Kühne + Nagel w Niemczech
  • Rentowny wzrost na kolejne lata – Strategia Rozwoju OMIDA Logistics
  • ROHLIG SUUS Logistics otworzył w Białymstoku własną agencję celną
  • Transporty project cargo do Japonii
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

Media4Business sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 972-124-23-01
REGON: 302312600

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.