Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse



Prawo i Finanse

Polska przegłosowana w sprawie pracowników delegowanych

31 października 2017

23 października 2017 r. Rada ds. Zatrudnienia, Polityki Społecznej, Zdrowia i Ochrony Konsumentów (EPSCO), z udziałem ministrów ds. zatrudnienia i pracy poszczególnych krajów członkowskich, przyjęła stanowisko, które znacząco zmienia zapisy obecnej Dyrektywy 96/71 o delegowaniu pracowników.

Zmian nie udało się zablokować, pomimo sprzeciwu Polski, Węgier, Litwy i Łotwy. Wśród Grupy Wyszehradzkiej nie było jednomyślności podczas głosowania – Czechy oraz Słowacja opowiedziały się za przyjęciem projektu.

Kilkanaście godzin rozmów nie przełożyło się na dobre wieści dla polskich przewoźników. Niestety nie udało się przeforsować wyłączenia sektora transportu międzynarodowego z nowych zapisów Dyrektywy, o co szczególnie zabiegała Polska. Ta kwestia ma zostać uregulowana osobno, w pracach nad tzw. Pakietem Mobilności.

Wprowadzone ma zostać również ograniczenie okresu delegowania pracownika do 12 miesięcy (z możliwym przedłużeniem o kolejne 6 miesięcy, za zgodą kraju przyjmującego). Po upływie tego czasu pracownik ma podlegać praktycznie wszystkim przepisom kraju, do którego został delegowany. Także ta decyzja zapadła pomimo sprzeciwu strony polskiej, która odrzucała nawet pierwotną propozycję, zakładającą dłuższy termin (24 miesiące).

Zgodnie z zasadą równej płacy za tą samą pracę w tym samym miejscu, po wprowadzeniu planowanych zmian wynagrodzenia pracowników delegowanych pójdą mocno w górę. Do tej pory stosowanie wszystkich dodatków Dyrektywa dopuszczała jedynie w sektorze budowlanym, w innych obowiązywała jedynie stawka minimalna. To ograniczenie ma zostać usunięte.

Następnym krokiem jest zajęcie stanowiska przez Parlament Europejski, jednak nie ma już raczej szansy na pełne wyłączenie sektora transportu międzynarodowego spod regulacji Dyrektywy.

Jedynym sukcesem polskich negocjacji jest, jak przyznała sama Minister Elżbieta Rafalska, okres wprowadzania nowych przepisów, który ma wynieść 4 lata.

Więcej na ten temat można przeczytać na stronach Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz Komisji Europejskiej.

Źródło: OCRK

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Prawo i Finanse | Supply Chain | Transport i Spedycja

Jakie dokumenty przewozowe trzeba przygotować przy międzynarodowych dostawach dla beverage?

Prawo i Finanse

Po odejściu od kasy KAS…

Popularne posty
  • Na co należy zwrócić uwagę przy określaniu wartości celnej towaru?
  • Kabotaż i cross-trade na nowych zasadach w 2022 roku
  • ABC postępowania celnego
  • Klasyfikacja taryfowa towarów a Wiążąca informacja stawkowa (WIS)
  • UTA zapowiada urządzenie do opłat drogowych w całej Europie
  • Światowa gospodarka po epidemii koronawirusa
  • Czesi rezygnują z winiet, stawiając na aplikacje, kamery i Internet
  • Absurdy Pakietu Mobilności
  • Zarządzanie portfolio produktów z wykorzystaniem throughput accounting
  • Pod koniec miesiąca rusza Krajowy Rejestr Elektroniczny Przedsiębiorców Transportu Drogowego
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.