Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Inteligentne Technologie

Badanie CBRE: Pojazdy elektryczne i bezzałogowe zmienią logistykę

28 listopada 2017

Choć technologia elektrycznych i autonomicznych ciężarówek znajduje się dopiero w początkowej fazie, możliwe, że po jej dopracowaniu nowe pojazdy wejdą do powszechnego użytku równie szybko, jak smartfony. A wtedy zmieni się wiele, również dla logistyki – pokazują wyniki nowego badania CBRE.

Wprowadzenie pojazdów ciężarowych nowego typu w pierwszej kolejności będzie miało wpływ na sektor transportu, pomagając ograniczyć koszty paliwa i siły roboczej, wyliczają autorzy raportu.

Ekonomizacji ulegnie jednak także czas – pojazdy autonomiczne, nieograniczone przepisami o odpoczynkach kierowców, będą mogły przewozić ładunki przez większą liczbę godzin na dobę i docierać dalej. A to wpłynie na rynek magazynowy: magazyny będą mogły być mniej liczne, mogą natomiast stać się większe, bardziej skonsolidowane i położone w bardziej odległych lokalizacjach.  Ważne będzie również wytyczenie przed każdym z magazynów placów manewrowych przystosowanych do manewrowania pojazdami nowego typu.

CBRE donosi, że powyższe oszczędności czasowe i  ekonomiczne będą stanowić dobre warunki do dalszego rozwoju e-commerce.

Rozwój technologii pojazdów elektrycznych i autonomicznych odciśnie tez piętno na logistyce miejskiej. Choć badanie sugeruje, że na bezzałogowe dostawy „ostatniej mili” trzeba będzie jeszcze poczekać, można oczekiwać jej stopniowej automatyzacji, która zaskutkuje w końcu autonomicznymi pojazdami, które dostarczą przesyłki do stałych miejsc odbioru lub same będą służyć jako takie mobilne punkty odbioru.

AM

Źródło: http://www.cbre.us/real-estate-services/real-estate-industries/industrial-and-logistics/automated-trucking

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne


Zobacz również

Inteligentne Technologie

Nr 2 na świecie w produkcji okien dachowych zdigitalizował łańcuch dostaw z OPTIDATA

Inteligentne Technologie

Cyberbezpieczeństwo branży logistycznej – jak sektor TSL może chronić się przed cyberzagrożeniami?

Popularne posty
  • Czym są roboty AGV i jaka jest ich funkcjonalność?
  • Uber Freight wkracza do Polski
  • Triggo – innowacyjny polski pojazd podczas testów na torze
  • Automatyzacja magazynu centralnego Grupy ASMET we współpracy z TGW
  • Transporeon wspiera Ritex Logistics w procesach logistycznych
  • Inteligentne skanowanie dzięki kamerze na widłach
  • DB Schenker zwiększa bezpieczeństwo
  • Zwinne zarządzanie sposobem na wdrożenie WMS
  • DB Schenker zarządza zautomatyzowaną logistyką dla MediaMarkt Szwecja
  • Elastyczna automatyzacja
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

Media4Business sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 972-124-23-01
REGON: 302312600

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.