Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse



Transport i Spedycja

2018 rok w transporcie – jakie szykują się zmiany?

15 stycznia 2018

Opłaty za przejazd niemieckimi drogami, wyższe koszty jazdy w Estonii czy kontrole na ukraińskich granicach – nowy rok przynosi istotne zmiany dla kierowców samochodów ciężarowych poruszających się po Europie. Zapoznanie się z nowinkami może znacznie ułatwić pracę oraz przyczynić się do uniknięcia przykrych niespodzianek.

Rewolucje za sąsiednimi granicami

Od stycznia 2018 roku Ukraina planuje kontrolę danych biometrycznych dla cudzoziemców wjeżdżających na teren kraju. W związku z tym na granicy będą sprawdzane odciski palców czy wizerunek twarzy. Takie rozwiązanie ma ograniczyć przestępczość i przemyt towarów.

Istotne zmiany dla przewoźników przygotowali również nasi zachodni sąsiedzi, Niemcy. Planują rozszerzenie opłat drogowych dla samochodów poruszających się po wszystkich drogach federalnych w kraju. Zebrane środki mają zasilić fundusz modernizacji dróg oraz tworzenia infrastruktury. Kierowcy tirów będą musieli przygotować się na nowe opłaty od 1 lipca 2018 roku.

Sieć płatnych odcinków tras zwiększy się z obecnych 15 000 km do około 40 000 km. O ile z prawnego punktu widzenia zmiany są spore, w praktyce nie zaważą mocno na płynności ruchu pojazdów, ponieważ urządzenia pokładowe będą automatycznie aktualizowane do pobierania opłat na drogach federalnych – wyjaśnia Paweł Wloczek, Dyrektor Zarządzający WebEye Polska.

Rusza system DarsGo

Na Słowenii premierę w tym roku ma system DarsGo, poprzez który od 1 kwietnia kierowcy samochodów ciężarowych będą uiszczać opłaty drogowe. Prawo do przejazdu siecią słoweńskich autostrad będą miały pojazdy wyposażone w urządzenie DarsGo i zarejestrowane w systemie. W momencie, kiedy samochód przekroczy bramki przejazdu, czujniki wychwycą jego obecność w systemie i tym samym zdobędą wgląd do liczby przejechanych kilometrów autostrady, wyznaczając kwotę opłaty.

Wyższe koszty przejazdu w Estonii

Opłaty za przejazd drogowy nie ominą również Estonii. Od 1 stycznia będą obowiązywać właścicieli wszystkich pojazdów o masie przekraczającej 3,5 tony. Wysokość kosztów jest uzależniona od liczby osi pojazdu oraz jego masy, a także klasy emisji oraz okresu przebywania na terenie Estonii.

Przewóz odpadów

24 stycznia 2018 r. wchodzi w życie rozporządzenie Ministra Środowiska dotyczące wymagań dla transportu odpadów. Nowe zasady są określone bardzo szczegółowo, m.in. mówią o braku możliwości rozprzestrzeniania odpadów poza pojazd czy obowiązku mocowania pojemników z odpadami. W rozporządzeniu można również znaleźć wymaganą podczas transportu dokumentację oraz metody odpowiedniego znakowania pojazdów.

Co jeszcze czeka nas w tym roku? W maju ur. roku Komisja Europejska przedstawiła tzw. pakiet mobilności, czyli propozycje zmiany kształtu przepisów związanych z transportem drogowym na terenie Unii Europejskiej. W 2018 mamy dowiedzieć się więcej na temat dalszych zmian w europejskich przepisach transportowych.

Wprowadzenie w życie pakietu będzie wiązało się z rewolucyjnymi zmianami dla przewoźników dotyczącymi m.in. odpoczynku podczas jazdy czy płacy minimalnej dla kierowców z zagranicy. Może to mieć ogromny wpływ na polski transport – dodaje Paweł Wloczek z WebEye Polska.

WebEye to czołowy dostawca aplikacji telematycznych, za pomocą których ułatwia swoim partnerom przewozowym, spedycyjnym i logistycznym efektywną organizację pracy. Usługi WebEye są nastawione m.in. na analizę parametrów eksploatacyjnych pojazdów, szybką komunikację oraz zmniejszenie ilości zużytego paliwa. Rozwiązania informatyczne firmy są obecnie dostępne w 14 krajach europejskich.

Źródło: WebEye Polska

 

 

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Transport i Spedycja

Pierwsza 40-tonowa ciężarówka z napędem wodorowym już w eksploatacji

Transport i Spedycja

Girteka i Chereau rozpoczynają współpracę


Popularne posty
  • Czym różni się praca kierowcy w USA a w Europie?
  • Kabotaż i cross-trade na nowych zasadach w 2022 roku
  • Zmiany w systemie SIPSI
  • Nowy Jedwabny Szlak – szansa dla kolejowych przewozów towarów w Polsce
  • Najbardziej złożony logistycznie transport 953 ton
  • Integre Trans optymalizuje transport z PTV Map&Guide
  • Rentowny wzrost na kolejne lata – Strategia Rozwoju OMIDA Logistics
  • Grupa Geis przejęła oddział Kühne + Nagel w Niemczech
  • ROHLIG SUUS Logistics otworzył w Białymstoku własną agencję celną
  • Transporty project cargo do Japonii
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.