
UPS, jeden z globalnych liderów logistycznych, poinformował o zamówieniu 14 odrzutowców typu cargo Boeing 747-8 i czterech nowych samolotów Boeing 767. Jak podkreślają przedstawiciele firmy, nowe samoloty są potrzebne, by zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na przesyłki lotnicze.
Maszyny będą dostarczone w trybie przyspieszonym w ramach zamówienia z 2016r. na 14 samolotów frachtowych Boeing 747-8. Dostawa wszystkich samolotów – łącznie trzydziestu dwóch – nastąpi do końca 2022 roku, zwiększając ładowność floty UPS o około 4100 ton. Wszystkie nowe samoloty zostaną włączone do istniejącej floty — żadna z dotychczas używanych maszyn nie zostanie wymieniona. Globalna sieć lotnicza UPS obejmuje ponad 500 własnych i wynajmowanych samolotów. W 2017 roku UPS otrzymał trzy nowe Boeingi 747-8.
Jak mówi David Abney, prezes i dyrektor generalny UPS, w USA można obecnie zaobserwować rekordowe zapotrzebowanie na przesyłki lotnicze dostarczane w dniu następnym oraz z odroczoną datą dostawy. Jak mówi prezes, mijający kwartał jest czwartym z rzędu, gdy segment międzynarodowy UPS odnotował dwucyfrowy wzrost liczby obsługiwanych przesyłek.
Firma informuje, że pozytywny wpływ na jej działalność inwestycyjną miała dodatkowo niedawna reforma systemu podatkowego w USA. Dzięki niej UPS może płacić niższe podatki a oszczędności przeznaczać np. na rozbudowę floty, dokonując inwestycji wcześniej, niż pierwotnie zakładano.
Model samolotu frachtowego 747-8 mieści 46 kontenerów — 34 na pokładzie głównym i 12 na dolnym. Każda maszyna ma ładowność ok. 140 ton, czyli ok. 30 tys. przesyłek, oraz zasięg ok. 7780 km.
Boeing 767 ma ładowność ok. 60 ton; mieści 31 kontenerów — 24 na pokładzie głównym i 7 na dolnym. Jego zasięg to około 5560 km. Flota UPS liczy obecnie 59 maszyn Boeing 767.
AM
Źródło: UPS