Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse



Transport i Spedycja

W 2017 r. polskie firmy nadal potęgą na europejskim rynku TSL

23 lutego 2018

Hussar Transport S.A. zaprezentowała statystyki dotyczące ładunku przewiezionego w ubiegłym roku. Łącznie spółka zrealizowała kilkadziesiąt tysięcy zleceń, z czego aż 84% za granicą. Razem polskie firmy mają w przewozach europejskich już ponad 33-proc. udział.

Z danych Spółki wynika, że w 2017 r. najpopularniejszym kierunkiem przewozów były Niemcy. Kierunek ten stanowi 26,43 % wszystkich przewozów spółki. Kolejnym najpopularniejszym kierunkiem były Włochy – 17% usług wykonanych przez spółkę. Udział ładunków zlokalizowanych na terenie Polski wyniósł 16% przewozów wykonanych przez spółkę w 2017 roku. Jednocześnie Hussar Transport odnotowała dynamiczny rozwój zarządzanej przez jej spedytorów i dyspozytorów floty. W 2016 r. spółka świadczyła swoje usługi za pośrednictwem floty liczącej 181 auta, podczas gdy w 2017 roku liczba ta wzrosła do ponad 300. Hussar Transport szacuje, że w 2018 roku utrzyma ponad dwukrotną dynamikę wzrostu ilości przewiezionych ładunków z równoległym zwiększeniem ilości floty zarządzanej przez spółkę. W 2017 r. wykonała łącznie 25 tysięcy zleceń, jednocześnie prognozując ich liczbę w 2018 r. na ponad 50 tysięcy zleceń.

Od momentu wejścia naszego kraju do Unii Europejskiej bezpośredni udział sektora usług transportu i logistyki w PKB Polski wzrósł o ponad 1/5.  Podsumowanie ubiegłego roku w naszej firmie zdaje się potwierdzać te dane. W 2017 r. mieliśmy bowiem okazję obserwować stały wzrost realizowanych przez nas zleceń, co można potraktować jako papierek lakmusowy dla całej branży TSL. Tak duża dynamika wymusiła na nas zwiększenie naszych zasobów kadrowych, szczególnie o specjalistów w obszarze spedycji międzynarodowej. Planujemy jednak zwiększenie stanu posiadania na rynku europejskim, min. poprzez rozbudowę oddziału w Wielkiej Brytanii. Swojej szansy upatrujemy też w rozpoczętym już kilka miesięcy temu procesie przemodelowania struktury naszych klientów. Nie znaczy to jednak, że odpuszczamy rynek polski. W dalszym ciągu widzimy na nim dobre perspektywy rozwoju – przekonuje Paweł Pietrzak, Prezes Zarządu Hussar Transport S.A.

Jak podaje Hussar Transport, dynamika wzrostu w dużej mierze wynika z rozwoju europejskiego rynku automotive oraz sektora AGD, w których specjalizuje się spółka. Według jej zarządu tylko w Polsce działa prawie 1000 podmiotów będących wytwórcami komponentów samochodowych, potrzebujących wsparcia w zakresie organizacji łańcucha dostaw.

Chcąc odegrać znaczącą rolę na europejskim rynku TSL należy patrzeć globalnie na gospodarkę Unii. Tylko w ten sposób można odpowiednio przygotować się do dynamicznych zmian, które mi.in są mocno skorelowane m.in. z rozwojem sektora automotive. Wymagania producentów wobec takich firm jak nasza stale rosną,  idąc w kierunku elastyczności i efektywności usługi. Aby się do nich dopasować, potrzebujemy inwestycji związanych z dalszą optymalizacją procesu. Innowacje są więc nieuniknione. Mamy jednak handicap w postaci przynależności do grupy kapitałowej, której pozostałe spółki dostarczają branży nowatorskie rozwiązania z zakresu serwisu oraz kontroli i bezpieczeństwa, co pozwala znacząco obniżyć koszty i dostosować je do wymogów klientów –  podsumowuje Paweł Pietrzak.

Źródło: Hussar Transport

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Transport i Spedycja

Pierwsza 40-tonowa ciężarówka z napędem wodorowym już w eksploatacji

Transport i Spedycja

Girteka i Chereau rozpoczynają współpracę


Popularne posty
  • Czym różni się praca kierowcy w USA a w Europie?
  • Kabotaż i cross-trade na nowych zasadach w 2022 roku
  • Zmiany w systemie SIPSI
  • Nowy Jedwabny Szlak – szansa dla kolejowych przewozów towarów w Polsce
  • Najbardziej złożony logistycznie transport 953 ton
  • Integre Trans optymalizuje transport z PTV Map&Guide
  • Rentowny wzrost na kolejne lata – Strategia Rozwoju OMIDA Logistics
  • Grupa Geis przejęła oddział Kühne + Nagel w Niemczech
  • ROHLIG SUUS Logistics otworzył w Białymstoku własną agencję celną
  • Transporty project cargo do Japonii
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.