Supply Chain

Ultraoszczędność energii w estońskim terminalu

12 marca 2018

Skeleton Technologies, producent ultrakondensatorów oraz Transiidikeskus – estoński terminal kontenerowy z rocznymi mocami produkcyjnymi 600 000 TEU przedstawiają suwnicę kontenerową RTG wyposażoną w system odzyskiwania energii kinetycznej (KERS), który redukuje zużycie paliwa oraz emisję dwutlenku węgla o 34%. KERS napędzają ultrakondensatory grafenowe.

Urządzenie, noszące nazwę Muuga Crane KERS, pozyskuje energię przy opuszczaniu ładunku i wykorzystuje tę samą energię przy podnoszeniu.

W obliczu popytu na trwałe, ekologiczne, niskowęglowe maszyny portowe i terminalowe, odzysk energii będzie w najbliższych latach odgrywał kluczową rolę w technologii maszyn portowych. Firma Skeleton, chcąc wpasować się w ten trend, opracowuje rozwiązania pomagające obniżyć koszty i emisję dwutlenku węgla. Muuga Crane KERS jest owocem tych wysiłków.

Taavi Madiberk, CEO w Skeleton Technologies:

Nasze ultrakondensatory z czasem ładowania poniżej 3 sekund, sprawnością przekraczającą 95% oraz 20-letnią żywotnością są idealne dla zastosowań KERS. Bardzo się cieszę, że naszemu zespołowi udało się przenieść wiedzę technologiczną KERS z sektora sportów motorowych i ładunków ponadnormatywnych do sektora dźwigów portowych. Pozwoli to osiągnąć duże oszczędności paliwa.

Rozwiązania oszczędzające energię, takie jak ultrakondensatory, w przyszłości będą odgrywały większą rolę ze względu na dużą efektywność energetyczną.

(…) Efektywność energetyczna już od dawna jest ważna w naszej działalności. Do konserwacji statków wykorzystujemy najnowocześniejsze urządzenia i techniki przeładunkowe. Wprowadzenie technologii ultrakondensatorów najnowocześniejszych grafenów w celu oszczędności energii dobrze pasuje do naszej strategii

– mówi Joel Tammeka, CTO w TK Muuga.

 

AM

Źródło: Skeleton