DPD: m-commerce rośnie w siłę

Według badań europejskiego rynku e-commerce zleconych przez DPDgroup rośnie liczba e-zakupów przez smartfony, czyli w obrębie tzw. m-commerce. Odsetek użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych wynosi dzisiaj 39 proc. (5 proc. więcej niż w zeszłym roku). Większość to duzi nabywcy (51 proc.) i millenialsi (55 proc.).

Kraje, w których smartfony najczęściej są wykorzystywane do e-zakupów, to Rumunia (65 proc. – o 7 proc. rok po roku), Chorwacja (56 proc.) i Węgry (51 proc., aż 10 proc. w górę w stosunku do roku 2016).

W Polsce udział smartfonów w e-zakupach zbliżony jest do średniej europejskiej i wynosi 38 proc. (dwa proc. więcej niż rok wcześniej).

Coraz większy udział zakupów mobilnych (m-commerce) w e-commerce nie zaskakuje. Żyjemy szybko, a zakupy internetowe realizujemy w  wolnej chwili pomiędzy bieżącymi obowiązkami. Menedżerowie e-sklepów muszą więc zadbać o właściwe dostosowanie swoich serwisów internetowych do urządzeń mobilnych. Dziś jest to już element, bez którego trudno rywalizować w e-commerce

– mówi Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu DPD Polska.

Najczęściej używanymi urządzeniami do zakupów internetowych w dalszym ciągu są laptopy, z których korzysta 61% internautów. Ich udział jednak zmniejszył się w stosunku do 2016 roku o 2 punkty procentowe.

 

Badanie DPDgroup Barometr E-shopper przeprowadziła firma Kantar TNS w okresie od 1 czerwca do 3 lipca 2017 r. Próby przeprowadzono online wśród  prawie 23 tys. respondentów z 22 krajów Europy (Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Estonia, Francja, Niemcy, Węgry, Irlandia, Łotwa, Włochy, Litwa, Holandia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwajcaria, Wielka Brytania, Rosja). Badaniem objęto wyłącznie internautów powyżej 18 roku życia, którzy od stycznia 2017 roku złożyli i otrzymali co najmniej jedno zamówienie online.

Źródło: DPD, red. AM