
Po ulicach norweskiego Bergen poruszają się już pierwsze elektryczne rowery DB Schenker do transportu towarów. To rozwiązanie ma umożliwić sprawną logistykę mimo mających nastąpić ograniczeń w ruchu samochodowym w Norwegii.
W przyszłym roku opłaty drogowe w Norwegii wzrosną, a kilka miast zredukuje możliwość poruszania się pojazdami z silnikami wysokoprężnymi. Natomiast od 2030 w całym kraju zaczną obowiązywać ograniczenia w korzystaniu z konwencjonalnych pojazdów mechanicznych. Poruszanie się samochodami dostawczymi i ciężarówkami po obszarach miejskich będzie niemożliwe lub bardzo kosztowne.
By sprostać wyzwaniu, DB Schenker wdraża dystrybucję przesyłek w norweskich miastach za pomocą pojazdów elektrycznych i elektrycznych rowerów towarowych.
Pracownicy operatora logistycznego korzystają w Bergen z elektrycznych rowerów towarowych od marca tego roku. Pojazdy są wyposażone w dwa pojemniki, w których można przewozić do 300 kg ładunków, a pojemność akumulatorów w e-rowerach wystarcza na osiem godzin.
Kolejnym krokiem będzie Oslo. DB Schenker planuje, by pierwsze elektryczne rowery pojawiły się w stolicy Norwegii jeszcze tego lata. Logistyka miejska niesie za sobą ogromny potencjał w zakresie wykorzystania pojazdów elektrycznych w celu ograniczenia emisji spalin.
Źródło: DB Schenker, red. AM