Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse


Supply Chain

Etykieta logistyczna przyśpiesza dostawę napojów

19 czerwca 2018

W Polsce rośnie sprzedaż wody butelkowanej i napojów izotonicznych: do 2020 r. wartość sprzedaży napojów ma zwiększyć się o 14%. Wiąże się to z koniecznością optymalizacji łańcucha dostaw, w czym pomaga w tym etykieta logistyczna.

Etykieta logistyczna GS1 to po prostu kawałek papieru, na którym nadrukowane są ustandaryzowane informacje o towarze, w tym kod kreskowy. Etykietę umieszcza się następnie na jednostce logistycznej, np. na palecie, w celu jej identyfikacji i monitorowania.

Wg zleconego przez GS1 Polska badania Instytutu Logistyki i Magazynowania w Poznaniu pt. Optymalizacja logistyczna u producentów napojów, przedsiębiorstwa stosujące standardy identyfikacji i komunikacji, w tym etykietę logistyczną GS1, działają efektywniej.


Badanie dowiodło, że etykieta potrafi zapewnić nawet 69-procentową oszczędność czasu. Przykładowo, jej użycie jest w stanie skrócić dostawę z 3 do 1 godziny u producentów soków, a u producentów wody mineralnej z 59 do 40 minut.

Jeszcze lepsze wyniki osiągnięto w zakresie obciążenia zasobów ludzkich. Różnica przed wdrożeniem etykiety logistycznej i po jej implementacji wyniosła nawet 19% w całkowitym zaangażowaniu pracowników, liczonym poprzez procent obciążenia etatu.

Firmy, które wdrożyły etykietę logistyczną GS1 w zarządzaniu procesami magazynowo-produkcyjnymi, wskazały wiele korzyści operacyjnych z ich stosowania. Wśród wymienionych plusów znalazła się m.in. możliwość pełnej identyfikacji towarów, lepsza wiedza o procesach i precyzyjniejsza kontrola ich jakości, zmniejszenie liczby błędów związanych m.in. z wydaniami towaru czy z ręcznym wprowadzaniem danych do systemu, a także szybsze wdrożenie do pracy z systemem obecnych i nowych pracowników.

Decydując się na wdrożenie etykiety logistycznej GS1, chcieliśmy uniknąć nieporozumień na linii dostawca – producent – klient. Wdrożyliśmy w naszej organizacji międzynarodowy standard respektowany przez wszystkich uczestników łańcucha dostaw. Nasi partnerzy handlowi, którzy decydują się na wdrożenie w swoich magazynach rozwiązań GS1, nie muszą czekać na implementację w naszych zakładach. Otrzymują gotowe rozwiązanie, z którego mogą korzystać. Nasi dostawcy również zaczęli stosować etykiety. To globalne rozwiązanie, które bardzo pomaga w śledzeniu produktu na rynku od jego powstania do zakupu przez klienta w sklepie, zostało wdrożone we wszystkich zakładach i magazynach Grupy Maspex w Europie

– podsumowuje Robert Szelugowski, Zastępca Dyrektora ds. Logistyki w Grupie Maspex.

Źródło: GS1

Według badania ILiM, przedsiębiorstwa stosujące standardy, w tym etykiety logistyczne, działają efektywniej.

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Supply Chain

Wynieś swój biznes na wyższy poziom podczas TransLogistica Poland

Supply Chain

Centra serwisowe CHEP to fundament sprawnych łańcuchów dostaw

Popularne posty
  • Brak IE 599 – Był wywóz, czy go nie było?
  • Urodzinowa loteria DPD Polska
  • Łańcuch dostaw – odchudzony czy elastyczny?
  • Pierwszy w Polsce Punkt Szybkiej Paczki rusza w Poznaniu
  • Logistyka w kontekście pomocy humanitarnej cz. I – Humanitarne łańcuchy dostaw
  • Jak można minimalizować ryzyka związane z przerwami w łańcuchu dostaw?
  • Wspieraj polskie firmy – #zacznijod590
  • Wyzwania stojące przed łańuchem dostaw w dobie pandemii
  • DPD Strefa Paczki włączona w struktury DPD Polska Sp. z o.o.
  • Ciągłość łańcucha dostaw w czasach pandemii
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

Media4Business sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 972-124-23-01
REGON: 302312600

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.