Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse



Supply Chain

Jak zwiększyć możliwości przewozowe?

25 czerwca 2018

Na początku czerwca 2018 roku odbyła się konferencja branżowa zorganizowana przez Transporeon, wiodącego eksperta wspomagającego zarządzanie transportem. Podczas wydarzenia firma zaprezentowała nowe rozwiązania, które odpowiedzą na wyzwania stojące obecnie przed branżą logistyczną. Na szczególną uwagę zasługuje narzędzie Connecting Load Agent, które ułatwi znalezienie dostępnego przewoźnika w najbliższej okolicy, przez co umożliwi redukcję tzw. pustych przewozów. Jego wdrożenie planowane jest na koniec 2018 roku.

Malejące możliwości przewozowe

Malejące możliwości przewozowe to obecnie jedno z największych wyzwań, z jakim muszą mierzyć się załadowcy. Według najnowszego raportu Transport Market Monitor, przygotowanego przez Transporeon Group oraz Capgemini Consulting, w I kwartale 2018 roku były one o 2,4% mniejsze w porównaniu do analogicznego okresu w 2017 roku. Przekłada się to na wzrost kosztów transportu – wskaźnik cen wzrósł o ponad 7% w I kwartale 2018 roku w stosunku do I kwartału ubiegłego roku. W kolejnych miesiącach br. sytuacja prezentowała się jeszcze gorzej. W maju 2018 roku możliwości przewozowe były o 1,5% niższe niż w maju 2017 roku, a ponadto ceny były aż o 11,7% wyższe niż w analogicznym okresie minionego roku.

Jedną z głównych przyczyn malejących możliwości przewozowych w transporcie drogowym jest brak wystarczającej liczby zawodowych kierowców. Ich deficyt szacowany jest obecnie na około 20%. Problem ten będzie się prawdopodobnie pogłębiał, gdyż średnia wieku kierowców w transporcie międzynarodowym wynosi 50 lat, a to oznacza, że wielu z nich niedługo przejdzie na emeryturę. Tym bardziej potrzebne są więc rozwiązania, które pozwolą wykorzystać dostępne zasoby transportowe w najbardziej efektywny sposób. Jednym z nich będzie Transporeon Connecting Load Agent – skomentował Tomasz Swolkień, Key Account Manager w Transporeon.

W każdej branży szuka się innowacji i usprawnień, a problemy, z jakimi ona się zmaga, determinują kierunek zmian. Deficyt wykwalifikowanej kadry kierowców przyczynia się do poszukiwania rozwiązań w zakresie informatyzacji oraz automatyzacji procesów w taki sposób, aby zminimalizować pracę ludzką. Przykładem mogą być technologie umożliwiające prowadzenie pojazdu bez kierowcy, nad którymi się obecnie pracuje – zauważył Artur Olejniczak, Project Manager w Instytucie Logistyki i Magazynowania, który wygłosił prelekcję na konferencji Transporeon.

Puste przewozy

Kolejnym dużym wyzwaniem dla branży, o którym rozmawiano podczas konferencji, są puste przewozy.

Obecnie około 25-30% transportów wraca pustych. Generuje to przeciążenia frachtów, większe korki i oczywiście dodatkowe koszty. Szacuje się, że całościowe straty na rynku logistycznym, związane z pustymi przewozami, a także przewagą pracy manualnej i brakiem przejrzystości, mogą wynosić nawet 30 miliardów euro rocznie tylko w krajach Europy – powiedziała Marta Bachniak-Bieleś, Business Consultant, Transporeon Group.

Jak wskazała ekspertka Transporeon, wsparciem w rozwiązaniu tych problemów są systemy do zarządzania oknami czasowymi (np. Transporeon TSM), które przyspieszają przebieg procesów w całym łańcuchu dostaw, skracając znacząco czas oczekiwania na załadunek i rozładunek oraz czas obsługi zlecenia. Przekłada się to na wzrost efektywności oraz redukcję kosztów transportu. Nowe narzędzie pod nazwą Connecting Load Agent jest odpowiedzią przede wszystkim na problem pustych przewozów.

 Nowe rozwiązania Transporeon

Jak przyznali eksperci, na rynku zauważalny jest wzrost zainteresowania długoterminowymi kontraktami pomiędzy załadowcami a przewoźnikami, zapewniającymi stabilny dostęp do usług. Wciąż jednak popularnością cieszy się rynek spotowy, kiedy zachodzi nagła potrzeba realizacji dodatkowego transportu. Rozwiązania, nad którymi obecnie pracuje Transporeon, pozwolą na wyszukiwanie najbliższych przewoźników o określonych możliwościach załadowczych, którzy mogą przyjąć zlecenie, wraz z opcją porównania cen za usługi. Dzięki nim będzie też można dokładniej przewidzieć, w jakich godzinach najlepiej składać zamówienia oraz którzy przewoźnicy z reguły są wolni w określonych terminach. Prognozy będą oparte na danych z historii platformy Transporeon, która obejmuje ponad 65 000 przewoźników oraz ponad 1 000 załadowców, a także na zewnętrznych źródłach dostarczających informacji o warunkach pogodowych, natężeniu ruchu na drodze czy organizacji ruchu drogowego.

Personalizacja usług

Transporeon stawia też na dedykowane rozwiązania, które odpowiadają na indywidualne potrzeby klientów. Przykładem jest projekt dla firmy Kingspan.

Głównym wyzwaniem w zakresie logistyki było dla nas ujednolicenie procesu planowania i realizacji przewozów w obrębie określonej dywizji, ponieważ do tej pory działania te były prowadzone przez każdą fabrykę osobno. Dzięki rozwiązaniom wdrożonym przez Transporeon udało nam się obniżyć koszty transportu aż o 15 proc. w ciągu pierwszego roku współpracy. Ponadto powiększyliśmy portfolio współpracujących z nami przewoźników, przy jednoczesnym wzroście przejrzystości przewozów – powiedział Jan Jačko, CEER Transport Manager w Kingspan.

Źródło: Transporeon

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Supply Chain

II EDYCJA OGÓLNOPOLSKIEJ OLIMPIADY LOGISTYCZNEJ SFINANSOWENEJ Z DOTACJI MEIN

Supply Chain | Transport i Spedycja

Tomasz Pyka z awansem w strukturach DB Schenker


Popularne posty
  • Brak IE 599 – Był wywóz, czy go nie było?
  • Łańcuch dostaw – odchudzony czy elastyczny?
  • Urodzinowa loteria DPD Polska
  • Pierwszy w Polsce Punkt Szybkiej Paczki rusza w Poznaniu
  • Logistyka w kontekście pomocy humanitarnej cz. I – Humanitarne łańcuchy dostaw
  • Jak można minimalizować ryzyka związane z przerwami w łańcuchu dostaw?
  • Wspieraj polskie firmy – #zacznijod590
  • DPD Strefa Paczki włączona w struktury DPD Polska Sp. z o.o.
  • Wyzwania stojące przed łańuchem dostaw w dobie pandemii
  • Ciągłość łańcucha dostaw w czasach pandemii
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.