Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse


Prawo

Niemieckie myto podrożeje o 60 proc. !

5 lipca 2018

Od 1 lipca br. niemieckie myto (Toll Collect) zostało rozszerzone na wszystkie drogi federalne. Jak jednak donosi portal “Transport Manager”, to nie koniec działań Ministerstwa Transportu i Infrastruktury Cyfrowej Niemiec (BMVI) mających zaskutkować wzrostem kosztów drogowego transportu międzynarodowego. BMVI zapowiada, że 1 stycznia 2019 r. pójdą w górę stawki opłat za przejazd ciężarówkami przez Niemcy. Planuje się też objęcie mytem pojazdów powyżej 3,5 t dopuszczalnej masy całkowitej oraz autobusów dalekobieżnych. Niemiecki rząd ma nadzieję uzyskać dodatkowe wpływy, które – jak twierdzi – mają zostać przeznaczone na remonty i rozbudowę niemieckiej infrastruktury.

Obecnie myto w Niemczech pobierane jest od pojazdów o dmc przekraczającym 7,5 t, na ok. 15 tys. km autostrad i wielopasmowych dróg federalnych. Od 1 lipca opłaty są pobierane na kolejnych 40 tys. km.

Operator systemu opłat Toll Collect szacuje, że skutki rozszerzenia myta odczuje 30 tys. niemieckich firm posiadających ok. 140 tys. pojazdów. Wkrótce jednak stawki pójdą w górę – nawet o 60 proc. Przedsiębiorcy z branży przewozowej ostrzegają, że stawki transportu wyraźnie wzrosną. Działalność transportowa będzie trudniejsza niż kiedykolwiek.


Zgodnie z ekspertyzą BMVI myto ma się składać z trzech komponentów:

  • składowa za infrastrukturę,
  • składowa za zanieczyszczenie środowiska,
  • składowa za zanieczyszczenie/obciążenie hałasem.

Przykładowo: 18-tonowe ciężarówki z 4 osiami i więcej będą podlegały opłacie w wysokości 18,7 centa za km (dla klasy Euro 6) lub 19,8 centa za km (dla klasy Euro 5). Obecnie dla porównania obowiązują stawki odpowiednio dla danej klasy w wysokości 11,7 i 13,5 centa. Nowe stawki myta (od 2019 r.)

Za: www.transport-manager.pl, źródło: www.trans.info , www.etransport.pl

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Prawo

Co, jeśli mleko się wylało… czyli o niedopełnieniu obowiązków wynikających z prawa celnego

Prawo

Branża TSL w 2021 roku okiem eksperta celnego

Logistics Manager

Media4Business sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 972-124-23-01
REGON: 302312600

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.