
Niemiecki operator żeglugi śródlądowej Deutsche Binnenreederei AG (DBR) będący częścią polskiej Grupy Kapitałowej OT Logistics uruchomił regularną linię przewozu ładunków projektowych i ciężkich po Łabie.
Tak zwana linia EPCL (linia do Przewozu Ładunków Ponadgabarytowych po Łabie) zapewnia całoroczne połączenia pomiędzy portami śródlądowymi należącymi do SBO oraz portami morskimi. Wykorzystanie wyspecjalizowanej floty umożliwiło żeglugę na płytkich wodach i skuteczny transport ładunków ponadgabarytowych drogami wodnymi do głębokości 120 cm po rzece Łabie. Barki pchane obsługujące linię EPCL stacjonują w portach SBO, dzięki czemu flota jest gotowa do załadunku w każdej chwili.
Projekt EPCL jest realizowany w ramach zintegrowanej strategii dla Łaby. Przewiduje ona działania optymalizacyjne w przypadku niskiego stanu wód, które mają umożliwić utrzymanie toru wodnego o głębokości co najmniej 140 cm w 345 dni w roku, wg średniej długoterminowej.
Deutsche Binnenreederei AG (DBR) to firma zajmująca się przewozem kontenerów, towarów masowych, ładunków ponadgabarytowych i specjalnych, asystą przy pracach hydrotechnicznych, a także udostępnianiem barek pod magazyny pływające. Dysponuje flotą ponad 300 jednostek pływających, na którą składają się pchacze, barki motorowe i barki pchane oraz jednostki stosowane do realizacji asyst przy pracach hydrotechnicznych. Jest częścią Grupy Kapitałowej OT Logistics – polskiego operatora portowego zajmującego się również transportem, m.in. wodnym.
Uruchomienie linii przewozu ładunków było możliwe dzięki współpracy z Sächsische Binnenhäfen Oberelbe (SBO).
Źródło: OT Logistics