Wyzwania dostawcy środków do myjni

Operator logistyczny Dachser prowadzi dostawy dla Flowey – luksemburskiego producenta środków chemicznych do myjni samochodowych. Dzięki połączeniu pasji i inteligentnej logistyki, współpraca ta umożliwia sprawny transport towarów, w tym substancji niebezpiecznych, oraz sprzyja dalszej ekspansji firmy.

Firma Flowey, specjalizującą się w środkach czyszczących używanych w myjniach samochodów osobowych i ciężarówek, została założona w 1990 r. przez Filippo Florio oraz Simona Weynachtera. Zaczęli od małego przedsiębiorstwa, ale się rozwinęli: dziś w siedzibie głównej w Bissen w Luksembugu, firma zatrudnia 50 pracowników, osiągając rocznie przychody 10 mln euro. Główni klienci to operatorzy myjni a czołowym rynkiem zbytu jest Francja. To właśnie tam na początku lat 90-tych Filippo Florio dostrzegł potencjał rynku produktów do mycia pojazdów – od tamtego czasu stał się głównym dostawcą środków czyszczących do samochodów osobowych i ciężarowych we Francji.

Dwa lata temu transport produktów Flowey powierzono Dachser. W ubiegłym roku operator przewiózł ponad 2 tys. ton towarów „made in Luxembourg”, z czego większość została wysłana do Francji. Dystrybucja takich produktów jest wyzwaniem: połowę transportowanych towarów Flowey stanowią substancje chemiczne, z których część podlega przepisom ADR, dotyczącym przewozu drogowego ładunków niebezpiecznych. Ponadto przy dostawach do myjni samoobsługowych najczęściej nie ma na miejscu osoby, która mogłaby odebrać towar. Dostarczanie wielu przesyłek musi się więc odbywać w ramach ustalonego harmonogramu. Wyzwaniem jest też dystrybucja na tzw. ostatniej mili. Według Filippo Florio etap przekazywania przesyłki jest najwrażliwszą częścią zamówienia, bo wówczas zamawiający wyrabia sobie ostateczną opinię.

Jak podaje Dachser, odkąd Flowey rozpoczęła współpracę z operatorem, znacznie spadła liczba uszkodzonych przesyłek. Ponadto zmniejszyły się koszty obsługi związane ze śledzeniem przesyłek i odpowiadaniem na pytania klientów.

Obecnie firmie Flowey szczególnie zależy na pozyskaniu klientów z sektora B2B w segmencie czyszczenia samochodów ciężarowych. Zostały już położone pod to fundamenty: Flowey jest teraz połączony z Dachser poprzez interfejs EDI, który zastąpił dotychczasowe ręczne wprowadzanie danych.

Źródło: Dachser