
Dostawca usług logistyki kontraktowej ID Logistics podsumowuje kwartał i robi plany na resztę roku. Wśród nich jest projekt e-commerce, który polski oddział wykona dla sieci serwisów samochodowych.
ID Logistics podsumowała działalność w 2. kwartale 2018 roku dla 17 krajów, w których prowadzi działalność. Podpisała nowe kontrakty, rozszerzyła współpracę z dotychczasowymi klientami i uruchomiła kolejne centra dystrybucyjne.
We Francji Conforama powierzy ID Logistics zarządzanie magazynem, który zostanie uruchomiony w Tournan en Brie w regionie paryskim. Obiekt o powierzchni 177 tys. mkw., obsługiwany przez około 400 pracowników, będzie jednym z największych tego typu magazynów w Europie. Operator będzie wspierać transformację wielokanałowej sprzedaży klienta, odpowiadając za zorganizowanie wszystkich przepływów towarów w jednej lokalizacji, co z kolei umożliwi mu rozszerzenie portfolio produktów i skrócenie czasu dostawy.
W Rosji ID Logistics zwiększył zakres współpracy z siecią handlową Auchan. W ciągu najbliższych tygodni operator uruchomi trzy krajowe magazyny o łącznej powierzchni 50 tys. mkw. Dwa z nich będą nowymi obiektami, natomiast trzeci to przejęcie już istniejącego magazynu.
W Holandii Grupa rozszerzyła współpracę z PPG Industries (producent farb, lakierów, włókien szklanych itp.), przejmując obsługę centrum dystrybucyjnego PPG w Amsterdamie. Magazyn o powierzchni 16 tys. mkw. wyposażony jest w zautomatyzowany system przyjęcia, magazynowania i wydania oparty na przenośnikach i układnicach paletowych. To stąd artykuły oferowane przez jednostkę biznesową Architectural Coatings dostarczane są do krajów Beneluksu, Niemczech, Austrii i Szwajcarii.
Co do aktywności w Polsce, dyrektor generalny ID Logistics Polska, Yann Belgy, prognozuje w bieżącym roku wzrost na poziomie ponad 20 procent.
Będzie to możliwe głównie dzięki 3 nowym magazynom, które uruchomiliśmy w 2017 roku (Gliwice dla Mieszko, Bydgoszcz dla Carrefour i Grodzisk Mazowiecki dla Pepsico), ale także dzięki wzrostowi wolumenów i rozszerzaniu zakresu usług we wszystkich naszych magazynach. W pierwszym półroczu 2018 roku skupiliśmy się przede wszystkim na pełnej stabilizacji nowych aktywności, i to jest już zakończone. Teraz pracujemy nad projektami, które mają być realizowane w drugim półroczu, w tym rozwijaniem współpracy z naszymi nowymi i obecnymi klientami, np. e-commerce dla Norauto, oraz w magazynach
– mówi Yann Belgy.
*przy stałych kursach wymiany walut.
Źródło: ID Logistics