
W nadchodzącym roku Uber planuje przeznaczyć dwa razy więcej środków na rozwój aplikacji Uber Freight, służącej do wyszukiwania ładunków do transportu ciężarowego, donosi amerykański portal Food Logistics.
Inny serwis, DC Velocity, podaje, że wkrótce Uber Freight przestanie być, jak dotychczas, częścią spółki Uber Advance Technologies Group i stanie się odrębna firmą. Rozwojem technologii wspomagających usługi logistyczne Uber Freight ma zaś zająć się Otto Trucking – firma z branży motoryzacji autonomicznej, którą Uber nabył w 2016 roku.
Wszystkie te zmiany, podaje Food Logistics, pokazują, że Uber traktuje usługę Uber Freight jako ważny element swojego biznesu.
Jak podaje DC Velocity, od początku zeszłego roku Uber Freight z każdym kwartałem podwajał wolumen przewożonych ładunków. Przychód z tej dywizji firmy stanowi jednak na razie jedynie 3 proc. całkowitego rocznego przychodu Ubera, który wynosi 500 mln dolarów.
Polski serwis 40 Ton donosił ostatnio o rozszerzeniu działalności Uber Freight: na początku aplikacja była przeznaczona jedynie dla właścicieli pojedynczych ciężarówek, obecnie obsługuje firmy posiadające do dziesięciu pojazdów. Na jej debiut w Polsce musimy jednak jeszcze poczekać – póki co, usługa Uber Freight jest oferowana tylko w Stanach Zjednoczonych.
Źródła: Food Logistics, 40ton