Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse



Transport i Spedycja

Kontenerowiec przepłynie przez Arktykę

29 sierpnia 2018

Pierwszy w historii kontenerowiec ma przepłynąć szlak morski przez Arktykę. Jest to możliwe m.in. dzięki wyższym temperaturom i topnieniu pokrywy lodowej. W porównaniu z alternatywnymi szlakami z Azji do Europy, podróż ma być krótsza o 14 dni.

Operator kontenerowy Maersk wysłał w czwartek z Władywostoku pierwszy kontenerowiec, który ma przepłynąć trasę z Azji do Europy przez Arktykę.

Trasa kontenerowca Venta Maersk będzie wiodła przez Cieśninę Beringa (planowane przejście: 1 września) i wzdłuż północnego wybrzeża Rosji. Następnie – prawdopodobnie przed końcem września – statek przybędzie do Petersburga nad Morze Bałtyckim.

Jak podaje Forbes, według szacunków, nowa trasa ma skrócić czas transportu na linii Azja-Europa o 14 dni, w porównaniu z dotychczasową trasą do Chin przez Kanał Sueski i Ocean Indyjski.

Szlak przez Arktykę – dotąd testowany przez statki innych typów, ale nigdy przez kontenerowce – stał się bardziej dostępny m.in. wskutek wyższych temperatur i topnienia pokrywy lodowej.

Jak podaje agencja Reuters, rzeczniczka prasowa Maersk zaznaczyła, że firma nie traktuje, póki co, nowego szlaku jako alternatywy dla dotychczasowych tras, biorąc pod uwagę fakt, że jest on dostępny jedynie przez trzy miesiące w roku a sytuacja może ulec zmianie.

Źródła: Forbes, Reuters

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Transport i Spedycja

Pierwsza 40-tonowa ciężarówka z napędem wodorowym już w eksploatacji

Transport i Spedycja

Girteka i Chereau rozpoczynają współpracę


Popularne posty
  • Czym różni się praca kierowcy w USA a w Europie?
  • Kabotaż i cross-trade na nowych zasadach w 2022 roku
  • Zmiany w systemie SIPSI
  • Nowy Jedwabny Szlak – szansa dla kolejowych przewozów towarów w Polsce
  • Najbardziej złożony logistycznie transport 953 ton
  • Integre Trans optymalizuje transport z PTV Map&Guide
  • Rentowny wzrost na kolejne lata – Strategia Rozwoju OMIDA Logistics
  • Grupa Geis przejęła oddział Kühne + Nagel w Niemczech
  • ROHLIG SUUS Logistics otworzył w Białymstoku własną agencję celną
  • Transporty project cargo do Japonii
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.