Supply Chain

Dobre perspektywy dla terminali morskich Grupy Kapita艂owej OT Logistics w 2019 r.

29 stycznia 2019

Terminale morskie Grupy Kapita艂owej OT Logistics, najwi臋kszego operatora portowego w Polsce i lidera w obszarze 偶eglugi 艣r贸dl膮dowej w Europie 艢rodkowo-Wschodniej, korzystaj膮 z dobrej koniunktury na prze艂adunki portowe, wspieranej przez szybki wzrost gospodarczy kraju. Grupa spodziewa si臋, 偶e korzystne warunki rynkowe oraz rozwijanie wsp贸艂pracy z dotychczasowymi聽kontrahentami w zakresie obs艂ugi prze艂adunku i transportu w臋gla pozwol膮 na kontynuacj臋 wzrostu masy prze艂adowanych towar贸w w 2019 r.

Utrzymuj膮ca si臋 dobra koniunktura na rynku 艂adunk贸w masowych oraz rozw贸j wsp贸艂pracy w zakresie prze艂adunku i transportu w臋gla z naszymi dotychczasowymi kontrahentami powinny pozwoli膰 portom OT Logistics na zwi臋kszenie wolumenu prze艂adunk贸w w tym roku. Cieszymy si臋, 偶e wraz z nowym rokiem dla naszych terminali otworzy艂y si臋 nowe mo偶liwo艣ci, kt贸re pozwalaj膮 na jeszcze efektywniejsze wykorzystywanie ich potencja艂u. Udowodnili艣my naszym kontrahentom, 偶e jeste艣my sprawdzonym partnerem, co skutkuje zwi臋kszaniem zakresu naszej wsp贸艂pracy 鈥 powiedzia艂 Daniel Ryczek, Cz艂onek Zarz膮du OT Logistics S.A.

Mamy r贸wnie偶 nadziej臋, 偶e w 2019 roku odwr贸ci si臋 negatywny trend na rynku agro, pozwalaj膮c naszym portom na pe艂ne wykorzystanie potencja艂u inwestycji poczynionych w ostatnich latach oraz na powr贸t do wzrost贸w w tym segmencie 鈥 dodaje Daniel Ryczek.

Wed艂ug danych Ministerstwa Gospodarki Morskiej i 呕eglugi 艢r贸dl膮dowej, prze艂adunki w polskich portach morskich wzros艂y w ubieg艂ym roku o ok. 16% r/r do ponad 101 mln ton, g艂贸wnie za spraw膮 towar贸w masowych oraz kontener贸w. Polskie terminale portowe grupy OT Logistics, OT Port Gdynia i OT Port 艢winouj艣cie, r贸wnie偶 korzystaj膮 ze zwi臋kszonego popytu na prze艂adunek 艂adunk贸w masowych, a tak偶e wyrob贸w stalowych czy chemikali贸w.

Terminale portowe Grupy Kapita艂owej OT Logistics potwierdzi艂y w ubieg艂ym roku, 偶e zas艂u偶enie ciesz膮 si臋 zaufaniem naszych kontrahent贸w i s膮 sprawdzonym i pewnym partnerem w biznesie. Dzi臋ki udanej ko艅c贸wce roku OT Port Gdynia obroni艂 wynik prze艂adunkowy z 2017 r., natomiast OT Port 艢winouj艣cie odnotowa艂 ponad 40 proc. wzrost prze艂adunk贸w r/r鈥 – m贸wi Karol Bow偶yk, Dyrektor Dywizji Portowej OT Logistics. 鈥濩iesz膮 nas pierwsze symptomy odwr贸cenia negatywnego trendu na rynku produkt贸w agro. Rok 2018 by艂 trudnym okresem dla tego segmentu z uwagi na uwarunkowania na polskim rynku zb贸偶, ale liczymy, 偶e w 2019 r. powr贸cimy do wzrost贸w w tym segmencie. Bardzo dobrze natomiast przedstawia si臋 sytuacja w odniesieniu do prze艂adunk贸w w臋gla, rudy i koksu. OT Port 艢winouj艣cie, nasz wyspecjalizowany terminal masowy, znacz膮co zwi臋kszy艂 prze艂adunki tych surowc贸w w 2018 roku. W OT Port Gdynia z kolei obserwowali艣my wzrost prze艂adunk贸w stali i wyrob贸w stalowych, wyrob贸w chemicznych oraz pozosta艂ych produkt贸w masowych 鈥 dodaje Karol Bow偶yk.

殴r贸d艂o:聽OT Logistics