Transport i Spedycja

GEFCO testuje ci臋偶ar贸wk臋 IVECO z jednopaliwowym silnikiem LNG

26 czerwca 2019

GEFCO Polska rozpocz臋艂o testy ci臋偶ar贸wki IVECO Stralis Natural Power o mocy 460 KM, zasilanej wy艂膮cznie skroplonym gazem ziemnym (LNG). Zainteresowanie firmy pojazdami niskoemisyjnymi wynika z globalnej strategii Grupy GEFCO, kt贸ra zak艂ada analiz臋 dost臋pnych rozwi膮za艅 na rzecz czystszego transportu. GEFCO ju偶 drugi rok z rz臋du uzyska艂o 2% ograniczenie emisji dwutlenku w臋gla w transporcie. Ci臋偶ar贸wka IVECO z silnikiem gazowym jest testowana w ramach dostaw na produkcj臋 dla du偶ego klienta GEFCO z bran偶y motoryzacyjnej.

Podczas test贸w zesp贸艂 GEFCO na bie偶膮co i bardzo dok艂adnie 艣ledzi codzienn膮 eksploatacj臋 pojazdu. Jest to mo偶liwe dzi臋ki zaawansowanym narz臋dziom telematycznym na wyposa偶eniu pojazdu. Przez najbli偶sze 3 tygodnie pojazd b臋dzie je藕dzi膰 na kr贸tkim wahadle licz膮cym oko艂o 40 km pomi臋dzy fabryk膮 dostawcy element贸w karoseryjnych a montowni膮 nowych samochod贸w. Je偶eli testy nowej ci臋偶ar贸wki zako艅cz膮 si臋 pomy艣lnie, GEFCO Polska i wsp贸艂pracuj膮cy z firm膮 przewo藕nicy s膮 otwarci na sukcesywne wprowadzanie na trasy ci臋偶ar贸wek LNG.

鈥濷dpowiedzialno艣膰 za wp艂yw logistyki na 艣rodowisko spoczywa na ka偶dym uczestniku 艂a艅cucha dostaw. Dlatego z du偶ym zainteresowaniem 艣ledzimy rozw贸j pojazd贸w nisko i bezemisyjnych. Zgodnie z przyj臋tym przez Uni臋 Europejsk膮 planem, do 2030 roku producenci pojazd贸w ci臋偶arowych b臋d膮 musieli obni偶y膰 emisj臋 dwutlenku w臋gla o kolejne 30%. Wynikaj膮ce z tego korzy艣ci dla 艣rodowiska s膮 oczywiste. Obecnie, poza zwi臋kszaniem udzia艂u pojazd贸w Euro VI, jeste艣my 偶ywo zainteresowani alternatywnymi rozwi膮zaniami. W艣r贸d nich s膮 ci臋偶ar贸wki zasilane gazem ziemnym鈥 鈥 m贸wi Rafa艂 Krajewski, Dyrektor Generalny GEFCO Polska.

Nowy Stralis NP 460 jest wyposa偶ony w dwa zbiorniki LNG magazynuj膮ce 艂膮cznie ponad 390 kilogram贸w gazu. Taki zapas pozwala pokona膰 nawet 1600 kilometr贸w na jednym tankowaniu.

藕r贸d艂o: www.pl.gefco.net/pl/