Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse


Magazyn

Pierwsze w Polsce badanie poświęcone potrzebom najemców magazynowych z branży e-commerce

26 czerwca 2019

Międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield przeprowadziła wśród deweloperów i największych operatorów logistycznych w Polsce pionierskie badanie, które posłużyło do przeprowadzenia analizy rynku i określenia najważniejszych trendów w segmencie najemców z branży e-commerce.  

Badanie pozwoliło odpowiedzieć na następujące pytania: 

Ile powierzchni magazynowej w Polsce dedykowanej jest obsłudze handlu internetowego i jak rozkłada się ona w ujęciu regionalnym?


Jakie branże najczęściej decydują się na wydzielenie magazynu dla e-commerce?

Czego oczekują od deweloperów firmy działające w internetowym kanale sprzedaży?

Jakie czynniki mają wpływ na wybór danej lokalizacji przez najemców z branży e-commerce?

Damian Kołata, Associate w Dziale Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych, Cushman & Wakefield, mówi: „Łączna powierzchnia nowoczesnych magazynów w Polsce w 2000 roku liczona była jedynie w setkach tysięcy metrów kwadratowych, a handel elektroniczny dopiero raczkował, generując obroty na poziomie około kilkudziesięciu milionów PLN. Nikt, poza nielicznymi, nie zastanawiał się, czy warto poświęcić więcej czasu i uwagi rozwojowi internetowego kanału sprzedaży, czy wydzielać dla niego dedykowane powierzchnie magazynowe i operacje logistyczne. Natomiast internauci, których jeszcze w 2000 roku było w Polsce niewielu, bo około 3 miliony, zamówienia internetowe składali z reguły drogą mailową, a przedsiębiorcy traktowali handel internetowy jako dodatek, który nie generował istotnego obrotu w strukturze dochodów przedsiębiorstwa.

Dziś w Polsce istnieje ponad 16 milionów metrów kwadratowych nowoczesnej powierzchni magazynowej, a kolejne dwa są w budowie. Polski rynek e-commerce rośnie o ponad 18% rocznie i rozwija się najbardziej dynamicznie w Europie. Jego wartość przekracza już magiczną barierę 50 mld PLN , a z zakupów internetowych w najróżniejszej formie korzysta już 28 milionów Polaków. Zakupy można robić już nie tylko przez stronę internetową, ale i poprzez aplikację na smartfon, czy za pośrednictwem mediów społecznościowych. Każdego dnia powstaje w naszym kraju 21 sklepów internetowych, a ich całkowita liczba sięga już ponad 30 tysięcy, co stanowi wzrost o ponad 6% r/r. Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy polski rynek sprzedaży internetowej urósł o 1,8 tys. nowych podmiotów. Skala zakupów przez Internet jest na tyle duża, że jedna z czołowych firm kurierskich, w najgorętszym dniu w roku obsługuje nawet milion paczek. Polska stała się międzynarodowym hubem logistycznym, w którym procesowane są zamówienia i zwroty dla największych europejskich platform i sklepów internetowych.

Jeśli dodamy to tego atrakcyjny kosztowo rynek pracy i – w porównaniu do średniej europejskiej – cały czas stosunkowo niewielki udział kanału internetowego w handlu detalicznym, nie ulega wątpliwości, że e-commerce w Polsce będzie nadal się rozwijał, co z pewnością będzie miało coraz większy wpływ na krajobraz magazynowy w naszym kraju, popyt na nowe magazyny i wymagania w stosunku do ich specyfikacji technicznych, wyposażenia oraz automatyzacji.”

źródło: www.cushmanwakefield.pl

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Magazyn

Savills: perspektywa dalszych wzrostów na europejskim rynku nieruchomości logistycznych

Magazyn

Powierzchnie dla piękna w SEGRO Logistics Park Warsaw, Nadarzyn

Popularne posty
  • Dbałość o posadzki w branży logistycznej i magazynowej
  • Rynek magazynowy czeka kolejny dobry rok
  • Rhenus Logistics S.A. rozpoczyna operacje magazynowe dla sklepu internetowego Lidl w Polsce
  • Carrefour i Panattoni po raz drugi – ponad 63 600 m kw. w Polsce Centralnej
  • Coca‑Cola HBC Polska otwiera rozbudowane Centrum Logistyczne w zakładzie produkcyjnym w regionie małopolskim
  • Amazon zwiększa inwestycje w Polsce i otwiera nowe centrum logistyczne w Okmianach k. Bolesławca
  • Rekordowa podaż na rynku magazynowym w Polsce w 1. połowie 2019 r.
  • Rośnie centrum logistyczne Hillwood Marki 5,6 tys. mkw. dla Alcomex Springs
  • Panattoni Gala & Party 2019 – 8,5 milionów m kw. w Europie
  • Pierwsze w Polsce badanie poświęcone potrzebom najemców magazynowych z branży e-commerce
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

Media4Business sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 972-124-23-01
REGON: 302312600

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.