
Daleki Wsch贸d jest dzi艣 jednym z najwa偶niejszych kierunk贸w rozwoju polskich przedsi臋biorstw. Jest r贸wnie偶 jednym z kluczowych rynk贸w, obok Ameryki Po艂udniowej i P贸艂nocnej, w obs艂udze kt贸rych specjalizuje si臋 Fracht FWO Polska, wiod膮cy operator logistyczny dla przemys艂u. To jedna z niewielu firm logistycznych w Polsce o tak du偶ym do艣wiadczeniu w transporcie maszyn i urz膮dze艅 do kraj贸w wschodnioazjatyckich. W艂a艣nie pochwali艂a si臋 kolejn膮 dostaw膮 鈥 48-tonowej prasy i 40-metrowych skrzyde艂 elektrowni wiatrowych do Japonii.
– Organizacja transport贸w ponadnormatywnych i project cargo do kraj贸w azjatyckich wymaga od zespo艂u spedytor贸w do艣wiadczenia i know-how oraz bardzo dobrej znajomo艣ci lokalnych uwarunkowa艅, obowi膮zuj膮cych procedur i przepis贸w prawnych. Kluczowe znaczenie ma wsp贸艂praca z lokalnym oddzia艂em albo sprawdzonym i rzetelnym partnerem logistycznym 鈥 wyja艣nia Piotr Kami艅ski, Trade Lane Manager – Asia Region, Fracht FWO Polska.
Po艣r贸d ostatnio zrealizowanych, ciekawych transport贸w na kierunku dalekowschodnim wymieni膰 mo偶na dostawy 48-tonowej prasy do formowania na gor膮co oraz 40-metrowych skrzyde艂 elektrowni wiatrowej do/z Japonii. Po stronie japo艅skiej przy ich organizacji spedytorzy Fracht FWO Polska skorzystali ze wsparcia i do艣wiadczenia swojego partnera – Kamigumi, jednego z najwi臋kszych operator贸w logistycznych w tym kraju.
48-tonowa prasa do formowania na gor膮co z Kobe do Kielc
Transport ponadnormatywny tego 艂adunku zosta艂 zorganizowany dla jednego z najwi臋kszych na 艣wiecie producent贸w 艂o偶ysk tocznych oraz rozwi膮za艅 w zakresie techniki liniowej i uk艂ad贸w kierowniczych. Zgodnie z umow膮, Fracht FWO Polska mia艂 zapewni膰 dostaw臋 prasy 5 stanowiskowej, 4-matrycowej do formowania na gor膮co, wraz z oprzyrz膮dowaniem w systemie door-to-door, z pakowaniem w Japonii. Waga tego urz膮dzenia wynosi艂a ponad 48 ton, d艂ugo艣膰 to 5,7 m, szeroko艣膰 3,9 m a wysoko艣膰 4 m. 艁膮cznie do przewiezienia by艂o 7 skrzy艅, w 6 z nich zapakowane zosta艂y r贸偶nego rodzaju akcesoria.
Transport rozpocz膮艂 si臋 na wyspie Honsiu, w Kobe, jednym z najwi臋kszych miast w Japonii. To tu znajduje si臋 fabryka, z kt贸rej trzeba by艂o odebra膰 pras臋 do formowania na gor膮co, a nast臋pnie za艂adowa膰 na statek w tutejszym porcie morskim i wys艂a膰 do portu w Bremerhaven w Niemczech. St膮d, ju偶 na ko艂ach, 艂adunek pokona艂 ponad 1000 km tras臋 do fabryki w Kielcach.
– Fracht FWO Polska odpowiada艂 za przygotowanie i koordynacj臋 ca艂ego transportu. Przy planowaniu, zgodnie z wymogami klienta, musieli艣my uwzgl臋dni膰 spos贸b umieszczenia urz膮dze艅 w specjalnych skrzyniach, mo偶liwo艣膰 za艂adowania ca艂ego 艂adunku na jeden statek oraz zapewnienie odpowiedniego d藕wigu do roz艂adunk贸w. Konieczne by艂o tak偶e uzyskanie niezb臋dnych zezwole艅 drogowych na przejazd po drogach publicznych, w Bremerhaven transport by艂 tak偶e pilotowany przez policj臋. W Japonii wspiera艂 nas lokalny partner. Do jego zada艅 nale偶a艂a koordynacja i nadz贸r nad akcj膮 pakowania 艂adunku w skrzynie w fabryce w Kobe, transport do portu i ich bezpieczny za艂adunek na statek 鈥 wyja艣nia Arkadiusz Trochymiak, Manager w Dziale Project Cargo, Fracht FWO Polska.
40-metrowe skrzyd艂a elektrowni wiatrowych z Ustronia do Japonii
Innym, r贸wnie ciekawym przyk艂adem dostawy do Japonii by艂 tak偶e transport skrzyde艂 elektrowni wiatrowych o d艂ugo艣ci 40 m i wysoko艣ci 3,5 m. Skrzyd艂a zosta艂y odebrane z fabryki w Ustroniu i transportem drogowym przewiezione do portu w Hamburgu. Tu za艂adowano je na statek oceaniczny p艂yn膮cy do Japonii. Zesp贸艂 Fracht FWO Polska odpowiada艂 za przygotowanie ekspertyz infrastruktury na trasie przejazdu, zabezpieczenie skrzyde艂 za pomoc膮 specjalnych stela偶y oraz przygotowanie dokumentacji m.in. technicznej, eksportowej i celnej. Japo艅ski etap transportu, z portu morskiego do miejsca posadowienia, zosta艂 zrealizowany przez Kamigumi.
藕r贸d艂o:聽www.frachtfwo.pl/