Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse


Transport i Spedycja

Integre Trans optymalizuje transport z PTV Map&Guide

26 sierpnia 2019

Jedna z największych litewskich firm świadcząca usługi transportowe i logistyczne w całej Europie — Integre Trans, w celu optymalizacji i redukcji kosztów transportu, zdecydowała się na rozszerzenie współpracy z PTV Group i zakup kolejnych stanowisk systemu PTV Map&Guide. Program wspiera codzienną pracę planistów transportu i kierowników dostaw w zakresie planowania tras i wyliczania kosztów przejazdów.

Integre Trans to firma transportowo-logistyczna powstała w 2008 r., która z roku na rok umacnia swoją pozycję na rynku i zwiększa liczbę organizowanych transportów. Przedsiębiorstwo zostało trzy lata z rzędu zaliczone do grona 4% najbardziej wiarygodnych firm na Litwie. Posiada flotę ponad 500 nowoczesnych ciężarówek DAF, które każdego dnia wyjeżdżają na drogi całej Europy. Rocznie przedsiębiorstwo organizuje liczbę około 35 000 transportów. Firma dąży do objęcia pozycji lidera wśród przedsiębiorstw logistycznych w Europie. Stale inwestuje w nowoczesne środki transportu i wprowadza innowacyjne rozwiązania. Na systemie PTV Map&Guide pracuje od 2017 r., obecnie zdecydowała się na rozszerzenie tej współpracy i zakup dodatkowo 25 stanowisk systemu. Dzięki temu rozwiązaniu może precyzyjnie określić koszty transportu i wyznaczyć optymalną trasę, biorąc pod uwagę wszelkie ograniczenia dla samochodów ciężarowych. Dodatkowo dzięki funkcjonalności Tender+ w łatwy sposób może obliczać składowe koszty transportu i zarządzać przetargami transportowymi.

Sytuacja przed wdrożeniem
Przed wdrożeniem systemu PTV Map&Guide firma do planowania tras wykorzystywała powszechne i ogólnodostępne na rynku narzędzia typu Google Maps. Wyliczenia te nie były jednak satysfakcjonujące, gdyż takie mapy przeznaczone są głównie dla samochodów osobowych. Nie uwzględniają licznych ograniczeń dla ciężarówek, opłat drogowych czy też objazdów. Co więcej wyliczenia wykonywane na podstawie standardowych map znacznie różniły się od tych rzeczywiście poniesionych (zwłaszcza w podatkach). Ponadto nie zawsze najkrótsza czy najszybsza trasa pomiędzy punktem A i B będzie tą najlepszą, bo może się to wiązać ze zwiększonymi kosztami, przykładowo gdy trasa przebiegać będzie przez kraje z wysoką opłatą drogową.


Firma przeprowadziła analizę systemów dostępnych na rynku i zdecydowała się na oprogramowanie PTV Map&Guide, które jest dobrze znane w branży i posiada dobre opinie wśród swoich użytkowników.

Wyliczenia, na których możesz polegać
Aby zwiększyć rentowność zamówień i mieć pewność wybranej trasy, Integre Trans zdecydowało się na wdrożenie systemu Map&Guide, a w kolejnych latach zwiększyło liczbę stanowisk tego systemu. Dzięki temu w łatwy i szybki sposób przy pomocy zaawansowanych kalkulacji firma może poznać faktyczne koszty transportu, porównać różne scenariusze planowania trasy i określić, która jest najbardziej opłacalna i generuje wyższe zyski. Wszystkie kluczowe dane, takie jak opłaty drogowe, całkowite koszty, odległość i czas prowadzenia pojazdu są brane pod uwagę. System uwzględnia również wszelkie ograniczenia dla samochodów ciężarowych (zakazy dostępu, strefy dla mieszkańców, trwałe remonty dróg, a także wysokość, szerokość, długość, nacisk na oś lub ograniczenia masy) i kieruje pojazdy tylko na odpowiednie drogi. Eliminuje tym samym niepotrzebne objazdy i opóźnienia z tym związane.

— Dzięki PTV Map&Guide szybko i dokładnie możemy obliczyć koszty związane z transportem oraz określić opłacalność napływających zamówień. Dzięki możliwości porównania wielu scenariuszy planowania tras możemy określić, która jest najbardziej opłacalna i przede wszystkim mamy pewność, że wybór przez nas dokonany jest trafny — mówi Goran Vareskic, Kierownik Oddziału z Integre Trans GmbH.

Korzyści
Dzięki precyzyjnym wyliczeniom skutecznie zoptymalizowane zostały trasy i obniżone zostały koszty transportu, co przełożyło się na zwiększenie konkurencyjności firmy. Możliwość zaplanowania trasy w kilka sekund i poznania kosztów transportu z uwzględnieniem wielu czynników, nie tylko doprowadziło do poprawy rentowności zamówień, ale również przyczyniło się do zwiększenia satysfakcji klientów, którzy niemal natychmiast mogą otrzymać ofertę. Często dzieje się to np. podczas rozmowy telefonicznej. System wspiera codzienną pracę planistów transportu, oszczędza czas podczas planowania trasy, pozwala uniknąć wielu błędów i przede wszystkim maksymalizuje zyski.

Integre Trans korzysta ponadto z funkcjonalności Tender+ przeznaczonej do kalkulacji kosztów w przetargach transportowych. Program umożliwia obliczanie składowych kosztów transportu, czasów przejazdów i odległości w relacji A do B tak, aby można było szybko stworzyć konkurencyjne i profesjonalne oferty.

Niewątpliwą zaletą systemu jest również jego intuicyjność i łatwość przyswojenia jego funkcjonalności przez nowych pracowników. Osoby te w zasadzie po krótkim szkoleniu są w stanie w pełni korzystać z systemu, a firma nie traci czasu na wdrożenie pracowników w nowy program. System posiada bardzo dobre opinie wśród osób, które na nim pracują.

Plany rozwojowe
Integre Trans dąży do objęcia pozycji lidera wśród firm logistycznych w Europie. Wierzy, że rozwój przedsiębiorstwa zależny jest również od wykorzystywanej technologii, dlatego w planach ma kolejny rozwój systemu o nowe funkcjonalności i rozwiązania PTV. Stale inwestuje nie tylko w innowacyjne rozwiązania technologiczne, ale również nowoczesne środki transportu. Wszystkie samochody ciężarowe wykorzystywane w firmie spełniają wymagania EURO 6, a wiek tych pojazdów nie przekracza 3 lat. Każdy z nich jest wyposażony w najnowsze systemy nawigacji satelitarnej i towarowej.

źródło: www.ptvgroup.com/pl/

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Transport i Spedycja

Rok 2022 w transporcie: trendy, wyzwania, mobilność, elektryfikacja…

Transport i Spedycja

Polska Izba Spedycji i Logistyki: Jakie wyzwania czekają branżę w najbliższych 12 miesiącach?

Popularne posty
  • Czym różni się praca kierowcy w USA a w Europie?
  • Kabotaż i cross-trade na nowych zasadach w 2022 roku
  • Zmiany w systemie SIPSI
  • Nowy Jedwabny Szlak – szansa dla kolejowych przewozów towarów w Polsce
  • Najbardziej złożony logistycznie transport 953 ton
  • Integre Trans optymalizuje transport z PTV Map&Guide
  • Rentowny wzrost na kolejne lata – Strategia Rozwoju OMIDA Logistics
  • Grupa Geis przejęła oddział Kühne + Nagel w Niemczech
  • ROHLIG SUUS Logistics otworzył w Białymstoku własną agencję celną
  • Transporty project cargo do Japonii
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.