
Wysoka innowacyjność, niezwykła wydajność i najwyższy poziom zaawansowania technologicznego – to wyróżniki nowego terminala DHL Parcel, który powstał w Mosznej pod Warszawą.
7,5 mkw. powierzchni hali, 18 bram dla transportów liniowych, 50 kurierskich i 10 uniwersalnych. Dodatkowo 950 mkw. powierzchni biurowej, punkt przyjęć i miejsca parkingowe dla samochodów kurierskich, linowych oraz klienckich. Imponująca inwestycja jest nie tylko kolejnym punktem na mapie rozwoju infrastruktury DHL w Polsce, ale także jednym z najnowocześniejszych obiektów tego typu w Europie. Dzięki zastosowaniu unikalnych systemów operacyjnych i wykorzystaniu zaawansowanego shoe-sortera najnowszej generacji, w nowym obiekcie DHL Parcel udało się osiągnąć przepustowość sortowania na poziomie 7500 przesyłek na godzinę.
To oznacza, że w ciągu miesiąca w obiekcie można przesortować aż 2 250 000 przesyłek, które, ułożone jedna za drugą, pokonałyby odległość dzielącą nowopowstały terminal i centralę Grupy DHL w niemieckim Bonn. W skali roku, paczki klientów DHL Parcel, ułożone w linii jedna za drugą, przemierzyłyby ponad 16 200 km. i dotarłyby aż do Sydney, gdzie znajduje się jeden z najdalej położonych, względem Polski, oddziałów Grupy DHL.
– To imponujący wynik, który plasuje jednostkę operacyjną w Mosznej wśród najnowocześniejszych i najbardziej efektywnych placówek tego typu, nie tylko w skali Polski, ale także Europy. – komentuje Agnieszka Świerszcz, Prezes Zarządu DHL Parcel Polska.
– Wielopoziomowy zautomatyzowany system transportu wewnętrznego, wyposażony w najnowocześniejsze linie sortownicze i układ przenośników, pozwala na znaczne usprawnienia w pracy zespołu nowej jednostki, a także na jeszcze szybszą, elastyczną i dostosowaną do oczekiwań realizację zleceń klientów – wyjaśnia.
Należy podkreślić, że w firmie bardzo istotna jest kwestia społecznej odpowiedzialności biznesu, a wszelkie działania proekologiczne, w ramach globalnej strategii „Go Green”, realizowane są z najwyższą starannością. Dlatego w terminalu w Mosznej, obok technologii wspierających procesy logistyczne, nie mogło zabraknąć także rozwiązań dedykowanych ograniczeniu emisji dwutlenku węgla i zrównoważonemu zarządzaniu energią. Jednym z przykładów jest wykorzystanie energooszczędnego oświetlenia LED i systemu automatycznego zarządzania oświetleniem. Efekt? Zmniejszenie zużycia energii elektrycznej o 70 proc.
Centrum zostało wybudowane w systemie BTS (build to suit), dlatego każdy jego element jest kompozycją precyzyjnie zdefiniowanych oczekiwań DHL Parcel oraz pełnego dostosowania dedykowanych rozwiązań, dla osiągnięcia jak najwyższej efektywności oferowanych usług.
Źródło: DHL