Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse


Transport i Spedycja

Ekowydajność w Porcie Southampton

4 listopada 2019

Wielka Brytania jest po Holandii i Hiszpanii największym potentatem transportu morskiego w Unii Europejskiej. Nic więc dziwnego, że w obliczu dynamicznego rozwoju rynku rejsów pasażerskich firmy obsługujące tamtejsze porty modernizują swoje floty. Przykładem z tego roku jest firma Solent Stevedores.

Solent Stevedores to przedsiębiorstwo specjalizujące się w obsłudze ładunków masowych w brytyjskich portach: St. Helier w Jersey, Immingham, Silvertown, Londynie oraz Southampton. Firma realizuje także usługi składowania i transportu standardowych ładunków – kontenerów, żywności świeżej, a ostatnio także bagażu pasażerów luksusowych promów. Ta część działalności firmy szczególnie zyskała na znaczeniu po ostatniej rozbudowie infrastruktury portu Southampton, która pozwoliła zwiększyć liczbę korzystających z niego operatorów wycieczkowców. Szykując się na wakacyjny sezon 2019 Solent Stevedores zdecydowali się na rozbudowę i modernizację floty wózków widłowych.

Charakterystyka obiektu


Solent Stevedores obsługuje około 80% statków wycieczkowych przepływających przez Port Southampton. W skali roku to obecnie około 370 promów, co jest równoznaczne z przyjęciem około 1,5 miliona pasażerów i transportowi nawet 2,7 miliona sztuk bagażu. Dodatkowo firma zajmuje się także obsługą załadunku na frachtowce towarów przywiezionych do portu ciężarówkami i odwrotnie – ze statków na samochody dostawcze. Wolumen obsługiwanych ładunków sięga w skali roku 100 tys. ton. W tych warunkach jednostkowe oszczędności przekładają się na duże pieniądze. Dlatego też firma postanowiła zainwestować w najnowsze wózki widłowe i zwiększyć z ich pomocą bezpieczeństwo i wydajność pracy, zmniejszając przy tym ślad węglowy swojej działalności i przygotowując przedsiębiorstwo na dalszy rozwój Portu Southampton pod kątem obsługi promów.

Zastosowane rozwiązanie

Nową flotę Solent Stevedores tworzy łącznie 35 elektrycznych wózków widłowych najnowszej generacji z indywidualnymi systemami bezpieczeństwa oraz elektronicznym systemem ewidencji pracy poszczególnych maszyn. Wózki są używane zarówno do przewozu bagażu pasażerów statków wycieczkowych, jak i towarów transferowanych w porcie między środkami transportu lądowego i morskiego. – Stanowiące trzon floty Solent Stevedores nowe wózki STILL RX 20 wyróżniają się kompaktową konstrukcją zapewniająca ponadprzeciętną zwrotność i najmniejszy promień skrętu w tej klasie udźwigu. Pozytywny wpływ na bezpieczeństwo pracy ma również kabina z wyjątkowo dużymi oknami gwarantująca doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Na wyższym poziomie analizy liczbę kolizji pomaga redukować również wykorzystanie systemu STILL FleetManager. Pozwala on równomiernie rozkładać pracę na wszystkie maszyny i unikać przeciążeń pojedynczych egzemplarzy, a do tego rejestruje wstrząsy i jednoznacznie identyfikuje sprawców wypadków, zwiększając odpowiedzialność operatorów za podejmowane czynności – mówi Grzegorz Kurkowski, specjalista ds. produktu STILL Polska. – Ze względu na wdrożenie przez Solent Stevedores systemu zarządzania ISO, wózki musiały być zweryfikowane pod kątem zgodności z jego wytycznymi dla bezpieczeństwa pracy i przeszły tę próbę pozytywnie – dodaje.

Efekty wdrożenia

Nowa flota została dobrze przyjęta zarówno przez operatorów, pasażerów obsługiwanych statków oraz kierownictwo firmy Solent Stevedores. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z nowych wózków – mówi Richard Gill-Martin, operator. – Kabina jest większa niż dotychczas, łatwo dosięga się też do układu sterowania, a i nowy wyświetlacz robi duże wrażenie. Co więcej, tryb pracy wózka można ustawić zgodnie z bieżącymi potrzebami, co pomaga zachować bezpieczeństwo pracy – dodaje. Perry Dack, menadżer ds. statków wycieczkowych, patrzy na nowe wózki z perspektywy obsługiwanych pasażerów: – Elegancki wygląd wózków dobrze pasuje do naszej marki. Do tego są bezpieczne, praktyczne i można na nich polegać. Dokładnie tego było nam tutaj potrzeba – stwierdza. Nowa flota wpisuje się także we wspólne ekologiczne cele Solent Stevedores i ABP (Związku Portów Brytyjskich). – Nieustannie pracujemy nad ograniczaniem naszego wpływu na środowisko, korzystając z podlegających recyklingowi materiałów, organizując procesy w niezagrażający otoczeniu sposób i – co kluczowe – wytwarzając energooszczędne pojazdy idealne do nastawionych na ekologię firm – mówi Nick Smith, Dyrektor Zarządzający STILL UK. – Jesteśmy dumni z dostawy 35 bezemisyjnych wózków i z tego, że pomagamy Solent Stevedores ograniczać ślad węglowy – konkluduje.

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Transport i Spedycja

Czym jest terminal przeładunkowy?

Transport i Spedycja

Cena, terminowość i możliwość monitoringu są najważniejsze przy wyborze dostawców transportowych

Popularne posty
  • Czym różni się praca kierowcy w USA a w Europie?
  • Kabotaż i cross-trade na nowych zasadach w 2022 roku
  • Zmiany w systemie SIPSI
  • Nowy Jedwabny Szlak – szansa dla kolejowych przewozów towarów w Polsce
  • Najbardziej złożony logistycznie transport 953 ton
  • Integre Trans optymalizuje transport z PTV Map&Guide
  • Grupa Geis przejęła oddział Kühne + Nagel w Niemczech
  • Rentowny wzrost na kolejne lata – Strategia Rozwoju OMIDA Logistics
  • ROHLIG SUUS Logistics otworzył w Białymstoku własną agencję celną
  • Transporty project cargo do Japonii
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

Media4Business sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 972-124-23-01
REGON: 302312600

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.