Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • ZarzÄ…dzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • ZarzÄ…dzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse



Transport i Spedycja

Just-in-time w dużym rozmiarze

7 stycznia 2020

Fracht FWO Polska, wiodÄ…cy operator logistyczny dla przemysÅ‚u, zrealizowaÅ‚ ciekawe zlecenie dostawy just-in-time do elektrowni w Australii. WymagaÅ‚a ona zorganizowania w bardzo krótkim czasie dedykowanego transportu lotniczego i wyczarterowania dwóch samolotów frachtowych. Czas ich wylotu byÅ‚y uzależniony od cyklu produkcyjnego – kiedy samolot lÄ…dowaÅ‚ na lotnisku, w fabryce trwaÅ‚a jeszcze produkcja urzÄ…dzeÅ„. 

Spedytorzy Fracht FWO Polska stanęli przed zadaniem zorganizowania dostawy lotniczej prętów stojana (nieruchoma część silnika elektrycznego lub prądnicy, w której obraca się wirnik), które miały być umieszczone w 10 skrzyniach o długości 8,40 m, szerokości 2,35 m i wysokości 2 m. Każda z nich ważyła 4,85 ton. Urządzenia zostały wyprodukowane w fabryce we Wrocławiu.

 – Podczas wstÄ™pnego przygotowywania harmonogramu lotów, ustaliliÅ›my, że caÅ‚y Å‚adunek ma być wysÅ‚any rejsowymi liniami frachtowymi z lotniska w Amsterdamie. Osiem skrzyÅ„ zostaÅ‚o już przewiezionych na koÅ‚ach do Holandii, kiedy okazaÅ‚o siÄ™, że kilka partii Å‚adunku musi jak najszybciej dotrzeć z fabryki do klienta w Australii. I tu szybka decyzja i jedyne sÅ‚uszne rozwiÄ…zanie. Ze wzglÄ™du na różne dni produkcji kolejnych partii urzÄ…dzeÅ„ musieliÅ›my dodatkowo zorganizować dedykowane loty czarterowe z WrocÅ‚awia do lotniska w Melbourne – wyjaÅ›nia Justyna CzerwiÅ„ska, kierownik DziaÅ‚u Spedycji Lotniczej, Fracht FWO Polska.

Wyścig z czasem

Aby zapewnić ekspresową dostawę urządzeń do elektrowni w Australii Fracht FWO wyczarterował dwa samoloty frachtowe Boeing 747 Freighter. Dodatkowo trzeba było zorganizować transport jednej ze skrzyń, która już czekała na załadunek na samolot w Amsterdamie. Musiała być jak najszybciej z powrotem przewieziona do Polski, skąd miała polecieć do Australii wyczarterowanym lotem.

Spedytorzy Fracht FWO mieli zaledwie jeden dzień na wyczarterowanie samolotów, skoordynowanie godzin wylotów z harmonogramem produkcji, zorganizowanie dostawy urządzeń z fabryki na lotnisko oraz załatwienie wszystkich formalności związanych z odprawą celną i uzyskaniem niezbędnych pozwoleń, w tym od straży ochrony lotniska. Dodatkowym wyzwaniem było to, że wylot jednego z wyczarterowanych samolotów miał się odbyć w sobotę, a drugi tuż po przedłużonym weekendzie.

– Jak zwykle w przypadku tego rodzaju pilnych realizacji, mieliÅ›my bardzo maÅ‚o czasu na przygotowania, precyzyjne zaplanowanie i skoordynowanie obsÅ‚ugi na lotnisku. Produkcja urzÄ…dzeÅ„ trwaÅ‚a praktycznie do ostatniej chwili, co dla wszystkich stron, zaangażowanych w organizacjÄ™ transportu, byÅ‚o dodatkowym stresem i wyzwaniem. DziÄ™ki bardzo dobremu przygotowaniu agenta handlingowego na wrocÅ‚awskim lotnisku, procedura zwiÄ…zana z kontrolÄ… bezpieczeÅ„stwa, odprawÄ… celnÄ… oraz przygotowaniem skrzyÅ„ do zaÅ‚adunku przebiegÅ‚a sprawnie i punktualnie – uzupeÅ‚nia Justyna CzerwiÅ„ska.

Pierwszy wyczarterowany Boeing 747F przyleciał na wrocławski Terminal Cargo 8 listopada o godzinie 17:00, a już o 21.30 dwie skrzynie o łącznej wadze 10 ton wyleciały do Australii. Drugi wyczarterowany samolot wyleciał z ładunkiem z Wrocławia rano 13 listopada.

Za organizację tego transportu odpowiadał Dział Spedycji Lotniczej Fracht FWO Polska, wspierany przez oddział Grupy Fracht w Australii, koordynujący obsługę na lotnisku w Melbourne i finalną dostawę do elektrowni. W projekcie uczestniczył również współpracujący z Fracht FWO agent handlingowy z Amsterdamu, odpowiedzialny za obsługę naziemną na lotnisku w Amsterdamie oraz sprawny załadunek.

Kierunek Australia

Organizując ekspresowe transporty lotnicze ładunków ponadgabarytowych Grupa Fracht często korzysta z czarteru samolotów frachtowych. Mniej więcej w tym samym czasie, kiedy polski oddział Fracht FWO organizował dostawę prętów stojana, podobne transporty do Australii przygotowywał oddział Grupy Fracht w USA. W tym przypadku wyczarterowano jedne z największych samolotów transportowych na świecie – Antonow AN-124.  Przewożonymi ładunkami był 300-tonowy generator oraz 78-tonowy wirnik generatora. W organizację transportów były zaangażowane oddziały Grupy Fracht w USA, Australii i Niemczech.

Jak przebiegał załadunek ważącego ponad 300 ton generatora na pokład Antonowa AN-124 na lotnisku Charlotte, USA można zobaczyć na filmie:

https://www.youtube.com/watch?v=DI0J8Hmnd-w

Jak przebiegał rozładunek ważącego ponad 78 ton wirnika generatora z pokładu Antonowa AN-124, na lotnisku w Australii, można zobaczyć na filmie:

https://www.youtube.com/watch?v=JdNFfJJ9SJg

 

Podziel siÄ™:

  • UdostÄ™pnij na Twitterze(Otwiera siÄ™ w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostÄ™pnić na Facebooku(Otwiera siÄ™ w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostÄ™pnić na Google+(Otwiera siÄ™ w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Supply Chain | Transport i Spedycja

Wzrosty w branży automotive. Czy to odrodzenie?

Supply Chain | Transport i Spedycja

Elektryczne ciężarówki zasilą flotę obsługującą restauracje McDonald’s w Warszawie


Popularne posty
  • Czym różni siÄ™ praca kierowcy w USA a w Europie?
  • Kabotaż i cross-trade na nowych zasadach w 2022 roku
  • Bring Linehaul zmienia siÄ™ w Bring Intermodal
  • Zmiany w systemie SIPSI
  • Nowy Jedwabny Szlak – szansa dla kolejowych przewozów towarów w Polsce
  • Rentowny wzrost na kolejne lata – Strategia Rozwoju OMIDA Logistics
  • Grupa Geis przejęła oddziaÅ‚ Kühne + Nagel w Niemczech
  • Integre Trans optymalizuje transport z PTV Map&Guide
  • Najbardziej zÅ‚ożony logistycznie transport 953 ton
  • ROHLIG SUUS Logistics otworzyÅ‚ w BiaÅ‚ymstoku wÅ‚asnÄ… agencjÄ™ celnÄ…
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOÅšCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • ZarzÄ…dzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.