Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse



Magazyn

Wpływ rozwoju e-commerce na branżę magazynową

13 stycznia 2020

E-commerce odgrywa coraz większą rolę nie tylko w strefie gospodarczej, ale także w branży magazynowej. Szacuje się, że w ciągu roku zwiększy się skala dostarczanych przesyłek zamawianych ze sklepów on-line aż o 70%. Wraz z rozwojem gałęzi e-commerce, przewiduje się podwyżki cen dostaw w skali 7-10%.

Jeśli w Polsce utrzyma się podobny trend, sieci handlowe oraz duże firmy produkcyjne powinny być gotowe na przeniesienie swojego zaplecza logistycznego w rejony dużych miast, aby usprawnić proces zakupowy. Już teraz zauważalny jest popyt na hale magazynowe, które zapewniają wewnętrzną logistykę sieciom handlowym, operatorom logistycznym oraz produkcji. Najpopularniejszymi komponentami magazynowymi są big-boxy i built-to-suit (BTS). Big-boxy to wielkoformatowe przestrzenie o powierzchni ponad 10 tys. m kw. i ok 10 m wysokości. Miejsca typu build-to-suit tworzone są specjalnie pod wymagania klienta –  wielkość, lokalizacja oraz funkcja są dostosowywane na życzenie kontrahenta. Kolejnym modułem magazynowym, na który decydują się firmy to build-to-own (BTO), czyli budynki realizowane przez dewelopera na zamówienie klienta na własność. Zapotrzebowanie na powierzchnie magazynowe nieustannie rośnie nie tylko wśród polskich firm, gdyż połowa hal magazynowych w Polsce jest wynajmowana przez firmy zagraniczne.

Skalowalność firm w tym np. sieci handlowych obliguje zarządzających do uruchomienia nowych kanałów sprzedaży i przeniesienia handlu do Internetu, a co za tym idzie rośnie potrzeba posiadania własnego zaplecza dystrybucyjnego. Cross-border, czyli tzw. internetowy handel transgraniczny obejmuje sprzedaż z Polski na rynki zagraniczne, ale także polscy konsumenci korzystają z ofert sklepów internetowych spoza rodzimego rynku.

Rozwiązania magazynowe zaimplementowane w e-commerce

Duża konkurencja wśród sklepów internetowych narzuca firmom unowocześnianie swoich działań, dlatego e-commerce staje się jednym z najnowocześniejszych gałęzi sprzedaży.

Firmy oferujące zakup towarów przez Internet muszą dopasować się do rozwiązań stosowanych na rynku zachodnim i unowocześnić swoją działalność np. poprzez automatyzację przepływu towarów. Rosnące oczekiwania klientów związane z szybkością dostawy, prostą możliwością zwrotu lub wymiany towaru, wymuszają na przedsiębiorstwach uelastycznienie łańcucha dostaw. Właściciele sklepów internetowych mogą stać się niebawem głównymi usługobiorcami magazynowymi.

Wśród nowatorskich rozwiązań logistyki magazynowej można wymienić moduły pick, które wykorzystuje się do zarządzania kompletacją towarów. Jego funkcjonalność pozwala ograniczyć dokumentację papierową, pomaga zlokalizować towar na półkach magazynowych, podaje ilość dostępnych sztuk, co doskonale wpływa na usprawnienie procesów. Systemy pickowania towarów są łatwe w obsłudze, można je również dostosować do każdego rodzaju działalności.

Roboty AGV (Automated Guided Vehicles) to samojezdne wózki transportowe, które mają za zadanie przewożenie towarów z jednego miejsca do drugiego, wyposażone w czujniki bezpieczeństwa i skanery, znacząco ułatwiają prace w wielkoformatowych magazynach. Podobnymi cechami wyróżniają się autonomiczne roboty mobilne (AMR), które poruszają się za pomocą nawigacji GPS. Wbudowana w ich system sztuczna inteligencja pozwala na automatyczne dobieranie tras wykorzystując kamery.

Nowoczesne sklepy internetowe mające swój asortyment w halach magazynowych wykorzystują systemy VAS (Value-Added Services), które określa się mianem wartości dodanej w całym łańcuchu dostaw. Takie formy dodatkowych usług mają wpływać na zwiększenie sprzedaży i poprawę obsługi klienta. Przykładowymi usługami VAS są labeling, copacking czy foliowanie, które mają uatrakcyjnić zamówiony produkt poprzez dołączenie gratisu lub ozdobnego papieru.

Zaprezentuj usługi dla e-commerce na targach IntraLog Poland

Międzynarodowe Targi Intralogistyki, Magazynowania i Łańcucha Dostaw –  IntraLog Poland to nie tylko przegląd najświeższych rozwiązań technologii magazynowych, urządzeń do kompletacji, systemów do oprogramowania i zarządzania magazynem, ale także możliwość zdobycia nowych kontaktów biznesowych, uczestniczenie w branżowych prelekcjach. Targi odbędą się równolegle  z V Międzynarodowymi Targami Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack (wydarzenie organizowane przez Ptak Warsaw Expo).

Wszystkie firmy oferujące rozwiązania ułatwiające zarządzanie pracą w magazynie, usługi skierowane pod sklepy internetowe lub rozwiązania stricte zaprojektowane dla e-commerce, organizator targów IntraLog Poland 2020 zaprasza do prezentacji gamy produktowej tysiącom branżowych odwiedzających.

źródło: www.intralogpoland.pl

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Magazyn | Zarządzanie

Targi MODERNLOG 2023 – centrum nowoczesnej logistyki

Magazyn

46% więcej powierzchni dla AQ Wiring Systems w SEGRO Park Łódź

Popularne posty
  • Dbałość o posadzki w branży logistycznej i magazynowej
  • Rhenus Logistics S.A. rozpoczyna operacje magazynowe dla sklepu internetowego Lidl w Polsce
  • Rynek magazynowy czeka kolejny dobry rok
  • Carrefour i Panattoni po raz drugi – ponad 63 600 m kw. w Polsce Centralnej
  • Coca‑Cola HBC Polska otwiera rozbudowane Centrum Logistyczne w zakładzie produkcyjnym w regionie małopolskim
  • Rośnie centrum logistyczne Hillwood Marki 5,6 tys. mkw. dla Alcomex Springs
  • Amazon zwiększa inwestycje w Polsce i otwiera nowe centrum logistyczne w Okmianach k. Bolesławca
  • Panattoni Gala & Party 2019 – 8,5 milionów m kw. w Europie
  • Rekordowa podaż na rynku magazynowym w Polsce w 1. połowie 2019 r.
  • Pierwsze w Polsce badanie poświęcone potrzebom najemców magazynowych z branży e-commerce
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.