
Jak działa? Jakie korzyści daje firmom transportowym, zleceniodawcom przewozowym i kierowcom? Dlaczego Polska jest drugim, najważniejszym w Europie rynkiem dla Uber Freight i jak rozpocząć korzystanie z aplikacji? Z Danielem Buczkowskim, Head of Expansion for Uber Freight w Europie, rozmawia Marek Loos.
Marek Loos: Jak działa Uber Freight?
Daniel Buczkowski: Uber Freight to usługa działająca w oparciu o model 3PL (ang. Third Party Logistics Service Providers), bazująca na technologiach wykorzystywanych w innych aplikacjach Uber. Dzięki dostępowi „na żądanie” w prosty, cyfrowy sposób łączy ona podmioty wysyłające ładunki oraz przewoźników w ramach jednego ekosystemu. Przewoźnikom zapewniamy platformę, która przy pomocy jednego kliknięcia pozwala aranżować wysyłki, bez konieczności odbywania rozmów telefonicznych czy używania faksu. Spedytorzy, niezależnie od wielkości, mają dwie możliwości. Mogą albo zintegrować się bezpośrednio z Uber Freight, albo skorzystać ze specjalnej platformy (Shipper Platform). To kompletne rozwiązanie, pozwalające jeszcze lepiej zarządzać łańcuchem logistycznym. Firmy mogą sprawdzać ceny nawet z dwutygodniowym wyprzedzeniem, monitorować obłożenie w czasie rzeczywistym. Mają też dostęp do innych danych, by optymalizować swoje procesy.
ML: Kto może współpracować z Uber Freight?
DB: Uber Freight współpracuje z dużymi przedsiębiorstwami oraz średnimi i małymi firmami, oferując zróżnicowane rozwiązania w zależności od potrzeb i znajomości technologii. Wszyscy klienci mogą korzystać z Shipper Platform, dającej wgląd do potrzeb rynku w czasie rzeczywistym. Poniższe zdjęcia pokazują, w jaki sposób z Uber Freight mogą korzystać nadawcy. Spedytorzy – za pomocą kilku kliknięć – mogą nie tylko zlecać przewozy, ale i w czasie rzeczywistym śledzić położenie ładunku, estymowany czas dostarczenia, trasę czy szczegóły dotyczące przewoźnika. Nasze kompleksowe rozwiązanie pozwala na usprawnienie procesów logistycznych, a także gwarantuje wsparcie 24/7.
ML: W jaki sposób Uber Freight weryfikuje i przyjmuje przewoźników na swoją platformę?
DB: Jesteśmy zdeterminowani, aby nasze produkty spełniały najwyższe standardy w zakresie jakości, a także zgodności działalności z obowiązującymi regulacjami prawnymi. Proces aktywacji przewoźników został zaprojektowany w taki sposób, aby przeszli oni pełną weryfikację zanim zaczną korzystać z platformy. Nasze dedykowane zespoły w Amsterdamie i Krakowie przeprowadzają wszystkie kontrole zgodności z obowiązującym prawem i posiadanych uprawnień. Przewoźnicy muszą dostarczyć odpowiednią dokumentację zgodnie z przepisami UE i wewnętrznymi wymaganiami Ubera w zakresie jakości. Po przyjęciu na naszą platformę, przeprowadzamy częste oceny jakości, wydajności i zaangażowania w celu zapewnienia możliwie najlepszej obsługi klienta.
ML: Co odróżnia Uber Freight od innych platform transportowych na rynku?
DB: Uber ma długą historię w dostarczaniu sprawdzonej technologii, napędzającej cały rynek. W Stanach Zjednoczonych zarówno spedytorzy, jak i przewoźnicy już od dłuższego czasu wykorzystują naszą technologię do lepszego prowadzenia swojego biznesu. Jako globalna firma posiadamy kompetencje do ciągłego wprowadzania innowacji oraz tworzenia nowych produktów i rozwiązań, dostępnych dla całego rynku, jednak robimy to z uwzględnieniem lokalnych potrzeb. Z tego powodu mamy biura w Amsterdamie, Berlinie i Krakowie.
ML: Przemysł transportowy znacznie różni się w Stanach Zjednoczonych od tego w Europie. W jaki sposób Uber Freight dostosował swój model do potrzeb lokalnych spedytorów i przewoźników, szczególnie w Polsce?
DB: Przed branżą transportową, której globalna wartość wynosi już 3,8 bilionów dolarów, stoją podobne wyzwania. Spedytorzy muszą zmagać się z dynamicznie zmieniającym się rynkiem i dostępnością przewoźników, co znacząco wpływa na ich biznes. Naszą wartością jest funkcjonalność usługi, którą dostarczamy spedytorom i przewoźnikom. Dzięki jednemu kliknięciu otrzymują dostęp do szerokiej sieci transportowej. Co więcej, mają gwarancję współpracy z wiarygodnym partnerem.
ML: Dlaczego Polska jest jednym z pierwszych rynków Uber Freight w Europie? Jakie są plany ekspansji na polskim rynku?
DB: Uruchomienie usługi Uber Freight w Polsce to kontynuacja inwestycji Ubera w Polsce. Zaczęliśmy w 2015 roku od uruchomienia biura i aplikacji Uber dla Warszawy. Po wprowadzeniu kolejnych usług na platformę, w 2017 roku uruchomiliśmy Uber Eats, który dziś obecny już w 19 miastach. W Krakowie otworzyliśmy także regionalne Centrum Doskonałości (ang. Center of Excellence) oraz centrum badawczo-rozwojowe naszego szczególnego produktu, jakim są rowery elektryczne JUMP. Z logistycznego punktu widzenia, polski rynek jest niezwykle interesujący. Przemysł logistyczny odpowiada za 11 proc. całej polskiej gospodarki, czyli dwa razy więcej niż wynosi średnia dla UE. Znaczna część prognozowanego wzrostu gospodarczego kraju jest uzależniona od dalszego rozwoju branży transportowej. Jednocześnie praca polskich przewoźników ma duże znaczenie w transporcie międzynarodowym. Naszym priorytetem jest obecnie współpraca z lokalnymi spedytorami i przewoźnikami w celu dostosowania naszej oferty do ich potrzeb.
ML: W jaki sposób można rozpocząć korzystanie z wysyłki Uber Freight?
DB: Uber Freight realizuje przesyłki całopojazdowe (ang. full truckload) ogólnego przeznaczenia, a także transport chłodniczy na terenie całej Unii Europejskiej. Rejestracja jest niezwykle prosta – wystarczy wejść na stronę uberfreight.com, wypełnić formularz rejestracyjny i czekać na kontakt ze strony naszego zespołu Uber Freight.
Dziękuję za rozmowę.
PRZEBIEG PROCESU TWORZENIA OFERTY W APLIKACJI UBER FREIGHT:
- STRONA GŁÓWNA
- ETAP TWORZENIA OFERTY
- WYGLĄD OFERTY
- WYBÓR DATY PRZEWOZU
- UZYSKANIE DOSTĘPU DO PRAKTYCZNYCH INFORMACJI DOTYCZĄCYCH TWOJEGO BIZNESU