
Jungheinrich zaprezentował na konferencji prasowej „Innovations & Highlights 2020“ dwie nowe serie wózków widłowych z napędem hydrostatycznym. Czołowe wózki spalinowe serii 3 i 4 są dostępne zarówno z silnikiem na olej napędowy, jak i gaz płynny i nadają się do całorocznego użytkowania na zewnątrz i wewnątrz. Dwie serie obejmują łącznie osiem różnych wariantów pojazdów i oferują udźwig od 1,6 t do 3,5 t. Wózki widłowe spełniają unijne wymogi dotyczące emisji spalin poziom V.
Wydajny napęd hydrostatyczny
Wózki widłowe są napędzane nowymi silnikami przemysłowymi Kubota. Nowa koncepcja napędu hydrostatycznego umożliwia szybkie i niezawodne manewrowanie przy zmniejszonym zużyciu energii. Zostało to osiągnięte dzięki zastosowaniu regulowanej pompy osiowej oraz silnika osiowego o zmiennej chłonności. Zdolność pokonywania wzniesień pojazdów obu serii można zwiększyć średnio nawet o 20 procent.
Dzięki zastosowaniu nowej pompy hydraulicznej firma Jungheinrich zwiększyła przepływ oleju w pojazdach o 25 procent, co znacznie podwyższyło wydajność podczas pracy wózka z ciężkim osprzętem.
Bezobsługowość
W celu uniknięcia lub wczesnego wykrycia uszkodzenia silnika w trakcie ciągłego monitorowania pracy silnika sprawdzane są ważne wskaźniki, takie jak poziom oleju silnikowego, poziom i temperatura płynu chłodzącego, a także filtr cząstek stałych i obciążenie filtra powietrza w silniku. Bezobsługowy napęd układu rozrządu napędzany za pośrednictwem kół zębatych zapewnia optymalne warunki dla płynnej pracy. Kosztowna wymiana paska rozrządu odchodzi zatem w przeszłość. Szybki dostęp do wszystkich elementów elektronicznych wózka widłowego za pomocą klapy serwisowej po prawej stronie pojazdu ułatwia prace serwisowe. To jeszcze bardziej zwiększa dostępność pojazdów.
Zwiększone bezpieczeństwo i ergonomia
Powiększony o 25 procent dach panoramiczny wykonany z bezpiecznego szkła w połączeniu z nisko usytuowanym panelem starowania zapewniają znacznie lepszą widoczność oraz umożliwiają bezpieczną i precyzyjną pracę. Wsiadanie i wysiadanie ułatwia operatorowi powiększony o 30 procent stopień. Fotel operatora jest ergonomiczny i funkcjonalny dzięki dodatkowym schowkom, wydajnemu, regulowanemu elektronicznie ogrzewaniu (> 7 kW) i portom USB. 4-calowy wyświetlacz z pięcioma programami jazdy do wyboru i łatwymi do podłączenia systemami wspomagającymi umożliwiają elastyczne dostosowanie wózka do różnych zastosowań.
Łączność
Pojazdy serii VFG 3s i 4s są wyposażone w nową skrzynkę telematyczną Jungheinrich. Dzięki temu klienci mają dostęp do kompleksowych danych o pojazdach i ich użytkowaniu. Dzięki połączeniu floty wózków widłowych, Jungheinrich jest w stanie zaoferować swoim klientom jeszcze lepszą obsługę w przyszłości. Szczegółowe i szybsze informacje o komunikatach błędów pomagają zminimalizować przestoje, skrócić czas reakcji i spełnić wymagania predykcyjnego utrzymania ruchu (Predictive maintenence), tj. prognozowania awarii i napraw konserwacyjnych. Dzięki Call4Service klienci mogą w dowolnym momencie skontaktować się za pośrednictwem aplikacji lub strony internetowej z Jungheinrich, aby uzyskać kompleksowy przegląd otwartych i wykonanych zleceń serwisowych.
Szeroki wybór modeli
Wśród czołowych wózków spalinowych serii 3s dostępne są trzy model o udźwigu 1,6 t, 1,8 t i 2 t, ze środkiem ciężkości 500 mm. Seria 4s obejmuje pięć typów pojazdów o udźwigu 2,5 t, 3 t i 3,5 t, ze środkiem ciężkości 500 mm oraz z udźwigiem 3 t i 3,5 t, ze środkiem ciężkości 600 mm.
źródło: www.jungheinrich.pl