Transport i Spedycja

Kolejne dostawy wyposażenia elektrowni wiatrowych z Polski do USA

30 kwietnia 2020

Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, w pierwszym kwartale tego roku zorganizował kolejną dostawę door-to-door transformatorów wraz z akcesoriami o łącznej wadze 240 ton. Miejscem przeznaczenia urządzeń była elektrownia wiatrowa w amerykańskim stanie Ohio, gdzie zostały dostarczone przy wykorzystaniu transportu drogowego, morskiego i kolejowego.

Przewożonym ładunkiem były transformatory, odebrane z fabryki w Polsce, każdy o wadze 85 ton oraz wysokości powyżej 4 m, wraz z akcesoriami o łącznej wadze 70 ton. Do zadań zespołu Fracht FWO Polska należała organizacja całego łańcucha logistycznego, od załadunku urządzeń w Polsce do posadowienia na fundamentach. Zespół specjalistów z Działu Project Cargo odpowiednio zorganizował środki transportu, odprawę celną i przygotował dokumentację niezbędną do sprawnego przebiegu transportu. Pracownicy Fracht FWO zadbali o profesjonalne zabezpieczenia ładunku oraz specjalistyczny sprzęt do przeładunków w portach morskich jak również w miejscu posadowienia urządzeń.

Trzy etapy transportu

Transformatory wraz z oprzyrządowaniem zostały odebrane z fabryki, skąd na specjalistycznych naczepach drogowych, przewieziono je do portu morskiego w Bremerhaven. Tu zostały załadowane na statek typu ro-ro, na pokładzie którego ładunek popłynęły do USA. Kolejnym etapem był przeładunek w porcie Baltimore oraz zapewnienie jak najszybszego i bezpiecznego transportu transformatorów. Spedytorzy Fracht FWO wykorzystali tutaj dedykowane specjalistyczne wagony kolejowe jakimi dysponuje Fracht USA.

Warto tutaj wspomnieć, iż w ostatnim czasie Fracht FWO zrealizował też dostawę morską z USA do Europy 63-tonowej prasy, z częściami i akcesoriami, przeznaczonymi na linię produkcyjną w jednej z fabryk klienta firmy. Ze względu na specyfikę i wagę ładunku, przy transporcie tym razem z portu Baltimore do Antwerpii również wykorzystano serwis typu ro-ro gdyż ciężar prasy znacznie przekraczał dopuszczalne obciążenie kontenerów typu flat rack, powszechnie używanych na standardowych serwisach kontenerowych. Urządzenia zostały więc załadowane na specjalistyczne platformy wykorzystywane w tego rodzaju transporcie morskim i bezpiecznie dostarczone do Europy.

źródło: www.frachtfwo.pl