Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse



Supply Chain

GLS rozpoczyna współpracę z BLIKIEM

8 maja 2020

Firma kurierska rozpoczyna współpracę z BLIKIEM. Dzięki temu odbiorcy paczek doręczanych przez GLS za przesyłkę mogą zapłacić bezgotówkowo i bezdotykowo. Nowa opcja odbioru paczek jest już dostępna, a za jej wdrożenie odpowiada Tpay.

Z płatności BLIKIEM mogą korzystać osoby otrzymujące przesyłki za pobraniem. Ta opcja pozwala zapłacić i odebrać paczkę w sposób całkowicie bezdotykowy, zachowując odpowiedni dystans społeczny. Do kuriera nie trzeba zbliżać się z kartą płatniczą, wystarczy podać kod BLIK. W razie potrzeby, nawet przez zamknięte drzwi. Sama procedura jest prosta: po podaniu kodu kurierowi, zatwierdzamy transakcję (podobnie jak każdą inną realizowaną BLIKIEM) w aplikacji mobilnej swojego banku. – Wprowadzamy tę formę płatności bezgotówkowej, ponieważ bezpieczeństwo klientów, odbiorców i kurierów jest naszym priorytetem. BLIK to wygodny i coraz popularniejszy sposób płatności. Teraz jest dostępny dla wszystkich paczek za pobraniem dostarczanych przez GLS  – mówi Małgorzata Markowska, marketing manager GLS Poland.

Kto chce korzystać z nowej opcji, musi tylko mieć aplikację mobilną banku, który udostępnia BLIKA. Obecnie jest to 13 instytucji finansowych, obsługujących ponad 90 proc. wszystkich klientów banków w Polsce. W ten sposób można zapłacić za każdą paczkę, niezależnie od jej wartości. Dodajmy, że inaczej jest w przypadku kart płatniczych – tu obowiązuje limit 100 zł, powyżej którego odbiorca musi już ręcznie i samodzielnie wprowadzić PIN na terminalu płatniczym. – Zdecydowana większość przesyłek kurierskich zawiera produkty o wartości wyższej niż 100 zł. Dlatego płatności kartą, mimo że bezgotówkowe, prawie zawsze wymagają kontaktu klienta z terminalem. BLIK rozwiązuje ten problem – dodaje Małgorzata Markowska.

BLIK to obecnie najszybciej rozwijająca się metoda płatności bezgotówkowych w Polsce. – BLIK jest szybki, łatwy i bezpieczny. W czasie zagrożenia koronawirusem bezpieczeństwo płacenia BLIKIEM zyskuje dodatkowe znaczenie. Bez względu na to, czy płacimy w internecie, czy w terminalu płatniczym u kuriera, zawsze płacimy bezpiecznie – bezdotykowo – mówi Magdalena Kubisa, dyrektor rozwoju biznesu w Polskim Standardzie Płatności, operatorze BLIKA.

Zrealizowane przez Tpay wdrożenie łączy prostotę i szybkość płatności dla konsumenta z efektywnością i opłacalnością rozwiązania po stronie firmy kurierskiej. – Obecnie na znaczeniu zyskuje bezpieczeństwo płatności rozumiane nie tylko jako rozliczenie środków za zakup, ale i sam moment płacenia. Klient może bezpiecznie korzystać z wygodnych płatności za pobraniem, płacąc dopiero w momencie, gdy przesyłka do niego dociera. To bardzo popularne rozwiązanie, z którego korzysta nawet 40 proc. kupujących – komentuje Juliusz Stawiński, new business development director w Tpay.

W GLS bezdotykowych opcji jest więcej

Firma kurierska już wcześniej wprowadziła inne możliwości bezdotykowej dostawy przesyłek. Adresaci przesyłek doręczanych przez GLS mogą skorzystać z odbioru za pomocą PIN-u. Jak to działa? Nadawca, wypełniając etykietę adresową przesyłki, podaje numer telefonu odbiorcy (jest to warunek konieczny). Następnie odbiorca otrzymuje od GLS wiadomość SMS z 4-cyfrowym kodem (PIN-em), który podaje kurierowi. Dzięki temu nie trzeba składać podpisu, a kontakt z kurierem jest ograniczony do minimum. GLS udostępnia to rozwiązanie w ramach usługi InfoCourierService.

Firma zachęca również do wybierania opcji doręczenia przesyłek w tzw. bezpieczne miejsce. Dzięki temu przy odbiorze przesyłki również nie ma konieczności składania podpisu na skanerze. Z tej opcji można skorzystać w ramach istniejącej usługi FlexDeliveryService, umożliwiającej przekierowanie paczki. Ważne jest przede wszystkim to, by nadawca podał adres e-mail odbiorcy. Zaraz po nadaniu przesyłki adresat otrzymuje od GLS wiadomość mailową z linkiem, w który wystarczy kliknąć, aby następnie z rozwijanej listy wybrać opcję „Zgoda na pozostawienie bez podpisu”. Warto wskazać miejsce zabezpieczone przed dostępem osób trzecich lub wpływem warunków atmosferycznych.

źródło: www.gls-group.eu/pl

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Supply Chain

II EDYCJA OGÓLNOPOLSKIEJ OLIMPIADY LOGISTYCZNEJ SFINANSOWENEJ Z DOTACJI MEIN

Supply Chain | Transport i Spedycja

Tomasz Pyka z awansem w strukturach DB Schenker


Popularne posty
  • Brak IE 599 – Był wywóz, czy go nie było?
  • Łańcuch dostaw – odchudzony czy elastyczny?
  • Urodzinowa loteria DPD Polska
  • Pierwszy w Polsce Punkt Szybkiej Paczki rusza w Poznaniu
  • Logistyka w kontekście pomocy humanitarnej cz. I – Humanitarne łańcuchy dostaw
  • Jak można minimalizować ryzyka związane z przerwami w łańcuchu dostaw?
  • Wspieraj polskie firmy – #zacznijod590
  • DPD Strefa Paczki włączona w struktury DPD Polska Sp. z o.o.
  • Wyzwania stojące przed łańuchem dostaw w dobie pandemii
  • Ciągłość łańcucha dostaw w czasach pandemii
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.