Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse



Supply Chain

Sieć Ikea planuje umożliwienie odbierania zamówień w maszynach paczkowych

11 maja 2020

Sieć Ikea pracuje nad poszerzeniem możliwości opcji odbioru zamówień z jej sklepów o maszyny paczkowe “jednej z wiodących firm na polskim rynku”. Detalista potwierdza, że ma to w planach i zdradza, że usługa zostanie uruchomiona w tym roku.

– Pracujemy nad wdrożeniem różnych usług dotyczących dostaw ułatwiających klientom wygodne zakupy, zarówno w odbieraniu małych paczek z artykułami z naszego asortymentu wyposażenia wnętrz, jak również myślimy nad rozwiązaniem dopasowanym do wielkości naszych płaskich paczek z meblami – przekazała w odpowiedzi na nasze pytania Aneta Gil, liderka ds. komunikacji zewnętrznej Ikea Retail.

Firma aktualnie rozmawia o potencjalnej współpracy z kilkoma dostawcami maszyn paczkowych działającymi w Polsce. Jednak już teraz zdecydowano, że uruchomienie usługi dostawy do maszyny paczkowej odbędzie się jesienią 2020 r., a pierwsza maszyna pojawi się przy sklepie Ikea na warszawskim Targówku.

Maszyny paczkowe można już znaleźć przy placówkach handlowych sieci m.in. w Austrii. – Ikea globalnie współpracuje niezależnie z dostawcami podobnych usług, dlatego w Polsce również bierzemy pod uwagę wdrożenie lockerów tych firm na terenie zarządzanym przez Ikea – tłumaczy Aneta Gil. Ostateczne decyzje ws. tego, kto będzie partnerem, jeszcze nie zapadły.

Z naszych ustaleń wynika, że Ikea będzie się starała o dostosowanie maszyn do przechowywania nie tylko małogabarytowych towarów, ale również nieco większych – po to, by klienci chętni do szybkiego odbioru zamówień mogli go dokonywać bez wchodzenia do sklepu. – Przygotowując nową usługę adresowaną do klientów Ikea, w pierwszym kroku bierzemy pod uwagę możliwość udostępnienia odbioru zamówień w oparciu o tzw. maszyny regularne, tj. dostępne dzisiaj na polskim rynku. Jednocześnie już dziś pracujemy nad maszynami “szytymi na miarę” i dopasowanymi do gabarytów zamówień w Ikea – potwierdza nasze informacje Aneta Gil.

Gdzie będą się pojawiać maszyny paczkowe sieci Ikea? W pierwszej kolejności przy sklepach, ale prawdopodobnie nie tylko. W grę wchodzi również “współdzielenie” urządzeń z innymi partnerami. – Chcielibyśmy, żeby część maszyn była przygotowana na wyłączność dla zamówień Ikea – podkreśla Aneta Gil.

Planowane umożliwienie odbierania zamówień w maszynach paczkowych to element strategii sieci Ikea, która zakłada m.in. zwiększenie nacisku na rozwoju sprzedaży w kanale e-commerce. Tylko w ciągu dwóch ostatnich miesięcy Ikea uruchomiła sześć nowych punktów odbioru zamówień, poszerzając zasięg usługi click&collect do 13 lokalizacji. Już niebawem podobne punkty mają ruszyć w kolejnych trzech miejscach.

Inwestycje w usługę zamów&odbierz były planowane już od dłuższego czas, jednak pandemia koronawirusa i jej skutek w postaci zamknięcia stacjonarnych sklepów Ikea w Polsce na siedem tygodni sprawiły, że wdrażanie projektu uległo przyspieszeniu. – Staraliśmy się zachować ciągłość działania na tyle, na ile mogliśmy, poprzez rozwinięcie naszej działalności online, aby w tym okresie nadal wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów – tłumaczył Jose Villamil, dyrektor ds. komercyjnych Ikea Polska.

W poniedziałek 4 maja, wraz z rozpoczęciem drugiego etapu odmrażania polskiej gospodarki, fizyczne placówki sieci Ikea ponownie zostały otwarte, ale mimo to firma nie zamierza wstrzymywać inwestycji w kanał e-commerce. – Chcemy nadal rozwijać naszą działalność online, aby w dalszym ciągu wychodzić naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów. Mamy jasno sprecyzowany cel, jakim jest zapewnienie wielu ludziom lepszego codziennego życia, dzięki ulepszonym produktom. Ta wizja i nasze wartości nigdy wcześniej nie były tak ważne jak teraz, gdy wiele osób pozostaje w swoich domach – zapewnia Aneta Gil.

źródło: www.wiadomoscihandlowe.pl

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Supply Chain | Zarządzanie

Separacja na linii USA – Chiny nie hamuje rozwoju globalizacji

Supply Chain | Transport i Spedycja

Z Bangladeszu do Polski – nowa oceaniczna linia drobnicowa


Popularne posty
  • Brak IE 599 – Był wywóz, czy go nie było?
  • Urodzinowa loteria DPD Polska
  • Łańcuch dostaw – odchudzony czy elastyczny?
  • Pierwszy w Polsce Punkt Szybkiej Paczki rusza w Poznaniu
  • Logistyka w kontekście pomocy humanitarnej cz. I – Humanitarne łańcuchy dostaw
  • Jak można minimalizować ryzyka związane z przerwami w łańcuchu dostaw?
  • Wspieraj polskie firmy – #zacznijod590
  • DPD Strefa Paczki włączona w struktury DPD Polska Sp. z o.o.
  • Wyzwania stojące przed łańuchem dostaw w dobie pandemii
  • Ciągłość łańcucha dostaw w czasach pandemii
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.