Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse



Transport i Spedycja

Projekt budowy linii kolejowej na trasie Budapeszt-Belgrad

17 czerwca 2020

W kwietniu 2020 Chiny podpisały umowę z Węgrami, która przewiduje udzielenie kredytu na budowę linii kolejowej z Budapesztu do Belgradu. Kwota określona w umowie kredytu wynosi 1,9 miliardów dolarów, co stanowi 85% kosztów projektu. Republika pokryje pozostałe 15%.

Dyskusja nad projektem rozpoczęła się 6 lat temu. Trzy kraje – Chiny, Węgry i Serbia – podpisały akt zgłoszenia zamiaru budowy sieci kolejowej o długości 370 kilometrów wzdłuż trasy Budapeszt-Belgrad. Inwestycja polega na przebudowie istniejących i budowie nowych tras. W rezultacie odnowionych zostanie 335 kilometrów torowiska, z czego 166 kilometrów przejdzie przez terytorium Węgier.

Głównym celem projektu jest budowa linii kolejowej z Chin do portu morskiego w Pireusie niedaleko Aten. Port w Pireusie zajmuje trzecie miejsce na świecie wśród portów pasażerskich. Jesienią 2009 roku chińska firma China Ocean Shipping Company (COSCO) wynajęła połowę portu w Pireusie na 35 lat. Od 2016 roku COSCO przejmuje pakiet kontrolny akcji portu.

Dla Chin podpisanie projektu jest rodzajem mostu łączącego port w Pireusie z krajami Europy Zachodniej. Niebiańska strategia jest budowana w oparciu o długoterminową perspektywę na kolejne dziesięciolecia. Chiny oczekują, że port w Pireusie i nowa infrastruktura kolejowa będą nadal zarządzane przez ChRL.

W projekcie „Budapeszt-Belgrad” międzynarodowa grupa kapitałowa AsstrA odpowiada za organizację transportu kontenerów last-mile China Railway Group. Zakres usług obejmuje również wypełnienie dokumentacji tranzytowej i celnej. Nie zważając na złożoną sytuację epidemiologiczną spowodowaną rozprzestrzenianiem się koronowirusa Klient AsstrA co tydzień otrzymuje kontenery zgodnie z ustalonym harmonogramem.

„Zakończenie jednego z głównych projektów infrastrukturalnych UE planowane jest na 2022 rok. Po zakończeniu budowy trasa Budapeszt-Belgrad powinna stać się centrum logistycznym, przechodzącym z Węgier przez Serbię do portu niedaleko Aten. Oprócz tego linia kolejowa będzie stanowiła najszybszą trasę między zachodem a wschodem. Po zakończeniu budowy Węgry będą konkurować z głównymi węzłami logistycznymi w Europie”, – mówi Vladislav Martin, przedstawiciel oddziału AsstrA Chiny w UE, dzieląc się szczegółowymi informacjami.

Chiny twierdzą, że nie dążą do zwiększenia wpływów, a chcą rozwijać infrastrukturę na świecie. Serbia pod tym względem jest właściwym miejscem. Po pierwsze, budowa linii kolejowej wpłynie na powstanie szybkich połączeń transportowych z krajami Europy Zachodniej. Po drugie, Chiny uzupełnią budżet państwa kosztem transportu ładunków.

„Projekt budowy linii kolejowej na trasie „Budapeszt-Belgrad” robi wrażenie. Jest to część nowej trasy z Chin do Europy z wykorzystaniem szybkich pociągów towarowych. Przyszłość rynku logistycznego skupia się na transformacji, dzięki czemu Klienci otrzymują bezpieczne i ekspresowe rozwiązania w przystępnej cenie”, – komentuje Botond Kovacs-Mate, kierownik oddziału AsstrA na Węgrzech.

Źródło: www.asstra.pl

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Supply Chain | Transport i Spedycja

Nowa wersja Ogólnych Polskich Warunków Spedycji

Supply Chain | Transport i Spedycja

CEVA Logistics powiększy swoją flotę pojazdów elektrycznych


Popularne posty
  • Czym różni się praca kierowcy w USA a w Europie?
  • Kabotaż i cross-trade na nowych zasadach w 2022 roku
  • Zmiany w systemie SIPSI
  • Nowy Jedwabny Szlak – szansa dla kolejowych przewozów towarów w Polsce
  • Bring Linehaul zmienia się w Bring Intermodal
  • Integre Trans optymalizuje transport z PTV Map&Guide
  • Najbardziej złożony logistycznie transport 953 ton
  • Rentowny wzrost na kolejne lata – Strategia Rozwoju OMIDA Logistics
  • Grupa Geis przejęła oddział Kühne + Nagel w Niemczech
  • ROHLIG SUUS Logistics otworzył w Białymstoku własną agencję celną
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.