Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse



Supply Chain | Transport i Spedycja

Międzykontynentalny przewóz ładunków głęboko mrożonych

24 czerwca 2020

Dostawa ładunków głęboko mrożonych z jednego kontynentu na drugi w czasie pandemii jest sytuacją nadzwyczajną. Warunkami transportu jest odpowiednia dla ludzkiego układu dopełniacza temperatura, która powinna wynosić poniżej -70°С. Ze względu na złożoność organizacji bezpośredniej dostawy z USA na Białoruś AsstrA opracowała trzyetapowy schemat.

Pierwszy etap obejmował dostawę ładunku transportem drogowym na lotnisko w San Diego. Następnie odbył się transport lotniczy na lotnisko w Warszawie i finalnie dostarczono towar transportem samochodowym do konsumenta końcowego. Grupa AsstrA natychmiast zorganizowała odbiór ładunku z USA i zapewniła odpowiednie warunki przechowywania. Dla bezpieczeństwa ładunku specjaliści zapewnili kontrolę i zastosowali suchy lód podczas transportu.

„Najważniejszym w takim transporcie jest prawidłowy dobór odpowiedniej ilości suchego lodu, kontrolowanie jego stanu na każdym etapie i uzupełnienie go w razie potrzeby. W magazynie nadawcy delikatne produkty o wadze 5 kg zapakowano w termiczne opakowanie wypełnione 52 kg suchego lodu. Taka ilość była wystarczająca, aby dostarczyć towar bez zmiany temperatury. Jednak przed załadowaniem na pokład członkowie AsstrA uzupełnili część lodu utraconego podczas dostawy na lotnisko, aby uniknąć ewentualnego ryzyka”, –  mówi Anna Kurlovich, specjalista ds. sprzedaży AsstrA Pharma Logistics, dzieląc się szczegółami projektu.

Dostawa ładunku od nadawcy na lotnisko w USA trwała 2 dni. Agenci lotniczy odmówili przyjęcia na siebie odpowiedzialności za dostarczenie ładunku do końcowego odbiorcy białoruskiego. Dlatego zadanie znalezienia i organizacji dostawy na Białoruś spoczęło na grupie AsstrA.

„Nie zważając na to, że po przybyciu ładunku na lotnisko w Warszawie utrata lodu nie przekroczyła 5%, grupa AsstrA wybrała transport z najniższą temperaturą -25°C. Dzięki współpracy z zaufanych kontrahentem, który od wielu lat specjalizuje się w takich przewozach, ładunek dotarł do miejsca przeznaczenia bez widocznej utraty lodu”, – komentuje Irina Seredich, spedytor działu ładunków drobnicowych.

Już po 24 godzinach towar został dostarczony z Warszawy na białoruski adres docelowy. Rejestrator temperatury potwierdził, że temperatura podczas transportu nie przekraczała -76-74°C.

„Podczas transportu tego rodzaju ładunków ważne jest, aby wziąć pod uwagę możliwe zdarzenia i być przygotowanym na wszystko. Ładunek może nie wylecieć lub nie przylecieć na czas. Może zostać zatrzymany na lotnisku lub na granicy. A gdy mamy do czynienia z temperaturą -70°C każda godzina oczekiwania jest „na wagę złota”. Klient otrzymał udany projekt, który był złożony z wielu elementów jak mozaika. Były to jasne instrukcje krok po kroku, kontrola i odpowiedzialność na każdym etapie, przepakowywanie i dokładanie suchego lodu, sprawdzanie rejestratorów temperatur i, rzecz jasna, dobrze skoordynowany zespół AsstrA w USA, Polsce i na Białorusi”, – podsumowuje Mariya Vabishchevich, spedytor działu Express Delivery.

Źródło: www.asstra.pl

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Supply Chain | Zarządzanie

Separacja na linii USA – Chiny nie hamuje rozwoju globalizacji

Supply Chain | Transport i Spedycja

Z Bangladeszu do Polski – nowa oceaniczna linia drobnicowa


Popularne posty
  • Brak IE 599 – Był wywóz, czy go nie było?
  • Urodzinowa loteria DPD Polska
  • Łańcuch dostaw – odchudzony czy elastyczny?
  • Pierwszy w Polsce Punkt Szybkiej Paczki rusza w Poznaniu
  • Logistyka w kontekście pomocy humanitarnej cz. I – Humanitarne łańcuchy dostaw
  • Jak można minimalizować ryzyka związane z przerwami w łańcuchu dostaw?
  • Wspieraj polskie firmy – #zacznijod590
  • DPD Strefa Paczki włączona w struktury DPD Polska Sp. z o.o.
  • Wyzwania stojące przed łańuchem dostaw w dobie pandemii
  • Ciągłość łańcucha dostaw w czasach pandemii
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.