Supply Chain

Dobre praktyki serwisu Novoferm

3 lipca 2020

Gwarancją skutecznej logistyki jest między innymi bezawaryjna praca bram przemysłowych i ramp przeładunkowych. Za płynne działanie odpowiada nie tylko ich jakość, odpowiedni montaż czy właściwe użytkowanie, ale także – skuteczny serwis. Dlatego Novoferm, producent nowoczesnych bram oraz rozwiązań dla logistyki, w odpowiedzi na potrzeby klientów, stworzył szybki i fachowy serwis.

Kosztowne i kłopotliwe przestoje w branży logistycznej mogą mieć różne przyczyny. Jednymi z nich są awarie bram przemysłowych lub ramp przeładunkowych. Na ich sprawne działanie wpływa bowiem wiele czynników, m.in. prawidłowy sposób użytkowania czy konserwacji. Nie wszyscy klienci pamiętają o tych zaleceniach, dlatego awarie niestety będą się zdarzać. Ważne jest jednak, aby klient nie został sam z problemem.

Zawsze wspieraliśmy naszych klientów. Dlatego serwis Novoferm obejmuje nie tylko wszystkie typy bram przemysłowych Novoferm, ale również nasze produkty przeznaczone dla logistyki, jak rampy przeładunkowe i uszczelnienia. Zapewniamy klientom gwarancyjne i pogwarancyjne przeglądy serwisowe, pomagamy likwidować usterki i awarie – mówi Jakub Pomagier, Dyrektor Serwisu Novoferm Polska.

Kompleksowy serwis

Serwisanci Novofermu, oprócz standardowych napraw, wykonują także przeglądy okresowe, w ramach których sprawdzają stan wszystkich elementów, które w danym urządzeniu eksploatowane są w największym stopniu i najszybciej ulegają naturalnemu zużyciu. Szczególna uwaga ekip serwisowych skierowana jest także na prawidłowe działanie elementów decydujących o bezpieczeństwie użytkowania bramy lub rampy, takich jak: fotokomórki, kurtyny świetlne, zabezpieczenia przed pęknięciem lin czy sprężyn naciągowych. Po każdym przeglądzie okresowym sporządzany jest protokół podsumowujący techniczny stan serwisowanych produktów, dzięki któremu klient otrzymuje pełną informację o użytkowanych bramach, rampach i ich poszczególnych elementach.

Sytuacje awaryjne

Ekipy serwisowe Novoferm składają się z mobilnych zespołów technicznych (w Poznaniu, Warszawie i Katowicach) oraz stale powiększającej się sieci podwykonawców (obecnie to 25 wykwalifikowanych firm z całej Polski).

Każda awaria oznacza straty dla firmy logistycznej. Aby zminimalizować koszty przestoju, musimy działać sprawnie i szybko. Dlatego nasze ekipy serwisowe pracują 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Jeśli natychmiastowy dojazd nie jest możliwy, np. w nocy, nasz serwisant może udzielić pomocy doraźnej, np. na podstawie otrzymanego opisu sytuacji, zdjęć, czy filmu, a następnie, w normalnym trybie, przyśle ekipę serwisową – podkreśla Jakub Pomagier.

Dobre praktyki

Serwis Novoferm Polska to nie tylko wykwalifikowane ekipy serwisowe, ale także działania upowszechniające dobre praktyki. W ten sposób – w trosce o jak najlepszą pracę sprawdzanych urządzeń – Novoferm stara się wyprzedzać oczekiwania swoich klientów.

Naszą dobrą praktyką jest np. wymiana oleju w rampach przeładunkowych. Dlaczego? Bo klienci bardzo często o niej zapominają, co niestety ma negatywny wpływ na żywotność agregatów hydraulicznych. Co określoną liczbę cykli wymieniamy także sprężyny skrętne. Tę ostatnią opcję możemy także zaprogramować w naszych centralach sterujących tak, aby w odpowiednim momencie wyświetliła się informacja o konieczności wezwania serwisu. W ten sposób klient nie musi o wszystkim pamiętać – po prostu czeka na odpowiedni komunikat – wyjaśnia Jakub Pomagier.

Zintegrowany system zarządzania zgłoszeniami

System zarządzania zgłoszeniami klientów jest często warunkiem skutecznego zarządzania całym serwisem. System Novofermu integruje wiele modułów, generuje numery zgłoszeń i przydziela je klientom, powiadamia o zmianie statusu zgłoszenia, udostępnia też klientowi historię działań.

To nie wszystkie zalety naszego zintegrowanego systemu zgłoszeń. Szczególnym powodzeniem cieszy się jedna z jego najnowszych funkcjonalności, którą jest możliwość takiej konfiguracji konta użytkownika, np. szefa utrzymania ruchu, aby mógł on jednocześnie śledzić status wszystkich spraw zgłaszanych przez służby techniczne w obiektach, za które odpowiada – podsumowuje Jakub Pomagier.

Ekspert Novoferm zaznacza, że system zarządzania zgłoszeniami pozwala także na automatyczny monitoring minimalnych stanów części zamiennych, które produkowane są – przynajmniej częściowo – w poznańskim zakładzie w Tarnowie Podgórnym (segmenty i sprężyny skrętne do bram przemysłowych).

Naszym hasłem zawsze była jakość. Rozumieliśmy ją jednak nie tylko przez pryzmat jakości naszych produktów, ale także usług – między innymi serwisowych. Klienci, szczególnie z branży logistycznej, oczekują zarówno doradztwa w zakresie doboru najlepszej bramy, jak i wsparcia posprzedażowego. Dlatego zawsze oferujemy im komplet działań, w ten sposób budując zaufanie do marki Novoferm, na którym opieramy nasz biznes – podsumowuje Tomasz Chmielewski, prezes zarządu Novoferm Polska.

Pamiętaj!

  1. Przeglądy bram przemysłowych, ramp przeładunkowych i urządzeń dokujących należy wykonywać co najmniej raz w roku.
  2. Częstotliwość przeglądów może być większa w zależności od stopnia eksploatacji urządzeń oraz specyfiki obiektu przemysłowego (w przypadku obiektów logistycznych dobrą praktyką są przeglądy co pół roku).
  3. Wykonywanie regularnych przeglądów i fachowe usuwanie ewentualnych usterek umożliwia przedłużenie okresu gwarancji udzielanej przez Novoferm. 

Numer serwisowy Novofermu: 501 229 499

źródło: www.novoferm.pl