Zarządzanie

Boris Winkelmann nowym prezesem zarządu i dyrektorem generalnym GeoPost / DPDgroup

15 lipca 2020

25 czerwca Boris Winkelmann został powołany na stanowisko prezesa zarządu i dyrektora generalnego Geopost / DPDgroup. Zastąpił tym samym przechodzącego na emeryturę Paula-Marie Chavanne. Od 1 lutego pełnił funkcję wiceprezesa zarządu DPDgroup i w tej roli przeprowadził grupę przez kryzys wywołany pandemią COVID-19. Dziś zarządza powstałym w 1999 r. holdingiem GeoPost, który w ciągu 20 lat rozwinął największą sieć doręczeń w Europie pod marką handlową DPDgroup.

– Jestem pełen uznania dla mojego poprzednika Paul-Marie Chavanne’a za 20 lat pracy na rzecz grupy, dzięki czemu stała się ona liderem w branży, osiągając liczne sukcesy i odnotowując stabilny wzrost. Obecnie wychodzimy z kryzysu, przed nami wiele wyzwań, ale także nowych możliwości kształtowania przyszłości sektora. DPDgroup jest przygotowana na wzrost branży e-commerce oraz utrzymanie pozycji lidera w obszarze doręczeń przyjaznych środowisku. Dobro naszej planety i jej mieszkańców jest dla nas bardzo ważne. Cieszy mnie, że nasza rynkowa pozycja i zobowiązania w zakresie zrównoważonego rozwoju dobrze się uzupełniają – powiedział Boris Winkelmann, prezes zarządu i CEO GeoPost / DPDgroup.

Szybka reakcja na kryzys

Kryzys wywołany pandemią potwierdził, jak wielkie znaczenie mają usługi kurierskie i doręczenia na ostatniej mili:

  • W czasie kryzysu udział e-handlu w globalnej sprzedaży detalicznej w 2020 r. wzrósł i jego szacowany udział w rynku wynosi 20% w porównaniu z 14% w 2019 r. (źródło: badanie eMarketer 2020).
  • DPDgroup była przygotowana na istotne zwiększenie liczby przesyłek B2C z uwagi na znaczny wzrost zainteresowania zakupami spożywczymi oraz środkami higienicznymi i ochrony zdrowia. Hybrydowy model sieci B2B / B2C grupy bazuje na elastyczności, stanowi więc naturalne rozwiązanie w dobie zagrożenia zdrowia publicznego. W kwietniu i maju 2020 r., kiedy w większości krajów europejskich obowiązywała kwarantanna, DPDgroup doręczyła łącznie ponad 300 milionów przesyłek na terenie całego kontynentu, czyli o 30% więcej niż rok wcześniej.
  • DPDgroup świadczyła usługi kurierskie nieprzerwanie przez cały okres pandemii, starając się zapewnić bezpieczeństwo zdrowotne i sanitarne swoim pracownikom, współpracownikom, klientom i partnerom. Grupa zapewniła bezkontaktowe doręczenia we wszystkich krajach Europy i pomimo kryzysu utrzymała dostęp do usług przez sieć punktów Pickup, z których większość prowadziła w czasie kryzysu swoje operacje. Dzięki połączeniu lotniczemu z krajami Dalekiego Wschodu za pośrednictwem spółki Lenton Group w Chinach DPDgroup dostarczyła pracownikom i kurierom ponad 100 milionów maseczek i 130 tysięcy litrów żelu odkażającego.
  • Kurierzy Grupy są dziś wizytówką firmy.

Bardzo dziękuję naszym kurierom za pracę na pierwszej linii frontu w czasie pandemii i realizowanie doręczeń do domów konsumentów, aptek, szpitali, biur i innych organizacji – dodał Boris Winkelmann, prezes zarządu i CEO GeoPost / DPDgroup.

Czego nauczył nas kryzys

Kryzys związany z pandemią COVID-19 w wielu firmach zmienił spojrzenie na dotychczasowe priorytety. Dzięki temu doświadczeniu DPDgroup stała się jeszcze bardziej świadoma znaczenia zrównoważonego rozwoju, szczególnie w obszarach miejskich. Kierując się priorytetami DrivingChange™, DPDgroup inwestuje w ekologiczną flotę oraz technologie i rozwiązania umożliwiające wyższą efektywność przy ograniczeniu negatywnego wpływu e-commerce na środowisko. Dzięki temu utrzymuje wiodącą pozycję na rynku dobrowolnego offsetu emisji CO2 w Europie.

Grupa z powodzeniem rozwinęła na całym świecie narzędzia podnoszące satysfakcję nadawców i odbiorców, w tym rozwiązania umożliwiające sprawne zarządzanie procesem doręczenia na ostatniej mili, takie jak Predict, aplikacja moja.paczka czy sieć ponad 46 tysięcy punktów Pickup.

DPDgroup wykazała wysokie zdolności adaptacyjne i błyskawicznie opracowała i wdrożyła nowe procedury, by obsługiwać zwiększone wolumeny przesyłek z zachowaniem wysokiej jakości usług i bezpieczeństwa sanitarnego. To właśnie tak rozumiana elastyczność będzie decydująca w naszej branży w najbliższych miesiącach. – zaznaczył Boris Winkelmann.

Szybki wzrost

Innowacjom i zobowiązaniu zrównoważonego rozwoju towarzyszy sukces handlowy i ekspansja. W 2019 r. Grupa doręczyła 1,3 miliarda przesyłek, osiągając przychody na poziomie 7,8 miliarda euro, co stanowi 6,7% wzrostu w porównaniu z ubiegłym rokiem.

DPDgroup pozostaje aktywna w obszarze przejęć. W 2019 nabyła pakiet większościowy w firmie Lenton (Chiny), a w styczniu 2020 we włoskiej spółce BRT. DPDgroup monitoruje możliwości wzrostu w Europie, Azji Południowo-Wschodniej, Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Rozszerza również swoją działalność na nowe rynki, wchodząc w branżę spożywczą czy opiekę zdrowotną, wymagające łańcuchów chłodniczych. W segmencie produktów spożywczych zaistniała już pod marką Chronofresh (Chronopost Francja) i SEUR Frío (Hiszpania), a w obszarze opieki zdrowotnej za pośrednictwem firmy BioLogistic (Chronopost Francja).

Trendy ukształtowane w ciągu ostatnich kilku miesięcy będą widoczne także w przyszłości wraz z dalszym rozwojem e-commerce i odpowiadającym mu wzrostem popytu na doręczenia B2C.

DPDgroup już od 2008 roku gromadzi doświadczenia dotyczące działalności w sektorze B2B i B2C. Okazały się one bardzo przydatne dla skutecznego reagowania na rynkowe zmiany. Kryzys wywołany przez COVID-19 przyspieszył nasze działania o 3 do 5 lat. – podsumowuje Boris Winklemann.

źródło: www.dpd.com.pl