
W pierwszej po艂owie br. firma GLP podpisa艂a na ca艂ym 艣wiecie umowy na ok. 8,9 mln mkw. powierzchni logistycznych, co stanowi wzrost o 41% w por贸wnaniu do analogicznego okresu rok wcze艣niej. Wskutek pandemii, szczeg贸lny popyt na budynki magazynowe wykazuje sektor e-commerce. Firmy prowadz膮ce handel online zajmuj膮 obecnie ok. 40% przestrzeni logistycznych dost臋pnych we wszystkich obiektach GLP. Jeszcze pi臋膰 lat temu odsetek ten wynosi艂 ok. 20-25%.
G艂贸wne wydarzenia w I po艂. 2020 r.
Do g艂贸wnych klient贸w pozyskanych przez GLP w Europie nale偶膮: XPO we Francji, Bleckmann i Focus International w Wielkiej Brytanii, a tak偶e ID Logistics oraz jedna z wiod膮cych firm e-commerce w Niemczech. 艁膮cznie podmioty te wynaj臋艂y blisko 220 tys. mkw. powierzchni.
W analizowanym okresie GLP sfinalizowa艂o te偶 transakcj臋 zakupu portfela wysokiej jako艣ci nieruchomo艣ci logistycznych Grupy Goodman w Polsce, Czechach oraz na S艂owacji i W臋grzech, kt贸ra sprawi艂a, 偶e firma jest ju偶 obecna na a偶 11 rynkach w Europie.
Ponad 385 tys. mkw. powierzchni logistycznych zosta艂o wynaj臋tych przez GLP w Brazylii, co stanowi wzrost o 106% w uj臋ciu rok do roku, z czego 74% stanowi艂y umowy przed艂u偶enia najmu lub dobrania dodatkowej przestrzeni. Do grona klient贸w GLP do艂膮czy艂 m.in. jeden z najwi臋kszych graczy sektora e-commerce w Ameryce Po艂udniowej oraz jedna z najwi臋kszych globalnych firm logistycznych.
W Chinach GLP zawar艂o nowe lub przed艂u偶one umowy na ok. 7,4 mln mkw. 鈥 wzrost o 48% rok do roku. Statystycznie oznacza to, 偶e ka偶dego dnia firma wynaj臋艂a w tym kraju a偶 80 tys. mkw. powierzchni logistycznej! Do takiego wyniku przyczyni艂 si臋 g艂贸wnie wzrost zapotrzebowania ze strony firm 3PL, e-commerce oraz sektora spo偶ywczego (w tym zam贸wie艅 online).
W Japonii GLP sfinalizowa艂o 42 umowy na 艂膮cznie ok. 632 tys. mkw. powierzchni logistycznych 鈥 wzrost o 17% rok do roku. W przypadku Kraju Kwitn膮cej Wi艣ni, potrzeby magazynowe sektora e-commerce stanowi艂y w analizowanym okresie ok. 34% 艂膮cznego popytu na budynki GLP. Do najwi臋kszych transakcji nale偶a艂 przednajem 100 tys. mkw. w projekcie GLP ALFALINK Sagamihara IV zlokalizowanym w obszarze metropolitalnym Tokio. GLP ALFALINK to nowa marka w Japonii, kt贸r膮 sygnowane s膮 budynki zaprojektowane tak, aby zoptymalizowa膰 efektywno艣膰 operacyjn膮 i umo偶liwi膰 firmom skoncentrowanie ca艂o艣ci proces贸w 鈥 od produkcji towaru po jego dostaw臋 do klienta ko艅cowego 鈥 w jednym miejscu.
Realizowane obecnie parki GLP ALFALINK Sagamihara (650 tys. mkw.) i GLP ALFALINK Nagareyama (900 tys. mkw.) to dwa najwi臋ksze obiekty tego typu w Japonii.
Z kolei zainteresowanie przestrzeniami logistycznymi GLP na rynku indyjskim w ostatnich sze艣ciu miesi膮cach potroi艂o si臋 w por贸wnaniu do pierwszego p贸艂rocza 2019 roku. W budynkach IndoSpace (joint venture GLP) wynaj臋to 238 tys. mkw. 鈥 opr贸cz e-commerce i 3PL, w艣r贸d klient贸w dominowali przedstawiciele sektora przemys艂owego. Indyjski oddzia艂 GLP mo偶e pochwali膰 si臋 wsp贸艂prac膮 z takimi klientami jak m.in. Amazon, Dhoot Transmission, First Cry, McWane, Rexel, BYJU鈥檚 oraz B L Harbert.
Ming Mei, wsp贸艂za艂o偶yciel i prezes GLP skomentowa艂: 鈥淛este艣my dumni z ostatnich sukces贸w i niezmiennie skupiamy si臋 na dostarczaniu najwy偶szej klasy nieruchomo艣ci oraz rozwi膮za艅, kt贸re s艂u偶膮 naszym klientom i inwestorom na ka偶dym rynku, na kt贸rym dzia艂amy. Na ca艂ym 艣wiecie, poprzez zmiany zachowa艅 konsumenckich na skutek pandemii COVID-19, e-commerce staje si臋 motorem nap臋dowym handlu. W nowej normalno艣ci firmy modyfikuj膮 swoje strategie i 艂a艅cuchy dostaw, tak, aby zr贸wnowa偶y膰 efektywno艣膰 i odporno艣膰 na zawirowania. Zmiany te b臋d膮 ca艂y czas zwi臋ksza膰 popyt na magazyny oraz us艂ugi logistyczne na ca艂ym 艣wiecie.鈥
藕r贸d艂o:聽www.glp.com