Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse



Magazyn

4 kroki do skutecznej optymalizacji przepływu materiału

12 sierpnia 2020

Coraz więcej przedsiębiorstw odkrywa korzyści wynikające ze zautomatyzowanego przepływu materiału i w związku z tym postanawia na nowo ukształtować swoje wewnętrzne procesy logistyczne. Można jednak zauważyć, że często brane są pod uwagę tylko poszczególne miejsca przepływu materiału, a nie cały proces – począwszy od dostawy surowców aż po wysyłkę własnych produktów. Ekspert w zakresie obróbki materiału, firma Remmert, przygotował wskazówki dla przedsiębiorców zajmujących się obróbką metalu, w jaki sposób można zoptymalizować procesy związane z przepływem towarów, aby trwale zwiększyć wydajność i produktywność.

  1. Szukanie możliwości optymalizacji w obrębie przepływu towarów

Jeśli chce się efektywnie włączyć automatyzację w procesy, powinno się wziąć pod lupę kompletny przebieg, począwszy od dostawy towarów. W wielu przedsiębiorstwach już w pierwszych etapach pojawia się potrzeba optymalizacji: często dostarczony materiał jest najpierw odkładany bez planu i w nieokreślonym czasie umieszczany w magazynie, tam gdzie akurat jest miejsce. Przechowywanie na podłodze nie jest jednak najodpowiedniejszą metodą, zapewniającą wydajny przepływ materiału. Zamiast tego zaleca się indywidualne przyjrzenie się każdemu możliwemu systemowi magazynowemu, by dowiedzieć się, jaki typ magazynu pasuje najlepiej do miejsca dostawy, materiału, jak i do kolejnych kroków w zakresie obróbki. Główna zasada brzmi: czas między dostawą a magazynowaniem powinien być jak najkrótszy. Aby osiągnąć optymalny przepływ materiału każdy towar do składowania, podczas dostawy powinien być przekazywany na nośnik magazynowy, który bezpośrednio i automatycznie jedzie na swoje miejsce. Kolejnym decydującym aspektem, w którym tkwi potencjał optymalizacyjny, jest wykorzystanie dostępnego miejsca. Planując, zaleca się dopasowanie automatycznych rozwiązań do miejscowych warunków. Najważniejszy punkt w tym kontekście: optymalizacja podłączenia maszyn. Bardzo często istniejące urządzenia nie są zintegrowane z procesami w taki sposób, aby współdziałając osiągały możliwie najlepsze rezultaty. Jest tak przede wszystkim tam, gdzie utrzymuje się konwencjonalne sposoby postępowania i tradycyjne koncepcje przepływu materiału, mimo że nie sprzyjają już one produkcji. W takim przypadku przedsiębiorstwa powinny pilnie wdrożyć nową koncepcję przepływu materiału.

Możliwość integracji maszyn obróbczych, niezależnie od producenta, już podczas fazy planowania, zapewnia użytkownikowi najwyższą elastyczność. Na uwagę zasługują w tym przypadku specyficzne wymagania przedsiębiorstwa i produkcji. Klienci wybierają pasującą im maszynę, a eksperci w zakresie obróbki materiału, tacy jak np. Remmert, zapewniają jej bezproblemowe podłączenie. Kolejna korzyść integracji niezależnej od producenta: absolutna pewność w przyszłości. Zarówno wymiana maszyny, jak i rozbudowa urządzenia mogą zostać zrealizowane w sposób modułowy. Tym samym, w dowolnym czasie można dostosować urządzenie do aktualnych wymogów produkcji.

  1. Wybór stopnia automatyzacji

Czy to wykrawarki, lasery, czy piły do cięcia dłużyc, czy też systemy laserowe do cięcia rur – surowce muszą być szybko i wydajnie pobierane z magazynu i transportowane do dalszej obróbki. Przy tym istotne jest, aby jak najlepiej wykorzystać maszyny, bez możliwych przestojów. Pojedyncza kontrola zapewnia określenie stopnia automatyzacji (pełnego lub połowicznego) i dodanie odpowiednich rozwiązań do istniejącego przepływu materiału. Jednostki automatyczne, które można elastycznie włączyć i zintegrować niezależnie od producenta, oferują możliwość dopasowania urządzenia do aktualnych warunków i odpowiedniej rozbudowy, również w przyszłości. Także tutaj na pierwszym planie są specyficzne dla klienta wymagania i cele, tak samo jak wybór dostosowanych rozwiązań, które mogą pracować w pełni automatycznie lub też elastycznie – jako w połowie zautomatyzowane. Poprzez zastosowanie komponentów modułowych, jak na przykład rodzina FLEX firmy Remmert, urządzenia można łatwo rozbudowywać. Dzięki temu rozwiązanie przepływu materiału może rosnąć w zakresie wydajności i stopnia automatyzacji.

  1. Wybór najlepszego typu magazynu dla materiału i produkcji

Jaki typ magazynu najlepiej nadaje się do konkretnych warunków na miejscu, wynika najczęściej już z pierwszej rozmowy dotyczącej planowania i postawionego celu przez klienta. Decydującymi zmiennymi są: ilość towarów magazynowych, istniejące pomieszczenie magazynowe i zapotrzebowanie na materiał do produkcji. Te czynniki wyznaczają wielkość magazynu i wymaganą prędkość rozwiązań automatyzacji. Ponadto należy uwzględnić, jak materiały mają być następnie dalej obrabiane. Jeśli przykładowo, podłączana jest maszyna do produkcji, magazyn powinien umożliwiać zastosowanie w połowie lub w pełni automatycznego rozwiązania.

  1. Określenie przyszłych oczekiwań i wsłuchanie się w rady eksperta

Jeśli dane biznesowe i wskaźniki wydajności nie odzwierciedlają pożądanych wyników, opłaca się zazwyczaj przegląd całkowitego przepływu materiału. Wiele możliwych problemów łączy się z tym, że przedsiębiorstwa nie przywiązują wystarczającej uwagi do intralogistyki.

„Temat przepływu materiału po dokładnym przyjrzeniu się okazuje się nad wyraz kompleksowy”, wyjaśnia Frank Baudach, kierownik ds. sprzedaży dla krajów niemieckojęzycznych i Beneluksu w firmie Remmert. „Przedsiębiorstwom opłaca się zatem doradztwo ekspertów z know-how w zakresie wymogów dotyczących różnych materiałów. Wspieramy przy tym naszych klientów planowaniem, analizami korzyści i kosztów oraz spojrzeniem w przyszłość pod kątem znalezienia dopasowanych rozwiązań, tak aby oszczędzić czas i wydatki. Przy tym pracujemy kompleksowo i dzięki temu oferujemy naszym klientom wszystkie konieczne usługi, począwszy od doradztwa, poprzez realizację i długotrwały serwis w jednym miejscu.”

Źródło: Remmert

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Magazyn

Polietylenowe palety EURO L1 i L3 – trwałe i antypoślizgowe

Inteligentne Technologie | Magazyn

Przyszłość pod znakiem automatyzacji

Popularne posty
  • Dbałość o posadzki w branży logistycznej i magazynowej
  • Rhenus Logistics S.A. rozpoczyna operacje magazynowe dla sklepu internetowego Lidl w Polsce
  • Rynek magazynowy czeka kolejny dobry rok
  • Carrefour i Panattoni po raz drugi – ponad 63 600 m kw. w Polsce Centralnej
  • Coca‑Cola HBC Polska otwiera rozbudowane Centrum Logistyczne w zakładzie produkcyjnym w regionie małopolskim
  • Rośnie centrum logistyczne Hillwood Marki 5,6 tys. mkw. dla Alcomex Springs
  • Amazon zwiększa inwestycje w Polsce i otwiera nowe centrum logistyczne w Okmianach k. Bolesławca
  • Panattoni Gala & Party 2019 – 8,5 milionów m kw. w Europie
  • Rekordowa podaż na rynku magazynowym w Polsce w 1. połowie 2019 r.
  • Pierwsze w Polsce badanie poświęcone potrzebom najemców magazynowych z branży e-commerce
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.