Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse



Transport i Spedycja

Mobilność – nowy rynek dla operatorów logistycznych

17 sierpnia 2020

Mieszkańcy miast coraz częściej korzystają z rowerów miejskich, samochodów lub hulajnóg na minuty. Firmy technologiczne i motoryzacyjne oferują zintegrowane usługi z zakresu mobilności Mobility-as-a-Service. Technologia wpływa na mobilność i tworzy nowy rynek, na który mogą wejść także operatorzy logistyczni.

MaaS to rynek, w którym mogą zaistnieć operatorzy logistyczni w zakresie transportu i serwisowania pojazdów używanych. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii i analizie danych mogliby także wspierać dostawców miejskich usług multimodalnych, planując popyt i przewidując potrzeby serwisowe.

Szacuje się, że rynek MaaS, którego wartość w 2017 roku tylko w Unii Europejskiej była szacowana na 25 mld USD, w 2030 roku przekroczy próg 450 mld USD. Dobre prognozy dla MaaS to również szansa na rozwój dla operatorów logistycznych w nowym i szybko rozwijającym się segmencie – mówi Rafał Krajewski, dyrektor generalny GEFCO Polska.

Usługi w zakresie mobilności łączą różne środki transportu. W jednej aplikacji otrzymujemy dostęp do rozwiązania multimodalnego, które umożliwia optymalizację podróży przy wykorzystaniu wielu pojazdów transportu publicznego oraz carsharingu. Dążąc do efektywnych i zintegrowanych systemów transportowych, przedsiębiorstwa z branży motoryzacyjnej zmieniają swoją ofertę i zwracają większą uwagę na tworzenie elastycznych i dostosowanych do indywidualnych potrzeb rozwiązań w zakresie mobilności. Niektórzy producenci samochodów oferują pojazdy w modelu subskrypcji i produkują ich uproszczone wersje bez możliwości konfiguracji wyposażenia.

Jeśli rynek przesunie się w tym kierunku, to z jednej strony nastąpi utrata przychodów i marży przez dealerów, dostawców i firmy logistyczne. Jednak z drugiej strony, efektywność takiego modelu oraz korzyści wynikające z uproszczonego procesu składania zamówień na dostawę otworzą nowe możliwości dla operatorów logistycznych. Dzięki wykorzystaniu danych analitycznych pozyskanych w procesie wyboru i użytkowania pojazdu przez klienta można zbudować łańcuch dostaw dostosowany do popytu w czasie rzeczywistym – dodaje Rafał Krajewski.

Na czym mogą skorzystać operatorzy logistyczni w związku z rozwojem MaaS? Według ekspertów GEFCO podstawą będzie nadal realizacja dostaw floty pojazdów lub też pojedynczego egzemplarza bezpośrednio do klienta końcowego. Jednak popularyzacja usługi carsharingu stworzy nowe potrzeby, jak: zmiana położenia pojazdów, modyfikacja akcesoriów, a przede wszystkim serwis i naprawa oraz ładowanie lub wymiana akumulatorów. Operatorzy logistyczni mogą również pełnić bardziej strategiczne role w zakresie obsługi klienta i zająć się realizacją takich zadań, jak: śledzenie pojazdów lub wykorzystanie danych do analizowania i planowania prac serwisowych oraz do optymalizacji zarządzania ubezpieczeniami i odszkodowaniami.

Żródło: GEFCO

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Supply Chain | Transport i Spedycja

Nowa wersja Ogólnych Polskich Warunków Spedycji

Supply Chain | Transport i Spedycja

CEVA Logistics powiększy swoją flotę pojazdów elektrycznych


Popularne posty
  • Czym różni się praca kierowcy w USA a w Europie?
  • Kabotaż i cross-trade na nowych zasadach w 2022 roku
  • Zmiany w systemie SIPSI
  • Nowy Jedwabny Szlak – szansa dla kolejowych przewozów towarów w Polsce
  • Bring Linehaul zmienia się w Bring Intermodal
  • Integre Trans optymalizuje transport z PTV Map&Guide
  • Najbardziej złożony logistycznie transport 953 ton
  • Rentowny wzrost na kolejne lata – Strategia Rozwoju OMIDA Logistics
  • Grupa Geis przejęła oddział Kühne + Nagel w Niemczech
  • ROHLIG SUUS Logistics otworzył w Białymstoku własną agencję celną
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.