Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse



Transport i Spedycja

Dyplomatyczna ostatnia mila

26 sierpnia 2020

Ostatni etap przewozu towaru z portu lub stacji kolejowej do konsumenta ostatecznego wymaga dodatkowego wysiłku na rzecz Klienta, dlatego przy wieloetapowym schemacie dostawy ostatnia mila staje się powszechnym i właściwym rozwiązaniem dla zamawiających.

W lipcu 2020 roku stały chiński Klient, który otrzymał rządowe zlecenie transportowe na dostawę masek z Chin do Rumunii na rzecz chińskiej ambasady skontaktował się z biurem AsstrA w Szanghaju. Zakładano, że maski zostaną przekazane Rumunii jako pomoc humanitarna z Chińskiej Republiki Ludowej.

Projekt logistyczny obejmował organizację dostawy towarów ostatniej mili z Polski do Rumunii. Z reguły w transporcie last-mile dostawa ze stacji kolejowej odbywa się w kontenerze, w którym przybył towar. Jednak eksperci AsstrA zaproponowali inny, bardziej ekonomiczny wariant.

„Odbiorcą końcowym była Ambasada Chin w Bukareszcie. Jako że nie jest to organizacja biznesowa przedstawiciele dyplomatyczni nie są zaznajomieni z niuansami i specyfiką transportu, dlatego też zwrócili się do AsstrA z prośbą o wsparcie organizacyjne i konsulting”, – szczegóły projektu zdradza Vladislav Martin, Trade Lane Manager działu chińskiego w AsstrA.

Zespół AsstrA odpowiadał za dostawę kontenera do terminalu w Małaszewiczach. Przeładunek towaru z kontenera na samochód ciężarowy bez pośredniego składowania w magazynie obniżył koszty transportu. Finansowy aspekt projektu był znaczący dla strony chińskiej. Dzięki porozumieniu pomiędzy przedstawicielami służby celnej oraz pracownikami AsstrA dokonano jednego zgłoszenia tranzytowego zamiast wymaganych dwóch.

Z reguły pierwsze zgłoszenie tranzytowe dotyczy tranzytu z terminalu na magazyn, gdzie ma miejsce przeładunek. Drugie natomiast wypełnia się w przypadku transportu z magazynu do końcowego punktu odprawy celnej. Ze względu na ilość towaru (50 000 sztuk masek) korzystną alternatywę stanowił rozładunek towaru z kontenera do samochodu typu VAN. Dla urzędów celnych podobne procedury zdarzają się sporadycznie, gdyż większość towaru trafia do odbiorcy lub miejsca odprawy celnej w kontenerze. W tym przypadku zgłoszenie tranzytowe z terminalu w Polsce zostało wystawione bezpośrednio do ambasady rumuńskiej.

Biorąc pod uwagę złożoność tras z Chin do Europy w przypadku małych przesyłek towarów jednorazowych dany schemat dostaw jest rozwiązaniem kompromisowym w stosunku cena/jakość/czas. Pomaga to Klientom uniknąć problemów organizacyjnych i finansowych.

„Klient i odbiorca docenili przejrzystość współpracy między biurami AsstrA. Pomimo różnicy czasu komunikacja między zespołami w Szanghaju i Warszawie działa jak w szwajcarskim zegarku. Pojawiające się pytania Klientów zostały rozwiązane szybko i sprawnie, ponieważ czas w tego typu dostawach odgrywa znaczącą rolę”, – dodaje Vladislav Martin.

Źródło: asstra.pl

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Supply Chain | Transport i Spedycja

Nowa wersja Ogólnych Polskich Warunków Spedycji

Supply Chain | Transport i Spedycja

CEVA Logistics powiększy swoją flotę pojazdów elektrycznych


Popularne posty
  • Czym różni się praca kierowcy w USA a w Europie?
  • Kabotaż i cross-trade na nowych zasadach w 2022 roku
  • Zmiany w systemie SIPSI
  • Nowy Jedwabny Szlak – szansa dla kolejowych przewozów towarów w Polsce
  • Bring Linehaul zmienia się w Bring Intermodal
  • Integre Trans optymalizuje transport z PTV Map&Guide
  • Najbardziej złożony logistycznie transport 953 ton
  • Rentowny wzrost na kolejne lata – Strategia Rozwoju OMIDA Logistics
  • Grupa Geis przejęła oddział Kühne + Nagel w Niemczech
  • ROHLIG SUUS Logistics otworzył w Białymstoku własną agencję celną
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.