Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse


Koronawirus | Supply Chain

Pandemia COVID-19 przyspiesza rozwój branży TSL

28 sierpnia 2020

Pandemia koronawirusa diametralnie odmieniła polski rynek branży TSL – z jednej strony przyczyniła się do dynamicznego wzrostu e-commerce, tworząc nowe możliwości rozwoju, z drugiej natomiast wymusiła na przedsiębiorstwach adaptację do zmieniającej się rzeczywistości. Aby zapewnić jak największe bezpieczeństwo dostaw zarówno klientom, jak i pracownikom, firma Rohlig Suus Logistics wprowadziła nowe usługi: dostawę bezdotykową oraz możliwość płatności BLIK.

Lockdown i związana z tym ograniczona możliwość wychodzenia z domu oraz robienia zakupów w sklepach stacjonarnych znacznie przyczyniły się do wzrostu e-handlu w Polsce. Jak wynika z analizy banku Santander, udział e-commerce w polskim handlu detalicznym wzrósł w ciągu zaledwie kilku tygodni z 5,5 proc. na koniec 2019 r. do prawie 12 proc. w szczytowym momencie pandemii. Dla porównania, analogiczny wzrost sprzedaży internetowej na największym rynku e-commerce na świecie, czyli w USA, zajął aż prawie siedem lat. Beneficjentami tak szybkiego wzrostu są nie tylko sklepy internetowe, ale także firmy logistyczne, które notują duże wzrosty liczby zleceń od klientów z sektora e-commerce.

– W ostatnich miesiącach obserwujemy coraz większy udział e-commerce w transporcie ogółem – tylko w maju liczba zleceń w tym segmencie wzrosła o 32 proc. – mówi Sławomir Wujek, Dyrektor Produktu Dystrybucji Krajowej w Rohlig Suus Logistics. – Pandemia koronawirusa sprawiła jednak, że z dnia na dzień musieliśmy dostosować się do nowej rzeczywistości, w której kontakt międzyludzki został ograniczony do niezbędnego minimum. Wzmożone zainteresowanie zakupami online, obostrzenia sanitarne, a także troska o bezpieczeństwo dostaw znacznie przyspieszyły wprowadzenie nowych rozwiązań – na przykład bezdotykowego potwierdzenia odbioru – dodaje ekspert.


W usłudze tej wykorzystywana jest aplikacja, która zainstalowana jest na urządzeniach mobilnych kierowców. W dniu realizacji zlecenia, klient otrzymuje powiadomienie z kodem, który następnie podaje przy odebraniu przesyłki. Dzięki temu wyeliminowana zostaje konieczności podpisywania dokumentów i kontaktu pomiędzy dostawcą a odbiorcą.

Drugim rozwiązaniem wprowadzonym przez operatora logistycznego jest bezgotówkowa forma płatności za pobraniem za pomocą kodu BLIK. Już od czerwca klienci firmy mogą bezpiecznie – bezdotykowo i bezgotówkowo – dokonać płatności BLIK-iem przy dostawie. Choć usługa jest już dostępna w ofercie firm kurierskich, w przypadku kompleksowych operatorów logistycznych, wciąż nie jest ona powszechnie spotykana.

– Cyfryzacja branży TSL to proces, który w ostatnim czasie wyraźnie przyspieszył, co widać na przykładzie Rohlig Suus Logistics. W ubiegłym roku wyposażyliśmy kierowców w urządzenia mobilne do obsługi zleceń. Dzięki temu mogliśmy wykonać kolejny krok i umożliwić klientom płacenie za przesyłki za pomocą systemu BLIK. Wprowadzenie tego rozwiązania to nie tylko komfort, ale także zdecydowanie większe bezpieczeństwo pracowników i odbiorców. W dobie pandemii koronawirusa, wdrażanie tego typu usług powinno być traktowane priorytetowo – podsumowuje Wojciech Skup, Project Menager w Rohlig Suus Logistics.

źródło: www.suus.com

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Koronawirus

Szczepienia 2021 dla cudzoziemców. Co warto wiedzieć?

Koronawirus | Supply Chain

Gwarancja bezpiecznego transportu szczepionek

Popularne posty
  • Jak można minimalizować ryzyka związane z przerwami w łańcuchu dostaw?
  • Wspieraj polskie firmy – #zacznijod590
  • Branża TSL w obliczu pandemii
  • Wyzwania stojące przed łańuchem dostaw w dobie pandemii
  • Ciągłość łańcucha dostaw w czasach pandemii
  • Światowa gospodarka po epidemii koronawirusa
  • Geis o sytuacji na rynku w obliczu pandemii
  • Pandemia COVID-19 przyspiesza rozwój branży TSL
  • Postępująca digitalizacja usług w dobie koronawirusa
  • Koronawirus: Specustawa dla przedsiębiorców w najbliższych dniach
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.