Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse



Magazyn

Procesy intralogistyczne kluczem do efektywnego zarządzania magazynem

16 września 2020

Coraz częściej firmy logistyczne dążą do posiadania własnego magazynu. Wiąże się to z brakiem pośredników, a co za tym idzie, optymalizacją kosztów dla Klienta. Nowe technologie oraz cyfryzacja dotyczące niemal każdej dziedziny życia wpłynęły również na rynek magazynowy. Tradycyjne powierzchnie składowania towaru powoli odchodzą w zapomnienie. Przedsiębiorcy inwestują w zautomatyzowane, inteligentne przestrzenie.

Intralogistyka jest pojęciem opisującym wewnętrzne procesy logistyczne. Obecnie większą uwagę poświęca się sprawnym przepływom towaru just-in-time oraz just-in-sequence, które decydują o mocnej pozycji na rynku i są kluczowe dla efektywnej realizacji działań. Rola logistyki wewnętrznej polega na implementacji zintegrowanych systemów ułatwiających pracę w magazynie.

W kwietniu br. AsstrA otworzyła własny magazyn w Błoniu k. Warszawy. Mimo krótkiego czasu funkcjonowania magazynu z miesiąca na miesiąc widoczny jest wzrost wolumenu przeładunkowego. Klienci grupy kapitałowej korzystają z kompleksowych usług logistycznych obejmujących cross-docking, przechowywanie towarów czy etykietowanie. Na pierwszy plan wysuwa się optymalizacja procesów magazynowych.

„Umowa najmu powierzchni magazynowej została podpisana z deweloperem P3 Logistic Parks s.r.o. na 3 lata. Od kwietnia do sierpnia przeładowano ponad 200 aut, a ich liczba każdego miesiąca rośnie. Masa przeładowanego towaru w sierpniu wyniosła przeszło 1 000 t”, – komentuje Robert Szymańczak, kierownik magazynu AsstrA w Błoniu.

Najczęstszymi Klientami AsstrA korzystającymi z usług magazynowych są firmy z branży kosmetycznej i środków higieny osobistej, alkoholowej, chemii gospodarczej, automotive czy stalowej. Zleceniodawcy grupy kapitałowej wybierają szereg usług takich jak przechowywanie towaru, kompletowanie ładunków drobnicowych czy etykietowane. Jednak najczęściej Klienci korzystają z przeładunku kompletacyjnego, tzw. cross-docking, polegającym na przeładowywaniu lub przepakowywaniu towaru i jego wysyłce do odbiorcy ostatecznego bezpośrednio z magazynu bez zbędnego składowania ładunku.

Eksperci AsstrA są na etapie wdrożenia systemu WMS (ang. Warehouse management system), który jest magazynowym oprogramowaniem do zarządzania przepływem towaru oraz kontroli stanu magazynowego. Wdrożenie planowane jest do końca września br. System ma na celu przede wszystkim zoptymalizowanie pracy oraz skrócenie czasu oczekiwania Klientów. Rejestracja i monitoring wszelkich zdarzeń umożliwi sprawne przyjęcie towaru, jego składowanie, kompletację, kontrolę, a także wydanie przesyłek.

„W tym momencie stawiamy na digitalizacje i automatyzacje procesów magazynowych. Wymaga to udziału całego przedsiębiorstwa oraz przetwarzania dużej ilości danych. Dzięki integracji systemu zwiększymy wydajność pracy magazynu. Wprowadzenie zmian technologicznych i organizacyjnych jest procesem złożonym, jednak tego dziś oczekuje rynek. Klienci coraz częściej uzależniają współpracę z daną firmą transportową czy logistyczną od czasu dostawy. Nie od dziś wiadomo, że czas to pieniądz”, – podsumowuje Robert Szymańczak.

Źródło: asstra.pl

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Magazyn | Supply Chain

Ferag na targach LogiMAT 2023

Magazyn

Ograniczanie kosztów opakowań w łańcuchu dostaw

Popularne posty
  • Dbałość o posadzki w branży logistycznej i magazynowej
  • Rhenus Logistics S.A. rozpoczyna operacje magazynowe dla sklepu internetowego Lidl w Polsce
  • Rynek magazynowy czeka kolejny dobry rok
  • Carrefour i Panattoni po raz drugi – ponad 63 600 m kw. w Polsce Centralnej
  • Coca‑Cola HBC Polska otwiera rozbudowane Centrum Logistyczne w zakładzie produkcyjnym w regionie małopolskim
  • Rośnie centrum logistyczne Hillwood Marki 5,6 tys. mkw. dla Alcomex Springs
  • Amazon zwiększa inwestycje w Polsce i otwiera nowe centrum logistyczne w Okmianach k. Bolesławca
  • Rekordowa podaż na rynku magazynowym w Polsce w 1. połowie 2019 r.
  • Panattoni Gala & Party 2019 – 8,5 milionów m kw. w Europie
  • Pierwsze w Polsce badanie poświęcone potrzebom najemców magazynowych z branży e-commerce
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.