Skip to content
Logistics Manager
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse
Logistics Manager
  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie
  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse



Supply Chain

Przejrzystość procesów logistycznych: AsstrA Track & Trace Visibility

16 października 2020

W coraz bardziej konkurencyjnym świecie każdy dostawca usług transportowych i logistycznych stara się oferować Klientom jak najlepsze wyniki. Aby osiągnąć zamierzony cel firmy logistyczne sięgają po zautomatyzowane systemy informatyczne wspierające procesy w zarządzaniu łańcuchem dostaw. Obecnie Klienci chcą jednym kliknięciem złożyć zamówienie, śledzić ładunek na każdym etapie transportu i jak najszybciej uzyskać oczekiwany wynik. Jednocześnie wymagania pozostają rygorystyczne: minimalizacja ryzyka i uzyskanie najwyższej jakości usług za najniższą cenę.

Przykładem takiej zautomatyzowane technologii dla dostawcy usług logistycznych jest rozwiązanie AsstrA Track & Trace Visibility. Dzięki niej Klienci otrzymują informacje o lokalizacji ładunku w czasie rzeczywistym, przewidywanym czasie przybycia (ЕТА – estimated time of arrival) oraz dodatkowych sposobach optymalizacji procesów wewnętrznych w oparciu o przedstawione dane. Według analizy rynkowej w 2019 r. rozwiązania do śledzenia ruchu wyceniono na 2,2 mld USD przy rocznej stopie wzrostu na poziomie 18%.

Dzięki zastąpieniu starych metod nowoczesnymi technologiami monitorowania transportu partnerzy logistyczni pomagają Klientom uniknąć zbędnych kosztów. Dzięki dokładnej lokalizacji ładunku i przewidywanym czasie przybycia procesy związane z załadunkiem i rozładunkiem można zaplanować z  wyprzedzeniem. Pracownicy magazynu są przydzielani do właściwej bramy z odpowiednio przygotowanymi wózkami widłowymi i innym sprzętem, podczas gdy ciężarówka jest jeszcze w trasie. Dzięki informatycznemu rozwiązaniu Klient z wyprzedzeniem otrzymuje informacje o ewentualnym opóźnieniu oraz, w związku z zaistniałą sytuacją, zmienia rozkład czasu pracy.

W sytuacjach, gdy przestrzeń magazynowa jest ograniczona lub ładunek musi dotrzeć na przenośnik just-in-time, konsekwencje braku dokładnych informacji o lokalizacji ciężarówki lub harmonogramu przejazdu mogą być dość znaczące. Zatrzymanie przenośnika taśmowego na godzinę generuje duże koszty, dlatego rozwiązanie Track & Trace oraz ETA gwarantuje Klientom kontrolę nad takimi sytuacjami i optymalizuje koszty.

Aby sprostać potrzebom rynku i wymaganiom Klientów korporacyjnych grupa AsstrA nawiązała współpracę z Shippeo, europejskim dostawcą rozwiązań w zakresie integracji GPS do jednej bazy danych. Dzięki nawiązanej współpracy Klienci otrzymują dokładne informacje o lokalizacji ładunku, automatyczne powiadomienia o przybyciu ciężarówki do ważnych punktów kontrolnych oraz prognozy przybycia na miejsce dostawy.

Obecnie projekt Track & Trace Visibility jest dostępny wyłącznie dla przesyłek transportem drogowym, a w najbliższej przyszłości ma obsługiwać również przesyłki kolejowe i morskie. Dalsze udoskonalenia systemu umożliwią Klientom śledzenie ładunków na stacjach i portach podczas załadunku i rozładunku.

„Celem AsstrA jest zdolność przewidywania nieoczekiwanych zdarzeń podczas transportu. Zamiast skupić się na koordynowaniu projektu, który jest realizowany zgodnie z planem, zespół weryfikuje nieprzewidziane zdarzenia i koncentruje się na znalezieniu rozwiązania. W przyszłości system automatycznie dostosuje plan działań. Na przykład, jeżeli okno rozładunkowe będzie w danym momencie niedostępne, algorytm zasugeruje nową opcję. Poprzez optymalizację operacji magazynowych specjaliści AsstrA planują zaoszczędzić czas i pieniądze”, komentuje Vitali Eremenco.

źrodło: asstra.pl

Podziel się:

  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)

Podobne

Zobacz również

Supply Chain

II EDYCJA OGÓLNOPOLSKIEJ OLIMPIADY LOGISTYCZNEJ SFINANSOWENEJ Z DOTACJI MEIN

Supply Chain | Transport i Spedycja

Tomasz Pyka z awansem w strukturach DB Schenker


Popularne posty
  • Brak IE 599 – Był wywóz, czy go nie było?
  • Łańcuch dostaw – odchudzony czy elastyczny?
  • Urodzinowa loteria DPD Polska
  • Pierwszy w Polsce Punkt Szybkiej Paczki rusza w Poznaniu
  • Logistyka w kontekście pomocy humanitarnej cz. I – Humanitarne łańcuchy dostaw
  • Jak można minimalizować ryzyka związane z przerwami w łańcuchu dostaw?
  • Wspieraj polskie firmy – #zacznijod590
  • DPD Strefa Paczki włączona w struktury DPD Polska Sp. z o.o.
  • Wyzwania stojące przed łańuchem dostaw w dobie pandemii
  • Ciągłość łańcucha dostaw w czasach pandemii
Zostań z nami!
Dołącz do naszego newslettera i bądź na bieżąco!
Logistics Manager

MPF sp z o.o.
ul Heleny Szafran 6
60-693 Poznań
NIP: 781-202-69-09
REGON: 520261703

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Menu główne

  • Konferencje
  • Webinaria
  • Prenumerata
  • Wydania
  • LM Poleca
  • Kontakt
  • Kategorie

Aktualności

  • Zarządzanie
  • Supply Chain
  • Transport i Spedycja
  • Inteligentne Technologie
  • Magazyn
  • Prawo i Finanse

Kontakt

tel: +48 61 30 70 226
info@logistics-manager.pl

NEWSLETTER

Projekt i realizacja witryny Agencja Interaktywna Horizon 2019

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.